Gå til innhold

Hvor sunt/usunt er saft

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor sunt/usunt det er å drikke saft?

Foretrekker selv Fun Light,syns den smaker best,det er oppgitt

at den er sukkerfri,men inneholder søtstoff,er dette nesten like

ille eller bedre enn sukker?

Det sunneste en kan drikke er vel rent vann,men syns dette blir

litt kjedelig i lengden,er det noen som har noen konkret erfaring

med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søtstoff er ille på en helt annen måte. Selv tåler jeg ikke aspartam lengre, får grisevondt i magen og skikkelig stygg hodepine av det. Så jeg våger ikke få det i meg mer, det er skummelt at et søtningsstoff kan ha slike effekter. Er en skremmende liste med bivirkninger av aspartam..

Men hva med sitronvann? Eller ha i noe annet i vannet? Nå i varmen blir det en god del smoothie her i gården, skylder på fem om dagen og har ikke helt dårlig samvittighet. ;)

Skrevet

Her går det mest i vann også, men nyter saft med god samvittighet innimellom... Det er ikke det sunneste men må vell unne seg litt innimellom ja.. Men vann med sitron eller lime er kjekt å ha i kjøleskapet ja :D

Sånne lightprodukter skulle IKKE vært lov å selge...

Skrevet

Mange unngår av diverse grunner matvarer med søtstoff, men foreløpig regnes alle søtstoff som finnes i mat og drikke i dag som ufarlig i moderate mengder.

Skrevet

Mange unngår av diverse grunner matvarer med søtstoff, men foreløpig regnes alle søtstoff som finnes i mat og drikke i dag som ufarlig i moderate mengder.

Ja, så fun light er bedre enn å drikke sukkerholdig brus eller juice, kalorimessig. Men alt med måte :)

AnonymBruker
Skrevet

Tror blåbærsaft er en av de mest sunne.

Skrevet

Hvorfor ikke lage saft selv? :) Trenger jo ikke nødvendigvis en saftkoker og hele pakka, men å presse egen saft og ha i f.eks fruktose (det er søtere enn sukker så en trenger ikke like mye) må da gå an? Har vi gjort her i huset i alle år, hjemmelaget solbærsaft er noe av det beste som finnes. :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...