Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den gamle mobilen min synger på siste verset, og jeg har begynt å se såvidt etter en ny. Men jeg aner ikke hva jeg skal velge! Har ikke tenkt å betale så enormt, ca 2-3000 omtrent (kanskje mer visst jeg blir veldig overbevist).

Har ingen høye krav til en ny mobil, greit at der er et mer enn ok kamera. Blir fort tatt noen bilder med mobilen..Og så må jeg selvfølgelig kunne sende meldinger og ringe ;)

Noen tips? Og gjerne hvorfor :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Smørbukk
Skrevet (endret)

Jeg har akkurat kjøpt meg en telefon som heter ZTE Blade. Den beste billige android-telefonen de har på markedet nå. Den kostet 1700 kr da jeg kjøpte den på Expert. Er veldig fornøyd :)

ZTE Blade - Amobil

Hvis du trykker på linken over kommer du til en anmeldelse av telefonen på amobil.no :)

Tillegg: Har forresten sett at enkelte brukere kaller den "poore mans iPhone" :fnise:

Endret av Smørbukk
Skrevet (endret)

Da ville jeg undersøkt om det har kommet en oppdatering til Android 2.2, evt 2.3, som lar deg legge apps på minnekortet.

Ellers har du bare de 150 mb som er intern lagringsplass, og det er ingenting. Musikk, bilder og video legger du uansett på minnekortet, mens alle apps legges på telefonen hvis du ikke har versjon 2.2 eller nyere.

Alternativt kan du legge inn uoffisielle Android-versjoner som tredjepart har kommet med, men det er litt kronglete.

Endret av DBM
Gjest Smørbukk
Skrevet

Da jeg kjøpte min var det oppdatert til 2.2 på telefonen, men det har visst kommet 2.3 også, og det går evt an å lete opp på nett :)

Skrevet

Da er sikkert ZTE Blade et godt kjøp, prisen tatt i betraktning, men 2.3 har vel ikke kommet til Blade?

Kameraet på Blade er antagelig ikke all verden.

Gjest Smørbukk
Skrevet

Nei, tror ikke 2.3 har kommet enda. Det tar visst noe lenger tid før ZTE får oppdateringene. Kameraet er 3.2 piksel tror jeg, men er fornøyd med det jeg altså :) I alle fall til mitt bruk. Tar en del bilder med det, men skal jeg ta ordentlige bilder bruker jeg heller speilreflekskamera istedenfor.. :)

Skrevet

ZTE Blade har dårlig kamera, så dersom du vil ha et godt kamera ville jeg holdt meg unna den :)

Skrevet

ZTE Blade har dårlig kamera, så dersom du vil ha et godt kamera ville jeg holdt meg unna den :)

Men da må man også ganske høyt opp i pris for å få en bra telefon som også har bra kamera.

Skrevet

Men da må man også ganske høyt opp i pris for å få en bra telefon som også har bra kamera.

TS ba jo om en mobil med et "mer enn ok kamera" :) Dermed er det jo greit å informere om at Blade ikke har så godt kamera.

Skrevet

HTC Desire HD (nyere og kraftigere enn HTC Desire) er et godt kjøp... Om du venter litt utover høsten kommer HTC med noen nye, enda kraftige telefoner hvor du har 3D-Skjerm. Det betyr at du kan filme i 3D, ta bilder i 3D og se 3D-filmer på mobilen din (uten noe ekstra briller)

Hvis du driter i 3D, har de en tilsvarende telefon, uten 3D, som er bittelitt billigere.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Skjønner jeg kanskje må lenger opp i pris for å få noe jeg vil ha. Har sett litt på samsung i helgen, noen som har erfaringer med den. (tror den het galaxy 2, eller noe i den dur?) Eller er der da likegreit å gi etter for iphone?

Skrevet

Samsung Galaxy S2 er den beste telefonen akkurat nå, så den kan du helt trygt kjøpe. iPhone 4 er en generasjon eldre, dårligere og dyrere.

Skrevet

Samsung Galaxy S2 er den beste telefonen akkurat nå, så den kan du helt trygt kjøpe. iPhone 4 er en generasjon eldre, dårligere og dyrere.

Det er litt smak og behag da. Utifra det jeg har lest, virker det som at den deler plass med HTC Sensation.

HTC har den diggeste utgaven av Android også (syns jeg) og de pleier å være raskest med å oppdatere den når Google har oppdatert OSet.

Skrevet

Det er litt smak og behag da. Utifra det jeg har lest, virker det som at den deler plass med HTC Sensation.

HTC har den diggeste utgaven av Android også (syns jeg) og de pleier å være raskest med å oppdatere den når Google har oppdatert OSet.

Galaxy S2 og Sensation er egentlig i en egen klasse, og av det jeg har lest så er Galaxy S2 hakket bedre.

Finnes mange artikler/tester hvor de settes opp mot hverandre, her er en av dem. Jeg kan lime inn konklusjonen:

Winner: Samsung Galaxy S2. There's not a lot in it when it comes to connectivity, but the S2 can connect up everything the Sensation can and then flaunts its extra storage right in its face.

It's a tricky one to call this, as we've been looking forward to the battle between these two dual-core wonders for so long we weren't sure we could decide which was more worthy.

Over the course of this test we've gone back and forth over which to plump for, as both the Sensation and the Samsung Galaxy S2 have a cracking set of features with gorgeous hardware for all kinds of phone connoisseur.

And while it is ridiculously close between the two devices, we think the Galaxy S2 is the overall winner, thanks to its combination of improved connectivity, slimmer chassis and superbly clear and bold screen.

Du snakker om Sense? Jeg har selv HTC Desire, og jeg har gått bort fra Sense og bruker heller LauncherPro.

Men Sense er forbedret, uten at jeg vet hva forbedringene går ut på. Jeg tror ellers at designet på S2 er mer attraktivt enn Sensation, selv om det er smak og behag. Sensation er ikke en spesielt pen telefon.

Skrevet

Om bare Galaxy kunne kommet til samme pris som ZTE Blade...:sukk:

Skrevet

Galaxy S2 og Sensation er egentlig i en egen klasse, og av det jeg har lest så er Galaxy S2 hakket bedre.

Du snakker om Sense? Jeg har selv HTC Desire, og jeg har gått bort fra Sense og bruker heller LauncherPro.

Men Sense er forbedret, uten at jeg vet hva forbedringene går ut på. Jeg tror ellers at designet på S2 er mer attraktivt enn Sensation, selv om det er smak og behag. Sensation er ikke en spesielt pen telefon.

Utseende er, som du sier, smak og behag. Jeg liker ikke det firkanta designet på galaxyen, uten at det gjør telefonen noe dårligere i mine øyne.

HTC har putta inn en del kule greier i Sensation (det er vel strengt tatt ting som alle nye HTC-telefoner vil få da) som jeg liker bedre enn det man får i samsung sin telefon, selv om den er bedre/raskere på ting som å laste inn nettsider og diverse annet.

Skrevet

TS her.

Skjønner jeg kanskje må lenger opp i pris for å få noe jeg vil ha. Har sett litt på samsung i helgen, noen som har erfaringer med den. (tror den het galaxy 2, eller noe i den dur?) Eller er der da likegreit å gi etter for iphone?

Gi etter for iPhone4 du, og du vil bli superfornøyd.

Brukervennlighet, design og kvalitetsfølelse i toppklasse.

Samsung du nevner (og nyeste HTC) har bedre tekniske data, men det er likevel iPhone4 de aller fleste vil ha, og derfor kjøper for tiden.

Skrevet

Samsung du nevner (og nyeste HTC) har bedre tekniske data, men det er likevel iPhone4 de aller fleste vil ha, og derfor kjøper for tiden.

What took you so long? :biggrin:

Skrevet

Missforsto jeg nå, eller sier du at man skal kjøpe ting fordi det er noe alle andre vil ha?

Jeg regner med at jeg missforsto, men det er greit å spørre.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...