Gjest Lebewesen93 Skrevet 19. juni 2011 #1 Skrevet 19. juni 2011 Tror dere egentlig på synske mennesker ? Og tror du det er mulig for dem å få kontakt med avdøde familiemedlemmer OM det er noe mer etter døden , da. Jeg har veldig lyst til å prøve, men ikke om det menneske kan ødelegge mye eller bare si det hun tror jeg ønsker å høre. Jeg vil i såfall ha kontakt med en som er litt kjent, og ikke en som har deltidsjobb som "spåkone" eller noe... Tenkte da på Lilli Bendriss, Gro Helen, Lena Ranehag eller noe sånt. Skal ikke de være " synske" ? Jeg var på en sånn alternativmesse en gang, og de folka der virket bare...vet ikke jeg, men stoler ikke helt på de når de samless sånn for å tjene penger, en gjeng med "synske" mennesker ( var ikke noen kjente der såvidt jeg vet, var en merkelig fyr fra jakten på den 6 sans da...) og salgsboder med masse rare greier. Men jeg tenkte på å heller få en synsking hjem da, vet det kommer til å koste, men om det menneske faktisk ER synsk, og kan si noe fornuftig så er jo alt verdt det. Noen som har erfaring eller kjenner noen som har hatt kontakt med sånne mennesker ?
Tobben70 Skrevet 20. juni 2011 #2 Skrevet 20. juni 2011 Nei, jeg tror ikke noen er synske. Noen kan nok være ekstra flink til å ressonnere og tolke signaler, men de er ikke synske. Det går ikke an å få kontakt med døde.....fordi de er døde Døde mennesker snakker ikke, eksisterer ikke!
Gjest Fable Skrevet 20. juni 2011 #3 Skrevet 20. juni 2011 Tror heller ikke noe på det. Gro Helen har jo vært testa på tv, og der bare virra hun uten peiling på hva hun snakket om.
Gjest navnelapp Skrevet 20. juni 2011 #4 Skrevet 20. juni 2011 Det går ikkje an å snakke med døde personar, desse folka driv med det som kallast "cold reading". Det betyr at dei gjettar basert på ting du seier, kva dei trur du vil høyre, og så brukar dei sitt sunne folkevett og resonerer seg fram til det dei seier. Dei mest proffe går ikkje av vegen for å jukse også. Eg har sett slike forbønnsseansar der ein person har gått rundt og lytta til kva dei ulike deltakarane har sagt, og så har han som snakkar ein plugg i øyret der han får vite ting den andre har plukka opp om bustad, sjukdommar, livsforhold m.v.. På den måten får dei alle til å tru at denne personen "veit alt", og dermed betalar dei raust med pengar. Juks og bedrag. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #5 Skrevet 20. juni 2011 Har vært hos flere synske damer og de sa mye de helt umulig kan vite fra før. Så jeg tror på det. 1
Gjest Lebewesen93 Skrevet 20. juni 2011 #6 Skrevet 20. juni 2011 Egentlig for godt til å være sant, ja. Jeg vet ikke hva jeg tror, men har jo mine store tvil på at det i det hele tatt er noe mer. Hmm, nå høres jeg slem ut, men mener ikke noe vondt med det, men det er så mange mennesker og det blir født mange nye hver dag og det er ikke akkurat noe magiskt ved det, så det at alle sammen liksom er noe mer enn bare noe greier som lever på jorda noen år, virker så rart. Om ALLE , både mennesker og dyr har en sjel som lever evig, blir det jo veeeldig mange etter vært ? Vi vil vel alle tro at vi møter igjen venner og familie for de betydde så mye, men når JEG tenker meg veldig godt om så virker det for ulogiskt at det er noe mer. Men igjen, NOE må det jo være, herregud...blir gal av å tenke sånn. Men jeg skulle gjerne likt å snakke med en synsking, en seriøs en og ikke en " gal" dame på en messe. Hun skulle skrive et sånt brev til meg, fra en avdød i familien da, var jo noe som stemte, men det kunne passet hvem som helst, egentlig. Var så upersonlig på en måte.
Gjest navnelapp Skrevet 21. juni 2011 #7 Skrevet 21. juni 2011 Egentlig for godt til å være sant, ja. Jeg vet ikke hva jeg tror, men har jo mine store tvil på at det i det hele tatt er noe mer. Hmm, nå høres jeg slem ut, men mener ikke noe vondt med det, men det er så mange mennesker og det blir født mange nye hver dag og det er ikke akkurat noe magiskt ved det, så det at alle sammen liksom er noe mer enn bare noe greier som lever på jorda noen år, virker så rart. Om ALLE , både mennesker og dyr har en sjel som lever evig, blir det jo veeeldig mange etter vært ? Vi vil vel alle tro at vi møter igjen venner og familie for de betydde så mye, men når JEG tenker meg veldig godt om så virker det for ulogiskt at det er noe mer. Men igjen, NOE må det jo være, herregud...blir gal av å tenke sånn. Men jeg skulle gjerne likt å snakke med en synsking, en seriøs en og ikke en " gal" dame på en messe. Hun skulle skrive et sånt brev til meg, fra en avdød i familien da, var jo noe som stemte, men det kunne passet hvem som helst, egentlig. Var så upersonlig på en måte. Det er jo nettopp det som er poenget, også med horoskop, tarot og "cold reading", at dei gjettar seg til kva som passar for deg og din relasjon til den personen du vil spørje om, basert på kva som passar på dei fleste. Det er gjort ein del analyser av horoskop, og det viser seg at dei same temaa og frasene går igjen. Det er også gjennoført testar, der mange personar fekk same horoskop uavhengig av når dei var fødde, og "alle" følte at horoskopet traff på dei, trass i at dei var like i ordlyden. Det skjer fordi dei er så generelt og omtrentleg formulert, og handlar om slike almengyldige ting at det passar på alle. -Og viss det var mogeleg å vite noko om fortid eller framtid, kvifor er ikkje desse menneska søkkrike då? Kvifor såg dei ikkje at Hurtigruten kom til å bli ein kjempesuksess og kjøpte aksjar i Hurtigruten forrige fredag? Nettopp fordi dei ikkje kan sjå verken fram i tid, inn i levde liv eller inn i "dødsriket". Dei driv med kvalifisert gjetting, akkurat som aksjeanalytikarar og metreologar. 1
Rainbow Skrevet 21. juni 2011 #8 Skrevet 21. juni 2011 Lisa Williams er the real deal, i alle fall. Er nok mye rart i den bransjen. Gro Helen Tørum virker også flink, men Lisa er eksepsjonell. Kjæresten min trodde ikke på NOE sånt, men etter et liveshow med henne forsvant all tvil. Hun vet ting som ingen andre kan vite. Jeg kjenner en som ble "utvalgt" på et sånt show. Lisa sa ting kun den jeg kjenner og den avdøde visste. Ingen andre. Den jeg kjenner var med just for fun, og ble helt sjokka. Og hun sier veldig spesifikke ting. Colin Fry og andre "Halvveis-folk", de kan si "eh...jeg får bokstaven H. Eller B. Og da skal jeg snakke med deg, eller kanskje hun bak deg. Liker du å danse? Nei? Eh, liker noen å danse? Du i den andre enden av salen? Ja, da skal jeg snakke med deg!" Mens Lisa kan si "Det var en bilulykke som drepte faren til en i salen. Det skjedde når vedkommende var på vei hjem fra skolen. Faren heter Hans. Han jobba med finans, og var glad i å reise til Australia. Sønnene var 14 og 16 år, og eldstesønn hadde en kjæreste faren ikke likte ." Eller: "Hun syns det er veldig rart at du ikke tar av lappen på jakkene du kjøper, men bare legger dem inni skapet. og når du tar av lappene legger du dem bare i en haug. Og den blå toppen du kjøpte igår glemte du igjen i butikken, og dessuten (beklager), vil han gjerne si at sexlivet deres var litt dårlig på slutten". Hun trekker fram ting folk helst ikke vil dele med hele verden også. Og om folk hadde vært med på det hadde det vært et enormt apparat å sette igang. Folk over hele verden som skulle få betalt? I mange år? Da hadde det endt med avsløring til slutt. Anbefaler et show med henne, kan jo hende du blir kontakta. Hun skal masse steder i Norge til høsten. 3
Ekerilar Skrevet 21. juni 2011 #9 Skrevet 21. juni 2011 Da er det nok juks. Mange svindlere i den bransjen der, og mange er blitt lurt trill rundt. Når slike eksepsjonelle mennesker blir spurt om å teste evnene sine i kontrollerte omgivelser, ikke "live show" som de selv har full kontroll over, så takker alle sammen nei.
Rainbow Skrevet 21. juni 2011 #10 Skrevet 21. juni 2011 Lisa har gjort mange private readings også. Hun gjør ikke bare show. Kommer hjem til folk, stopper fremmede på gata etc. Man kan jo ikke måle det, for det er bare de som opplever det som kan si at det stemmer. Men hvorfor si SÅ mye detaljerte ting som hun gjør, hun kunne gjort det MYE mer generelt og kommet unna med det, men hun sier spesifikke småting som de som snakkes til ikke har tenkt på på årevis. En av de som var på det showet der den jeg kjenner ble "utvalgt" fikk høre at "forresten, han bemerker at undertøyet ditt ikke passer lenger". Til en person som satt laaangt bak, som ingen kunne se, og uansett kunne man jo ikke se akkurat DET! Synes det er kult at hun sier ting som er så utrolig spesifikke. Men de som er skeptiske kan jo gjerne ta en tur på show og se hvordan det er, kanskje kommmer dere tilbake med bevis på juks, kanskje blir dere overbevist! Lisas egen far var forøvrig med på turné over hele USA og lette etter mikrofoner og skjulte kameraer. Han hadde aldri trodd på dattera, men da han innså at det ikke var noe gjemt noe sted måtte han nesten gi opp. For ikke å snakke om hvor vanskelig det hadde vært når hun reiser rundt i land med andre språk enn engelsk. Å gjenomføre en scam hadde faktisk vært mer utrolig. Ti-tjue personer med propp i øret som hører bruddstykker av 600 samtaler, og som ut fra det skal klare å oversette, for så å konstruere nok informasjon til at Lisa skal kunne lete etter "Kristine, som mistet mannen sin for veldig kort tid siden, han het *eh...hvordan uttaler man dette da...*...Helgej...heljg...Helge?? og han trivdes aller best i godstolen, hvor han så på crocket, og han hadde alltid på seg en blå morgenkåpe, og han døde av hjerteslag...en morgen fant du han bare på badet, stemmer det?" Det hadde vært imponerenede om de klarte å fake! 3
Ekerilar Skrevet 21. juni 2011 #11 Skrevet 21. juni 2011 Uff jeg klarer ikke å ta det seriøst. Dersom man skulle avdekke juks, så hadde hun gjort det hun gjør under kontrollerte omgivelser. At faren kikker etter mikrofoner betyr liksom ingenting i forhold. Det holder ikke. Dersom jeg skal bli overbevist, må det gjøres under skikkelige forhold, og ikke på en slik måte der hun har full kontroll. Det er tross alt noe hun tjener penger på, det er jobben hennes. Akkurat som tryllekunstnere kan fine triks, blir triksene ødelagt hvis man røper hemmeligheten. Jeg kan akseptere at du er overbevist, men jeg krever mer for å bli overbevist.
Mann 42 Skrevet 22. juni 2011 #12 Skrevet 22. juni 2011 Gro Helen Tørum, var ikke det hun som fikk sånne sterke opplevelser i kornsirkelen til Stephen Fry`s program? Det lo vi godt av det året, husker jeg. 3
davis Skrevet 22. juni 2011 #13 Skrevet 22. juni 2011 Lisa har gjort mange private readings også. Hun gjør ikke bare show. Kommer hjem til folk, stopper fremmede på gata etc. Man kan jo ikke måle det, for det er bare de som opplever det som kan si at det stemmer. Men hvorfor si SÅ mye detaljerte ting som hun gjør, hun kunne gjort det MYE mer generelt og kommet unna med det, men hun sier spesifikke småting som de som snakkes til ikke har tenkt på på årevis. En av de som var på det showet der den jeg kjenner ble "utvalgt" fikk høre at "forresten, han bemerker at undertøyet ditt ikke passer lenger". Til en person som satt laaangt bak, som ingen kunne se, og uansett kunne man jo ikke se akkurat DET! Synes det er kult at hun sier ting som er så utrolig spesifikke. Men de som er skeptiske kan jo gjerne ta en tur på show og se hvordan det er, kanskje kommmer dere tilbake med bevis på juks, kanskje blir dere overbevist! Lisas egen far var forøvrig med på turné over hele USA og lette etter mikrofoner og skjulte kameraer. Han hadde aldri trodd på dattera, men da han innså at det ikke var noe gjemt noe sted måtte han nesten gi opp. For ikke å snakke om hvor vanskelig det hadde vært når hun reiser rundt i land med andre språk enn engelsk. Å gjenomføre en scam hadde faktisk vært mer utrolig. Ti-tjue personer med propp i øret som hører bruddstykker av 600 samtaler, og som ut fra det skal klare å oversette, for så å konstruere nok informasjon til at Lisa skal kunne lete etter "Kristine, som mistet mannen sin for veldig kort tid siden, han het *eh...hvordan uttaler man dette da...*...Helgej...heljg...Helge?? og han trivdes aller best i godstolen, hvor han så på crocket, og han hadde alltid på seg en blå morgenkåpe, og han døde av hjerteslag...en morgen fant du han bare på badet, stemmer det?" Det hadde vært imponerenede om de klarte å fake! Jeg ville bare si at jeg er helt nig med deg! Er det noen jeg tror på så er det Lisa! Går ikke ann å fake det hu sier, og når hu stopper randome folk på gata og forteller masse. Hu er virkeli ei rå dame! De andre får være så skeptiske de vil. Hu har også hatt flere skeptikere som har skrevet dårlig om ho i blader etc. men etter de var med på noen av showene hennes var de også overbevist. Og synes synd i de som virkelig tror at man bare blir borte vekk når man dør. Så trist tanke.
Ekerilar Skrevet 22. juni 2011 #14 Skrevet 22. juni 2011 Og synes synd i de som virkelig tror at man bare blir borte vekk når man dør. Så trist tanke. Det jeg tror skjer når man dør er at man får et stort hus, evig med sjokolade og playstation 3, xbox 360 og wii. Jeg synes synd på de som tror man blir spøkelse når man dør eller som ikke tror man får evig med sjokolade. 2
Gjest navnelapp Skrevet 22. juni 2011 #15 Skrevet 22. juni 2011 Lisa Williams har fått tilbod om å underkaste seg ein test under kontrollerte forhold der ho blir sett overfor ein person som ho ikkje veit noko om, og blir beden om å gjere ei "analyse" for den personen. Det er til og med utlyst ein pris på 1 million dollar viss ho kan bevise at det ho gjer er ekte. Det har ho avvist. Ho nektar å la seg kontrollere. Ikkje særleg tillitvekkande. 3
Wombat Skrevet 22. juni 2011 #16 Skrevet 22. juni 2011 Det jeg tror skjer når man dør er at man får et stort hus, evig med sjokolade og playstation 3, xbox 360 og wii. Jeg synes synd på de som tror man blir spøkelse når man dør eller som ikke tror man får evig med sjokolade. Er det snickers og bueno vi snakker om her?
Gjest navnelapp Skrevet 22. juni 2011 #17 Skrevet 22. juni 2011 Er det snickers og bueno vi snakker om her? Ja, og det beste er at du legg ikkje på deg heller. Du kan spise så mykje du vil. For det er Himmelen.
Ekerilar Skrevet 22. juni 2011 #18 Skrevet 22. juni 2011 Er det snickers og bueno vi snakker om her? Absolutt!
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #19 Skrevet 22. juni 2011 Det går ikkje an å snakke med døde personar, desse folka driv med det som kallast "cold reading". Det betyr at dei gjettar basert på ting du seier, kva dei trur du vil høyre, og så brukar dei sitt sunne folkevett og resonerer seg fram til det dei seier. Dei mest proffe går ikkje av vegen for å jukse også. Eg har sett slike forbønnsseansar der ein person har gått rundt og lytta til kva dei ulike deltakarane har sagt, og så har han som snakkar ein plugg i øyret der han får vite ting den andre har plukka opp om bustad, sjukdommar, livsforhold m.v.. På den måten får dei alle til å tru at denne personen "veit alt", og dermed betalar dei raust med pengar. Juks og bedrag. en gang sendte jeg en mail til en som bor i et annet land. Jeg hadde aldri i mitt liv pratet med ham tidligere, han visste ikke hvem jeg var, jeg sendte aldri navnet mitt eller noe annet som kunne vise hvem jeg er. Brukte en mailkonto som ikke kan spores tilbake til meg som person, så han kunne jo ikke finne ut noe ved hjelp av mailadressen. Jeg skrev til ham; kan du fortelle meg hva du ser om meg. Spiller ingen rolle hva det er, om det er fortid, nåtid eller fremtid eller bare om hvordan jeg er som person. Thats it... likevel, så fikk han da kontakt med min bestemor, som han sa navnet på. Han kunne ikke klare å finne ut hva min bestemor heter, da jeg har ingen link til henne bortsett fra at hun var min bestemor. Hun hadde et helt annet etternavn enn meg, og jeg har et helt annet etternavn enn min pappa (hennes sønn) Han fortalte meg at min bestemor var med meg i dag (les: på det tidspunktet) og min bestemor fortalte ham om et problem jeg hadde, noe som stemte godt. Han fortalte meg hvordan jeg skulle løse dette problemet. Dette var et veldig spesifikt problem, som ikke engang min daværende samboer visste om. Han fortalte meg også om en drøm jeg hadde nesten hver eneste natt...han beskrev drømmen ned til minste detalj, og alt stemte. Han fortalte meg hvordan jeg var som person. Veldig beskrivende. Han sa også at jeg kom til å møte en fremmed mann på et uventet sted. Han skulle være mørk og ikke norsktalende. Dette ristet jeg bare på hodet av...helt til jeg mange år senere møtte en fremmed mann i et spill. Han er i dag min mann Han er ikke norsktalende og han er veldig mørk i håret, og veldig gyllen i huden. Han nevnte også at jeg en gang i fremtiden ville møte på et stort problem i familien. Det hele ville ende tragisk ++ Det skjedde noe veldig alvorlig i familien som endte ganske så tragisk. (han skrev litt mer detaljert da, men jeg vil ikke skrive om hva det var her) Alt dette fikk han frem utifra det lille jeg skrev til han i en mail. Jeg sier ikke dette for å rakke ned på de som ikke tror på synske, men kanskje for å få høre teorier på hvordan han klarte å finne ut alt dette. 1
Gjest navnelapp Skrevet 22. juni 2011 #20 Skrevet 22. juni 2011 Så fint. Kan dette gjenskapast under kontrollerte forhold? I så fall kan han få ein premie på 1 mill dollar som James Randi Institute har sett opp for den som klarer å bevise at han har synske/overnaturlege evner. Ingen seier vel nei til 1 mill dollar? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå