Gå til innhold

SciFi + Eventyrfilmer og -serier!


Gjest Tirkes

Anbefalte innlegg

Gjest Tirkes

Jeg har sansen for eventyr og science fiction og alt som er spennende, litt morsomt og langt fra den reelle verdens traurige dramatikk.

Har lyst på nye tips, og tenkte at om jeg får ett par tips av en gjeng KGere så er kanskje mye gjort! Så spa opp med deres favoritter, gjerne youtubelink til en trailer eller et klipp dere føler fanger øyeblikket og litt om hvorfor den er bra/plot (men ingen spoilere please!)

:popcorn:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pirates of the carrabean (selv om den siste filmen var litt skuff)

Robin hood.

Star trek.

Avatar

disse filmene er av en annen verden, og for ikke å glemme at skuespillerne gjør en god jobb og kan få deg til å glemme at du lever.

Iron man

The Expendables.

Transporter

Fast and furies (noen bedre enn andre)

med riktige skuespillere med i filmene er disse god underholdning, jo mer fart, spenning og skyting, jo bedre. Elsker hefige urealistiske skyte og kamp episoder :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doctor who er definitivt verdens mest geniale sci-fi serie!!:D Den eneste serien jeg har blitt ordentlig "knytta" til karakterene etc. virklig å annbefale!!:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Katee

Serier:

Battlestar Galactica :hjerte: (Ingen over, ingen ved siden)

Firefly

Stargate Atlantis

Stargate SG1

Merlin

Filmer:

Pitch Black

Serenity

Event Horizon

A sound of thunder

Legion

The time machine

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hard Ride

Screamers

Cube

Blade runner

District 9

Dreamcatcher

The Mist

The Stand (mini serie)

Alien filmene

The Thing

Mad Max filmene

The 5th element

Hardware

Starship troopers

Moon

children of men

Mars attacks

Demolition man

Soldier

Escape from New York og Escape from LA

Desperation

Storm of the century

28 days later

Ikke alle disse filmene er betraktet som "kvalitetsfilmer" kanskje, de er vel varierende i kvalitet, men jeg er en sucker for slike filmer og hadde morro med å se alle. Har sikkert sett andre jeg glemte i farten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av det jeg kan huske nå..

Children of Men

The Road

Twelve Monkeys

Sunshine

eXistenZ

District 9

The Fifth Element

Solaris (sjekk også ut originalen!)

Dark City

the Island

Willow (fine barndomsminner med den..)

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (BBC serien er jo også helt hysterisk morsom!)

Og hvis du ikke allerede har begynt, da er jo Game of Thrones akkurat ferdig med første sesong - kanonbra!

Pans Labyrinth er vel også fantasi - en av mine absolutte favoritter :)

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Mye bra tips her! :) For mye av det har jeg sett og liker godt.

Og mye ukjent. Skal notere meg endel titler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av TV-serier: Firefly! :Nikke:

Doctor Who og Torchwood er også bra, britisk sci-fi. Matt Smith som spiller doktoren nå, er uhyre dyktig. Det finnes klassisk 'Who' og en moderne reboot som nå er på sesong 6 og bare blir bedre og bedre.

Sesong 2 og 3 av Fringe, verdt å se både pga skuespillerprestasjonene til John Noble, Anna Torv og Joshua Jackson, men også pga spennende og rik mytologi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stor fan av denne typen filmar og seriar sjølv. Her er nokre av mine favoritt-seriar:

- Firefly, som ein del andre seier. Denne serien er genial, og bør absolutt sjåast. Det er også laga ein film som heiter Serenity, som er knytta til denne serien.

- Dollhouse. Laga av same mann som laga Firefly (Joss Whedon). Denne handlar om ei tenkt (nær) framtid der ein kan "fjerne" personligheten til menneske, slik at det er berre tomme skal at. Desse personane er "dukkene", og kan fyllast med ny personlighet etter ønske. Desse vert leigde ut til rike menneske.

- Joss Whedon står også bak seriane Buffy og Angel (spin off av Buffy), som eg også synest er bra. Dei er ikkje så kompliserte som dei andre to seriane, meir lett underhaldning.

- Dr Who er også fantastisk! Spin off-serien Torchwood er også god, særleg den nyaste sesongen.

- Supernatural. Handlar om to brødre som køyrer rundt i USA og jaktar på overnaturlege vesen.

Det var dei eg kom på i farten...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det ikke er nevnt, må jeg også nevne Haven og Eureka. Sammen med Warehouse 13 begynner de sine neste sesonger i juli og jeg kan nesten ikke vente. Ser også på Doctor Who og det er synd at vi må vente helt til september for neste episode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BuffyBuffyBuffyBuffyBuffyBuffyBuffyBuffy :popcorn: også Angel etterpå. Kan vel aldri bli for mye Spike? :sjenert:

Filmer, ja! HER er en rikholdig liste :) "The man from Earth" er absolutt verdt en titt, den er ikke så veldig kjent, og kanskje litt undervurdert :) Matrix, Inception, 2001: A Space Oddysey, Donnie Darko, Back to the future og A Clockwork Orange er også blant mine favoritter!

Kan også være verdt å sjekke IMDBs lister over fantasy og eventyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Hard Ride

Så nettopp La Horde, en fransk zombiefilm.

Det er en film som faktisk minner litt om Left 4 Dead spillene. Den var knall.

Edit: Jeg så den med original lyd og satte min lit til undertekster. Den engelske dubbingen virker bare teit.

Endret av Hard Ride
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...