CathFoto Skrevet 11. juli 2011 #21 Skrevet 11. juli 2011 Man bør jo uansett ikke forlate levende lys ubevoktet, uavhengig av om man har dyr eller ikke. Jeg hadde syntes det var fryktelig trist om en av pusene mine hadde tatt fyr fordi jeg skulle lære de om ild "the hard way", for som en nevnte over-det kan lett skje.
MissMas Skrevet 11. juli 2011 #22 Skrevet 11. juli 2011 (endret) Katten må selvfølgelig lære `the hard way`...Hvordan i all verden skal den lære ellers? Katten må lære at ilden er farlig og vond..og det lærer den når den kommer for nærme varmen..og da blir det:brent katt skyr ilden...dermed er dette problemet ut av veien for godt... Den største faren med levende lys og husdyr,er om de er ubevoktet og kan velte lys og forårsake brann... Det er ikke verdt det hvis katten blir skadet av flammene! Det er bedre å la være og ta sjansen og heller være forsiktig (tenne lys i et annet rom eller ta vekk katten og la den være et annet sted). Endret 11. juli 2011 av MissMas
Belvera Skrevet 12. juli 2011 #23 Skrevet 12. juli 2011 Det er ikke verdt det hvis katten blir skadet av flammene! Det er bedre å la være og ta sjansen og heller være forsiktig (tenne lys i et annet rom eller ta vekk katten og la den være et annet sted). Om katten svir noen værhår el blir litt brent på nesen så syns jeg ærlig talt ikke det er så farlig...livet er nå engang sånn..ikke alt er like hyggelig og morsomt for hverken dyr el mennesker,men man lærer av tabber og lærer av `å brenne seg`...det er slik dyr lærer i naturen...noe er farlig..annet ikke. Sjansene for at katten står i lys lue er vel små,siden det finnes noen til stede mens lysene brenner. Syns sammenligningen med å sette ut et barn på veien,som noen annen har kommentert, for å få ham til å lære at biler er farlige, er helt på jordet...Dyr lærer,som oss,både av positive OG negative ting. At en katt svir værhårene er en naturlig konsekvens av kattens nysgjerrighet..og dermed lærer den å ligge unna flammene senere i livet.
Gjest odisi73 Skrevet 12. juli 2011 #24 Skrevet 12. juli 2011 Uansett om det er mennesker eller dyr så gjør du det du kan for å avverge noe som kan få fatale følger. Jeg er glad du ikke passer mine dyr,så ta deg ei pera Belvera
Belvera Skrevet 12. juli 2011 #25 Skrevet 12. juli 2011 Uansett om det er mennesker eller dyr så gjør du det du kan for å avverge noe som kan få fatale følger. Jeg er glad du ikke passer mine dyr,så ta deg ei pera Belvera He he...jo du..du vet ingenting om meg...men jeg kan trøste deg med at mine dyr har det helt utmerket og får det alle beste stell.. Og jeg passer ofte andres dyr også..og hva er det du kaller fatale følger....? Noen svidde værhår? Hmf! Nei ærlig talt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå