Gjest *Maja* Skrevet 22. januar 2012 #461 Del Skrevet 22. januar 2012 Ser ut til at dette blir langvarig, har satt seg i lungene. Akkurat nå virker det mest som bronkitt, har hatt det flere ganger før. Jeg hoster og hoster, spesielt på natta (men også mye om dagen). I tillegg har jeg svak feber, føler meg ganske kake, og er så sliten Det beste er jo at jeg likevel må på jobb ca annenhver dag, andre er sykemeldte og ingen kan ta over mine vakter Blæ! Huff da Bronkitt er noe herk. Slet med det en del da jeg sluttet å røyke fordi flimmerhårene var oversensitive. Drikk iallefall mye ingefærte og suppe, og ha på det et godt skjerf til enhver tid, selv inne, slik at brystpartiet holder seg varmt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 22. januar 2012 #462 Del Skrevet 22. januar 2012 Ser ut til at dette blir langvarig, har satt seg i lungene. Akkurat nå virker det mest som bronkitt, har hatt det flere ganger før. Jeg hoster og hoster, spesielt på natta (men også mye om dagen). I tillegg har jeg svak feber, føler meg ganske kake, og er så sliten Det beste er jo at jeg likevel må på jobb ca annenhver dag, andre er sykemeldte og ingen kan ta over mine vakter Blæ! Kanskje du bør ta en tur til legen og sjekke deg for mykoplasma, den lungebetennelsetypen som herjer nå? Ut fra symptomene du nevner, kan det virke som om det er noe sånt du har ... God bedring, og husk at det ikke er ditt problem at jobben din har andre syke ansatte. Du skal passe på DEG -det er svært sjelden at noen andre gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 22. januar 2012 #463 Del Skrevet 22. januar 2012 Huff da Bronkitt er noe herk. Slet med det en del da jeg sluttet å røyke fordi flimmerhårene var oversensitive. Drikk iallefall mye ingefærte og suppe, og ha på det et godt skjerf til enhver tid, selv inne, slik at brystpartiet holder seg varmt Ja. Det rare er at det ikke er liiike ille som sist jeg hadde det, da føltes det ut som om en lunge ikke funka Holder meg varm så godt jeg kan Kanskje du bør ta en tur til legen og sjekke deg for mykoplasma, den lungebetennelsetypen som herjer nå? Ut fra symptomene du nevner, kan det virke som om det er noe sånt du har ... God bedring, og husk at det ikke er ditt problem at jobben din har andre syke ansatte. Du skal passe på DEG -det er svært sjelden at noen andre gjør det Høres lurt ut, skal høre om det. Symptomene mine ligner veldig på det, og på bronkitt. Problemet på jobb er at vi har en ganske spesiell situasjon for tiden. Kort sagt er det opplæring imorra, og jeg kan ikke la person x gjøre det. Da får jeg heller sitte og hoste. Hadde det ikke vært slik ville jeg ringt inn syk, selv om det nesten er umulig pga underbemanning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 22. januar 2012 #464 Del Skrevet 22. januar 2012 Mitt råd er å komme seg til legen så fort som mulig og få medisin mens sykdommen fortsatt er "ung"! Jeg hadde en mild form for kikhoste for to år siden, hosta to måneder i strekk gjennom hele eksamensperioden... Da jeg endelig tenkte at nok er nok, sa legen at jeg ikke var sjuk lenger, men at lungene fortsatt var irriterte. Så medisin ville ikke funka Men jeg håper du blir frisk snart! Husk å sove masse og drikke masse vann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 22. januar 2012 #465 Del Skrevet 22. januar 2012 Mitt råd er å komme seg til legen så fort som mulig og få medisin mens sykdommen fortsatt er "ung"! Jeg hadde en mild form for kikhoste for to år siden, hosta to måneder i strekk gjennom hele eksamensperioden... Da jeg endelig tenkte at nok er nok, sa legen at jeg ikke var sjuk lenger, men at lungene fortsatt var irriterte. Så medisin ville ikke funka Men jeg håper du blir frisk snart! Husk å sove masse og drikke masse vann! Ja, håper å få time imorra eller tirsdag Sikkert på vei bort, men greit å vite hva det er uansett... Har hatt kikhoste, horrible greier. Hosta til jeg spøy. Heldigvis var jeg bare ca 10, men det satt i lenge, minst 3-4 mnd! Unner ingen det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 22. januar 2012 #466 Del Skrevet 22. januar 2012 Ååå, hva syns du?? skal snart se den på nytt jeg, før sesong 2 kommer! Jeg likte den og ser frem til sesong 2 kommer Har du lest bøkene også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 23. januar 2012 #467 Del Skrevet 23. januar 2012 Ja, må jo lese bøkene Er helt i slutten av bok 2, så har jeg jo 3 til etter det Men skjønnlitteratur er forebeholdt ferier, så rekker ikke bok 3 før i sommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 24. januar 2012 #468 Del Skrevet 24. januar 2012 Var hos legen i går, virus. Må vente dette ut tydeligvis. Fikk med hostesaft, jeg hoster som en GAL. Stakkar, stakkar samboeren, ingen av oss fikk sove før 2-3 tida i natt Får bare stappe i meg hostesaft, selv om den påvirker meg (sånn med trekant). Jeg vil treeeene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 24. januar 2012 #469 Del Skrevet 24. januar 2012 Var hos legen i går, virus. Må vente dette ut tydeligvis. Fikk med hostesaft, jeg hoster som en GAL. Stakkar, stakkar samboeren, ingen av oss fikk sove før 2-3 tida i natt Får bare stappe i meg hostesaft, selv om den påvirker meg (sånn med trekant). Jeg vil treeeene! Nå MÅ du vel holde deg hjemme og borte fra jobb? Er viktig med MYE hvile nå slik at kroppen raskere kan kvitte seg med viruset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 24. januar 2012 #470 Del Skrevet 24. januar 2012 Jeg er hjemme i dag Er ikke helt lett å være sisteårsttudent på bachelorstudiet med en stor oppgave å planlegge, og holde seg i ro, samtidig som alt annet pensum må leses og forstås. Jeg har ikke tid til dette! Jeg sitter på sofaen når jeg kan i det minste, og beveger meg ikke ut døra med mindre jeg må... Det kjipteste er egentlig mangelen på energi, og at jeg kun hoster på kvelden og natta. Spiser godt og sunt og drikker masse vann, så håper jeg det snart er over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 24. januar 2012 #471 Del Skrevet 24. januar 2012 Jeg er hjemme i dag Er ikke helt lett å være sisteårsttudent på bachelorstudiet med en stor oppgave å planlegge, og holde seg i ro, samtidig som alt annet pensum må leses og forstås. Jeg har ikke tid til dette! Jeg sitter på sofaen når jeg kan i det minste, og beveger meg ikke ut døra med mindre jeg må... Det kjipteste er egentlig mangelen på energi, og at jeg kun hoster på kvelden og natta. Spiser godt og sunt og drikker masse vann, så håper jeg det snart er over Bronkitt er en seig greie å bli kvitt; i rememeber. Men om du holder deg i ro så vi det gå mye fortere, så det er bra at du beveger deg minst mulig Det er jo en fin mulighet å bare fokusere på å lese også da, selv om det sikkert kan være litt vanskelig å konsentrere seg når en hoster og harker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 24. januar 2012 #472 Del Skrevet 24. januar 2012 Er visst ikke bronkitt, bare et virus... Lungene var fine. Så jeg er ikke sååå dårlig, er helst hostingen, halsen og litt tung i hodet Vanskelig å lese hjemme, mye annet som er mye morsommere å gjøre her Tv, internett, rengjøring... *tar meg selv i nakken* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 24. januar 2012 #473 Del Skrevet 24. januar 2012 Er visst ikke bronkitt, bare et virus... Lungene var fine. Så jeg er ikke sååå dårlig, er helst hostingen, halsen og litt tung i hodet Vanskelig å lese hjemme, mye annet som er mye morsommere å gjøre her Tv, internett, rengjøring... *tar meg selv i nakken* Haha Kjenner til det. Lese på det jeg SKAL eller lese det jeg VIL??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 24. januar 2012 #474 Del Skrevet 24. januar 2012 Mhm Virkelig ikke lett. Får spise lunsj og dusje, så får jeg bestemme meg etter det. Nå er det nok kvinneguiden for noen timer! Byebye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkemamma Skrevet 24. januar 2012 #475 Del Skrevet 24. januar 2012 Slenger meg på denne tråden. Har nettopp bestemt meg for å få et sunnere liv og strever med meg selv om å gjøre trening til en del av hverdagen. Er også blitt mer bevisst på kostholdet den siste tiden. Litt stolt av meg selv, selv om jeg kun har hatt èn treningsøkt senest i går Hvordan går det med dere andre? (har ikke lest gjennom hele tråden). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 24. januar 2012 #476 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Slenger meg på denne tråden. Har nettopp bestemt meg for å få et sunnere liv og strever med meg selv om å gjøre trening til en del av hverdagen. Er også blitt mer bevisst på kostholdet den siste tiden. Litt stolt av meg selv, selv om jeg kun har hatt èn treningsøkt senest i går Hvordan går det med dere andre? (har ikke lest gjennom hele tråden). Dette er en treningsdagbok. Så her er vi bare inne og motiverer den som har startet denne dagboken I dette tilfellet er det Daenerys Treningsdagbok. Jeg har min egen der jeg skriver om min treningshverdag osv. Enten kan du lage din egen dagbok eller så kan du spørre om råd under Kosthold og trening. Og selvsagt legge igjen hyggelige kommentarer i andres dagbøker Endret 24. januar 2012 av *Maja* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkemamma Skrevet 24. januar 2012 #477 Del Skrevet 24. januar 2012 Dette er en treningsdagbok. Så her er vi bare inne og motiverer den som har startet denne dagboken I dette tilfellet er det Daenerys Treningsdagbok. Jeg har min egen der jeg skriver om min treningshverdag osv. Enten kan du lage din egen dagbok eller så kan du spørre om råd under Kosthold og trening. Og selvsagt legge igjen hyggelige kommentarer i andres dagbøker Da har jeg misforstått litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 24. januar 2012 #478 Del Skrevet 24. januar 2012 Da har jeg misforstått litt Ikke noe stress det Lag din egen så kommer vi på besøk vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 29. januar 2012 #479 Del Skrevet 29. januar 2012 Begynner endelig å føle meg bedre Ikke tung i hodet lengre, bare en dott i øret og litt hosting Gikk en lang tur med samboeren i dag, snakket om masse viktige ting. Er så godt at vi er enige God tur. Kom nettopp hjem, og er så kald på lårene at de er røde! Satser på et par dager til med ro, og trening fra og med onsdag Gleder meg sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marshmallow Skrevet 30. januar 2012 #480 Del Skrevet 30. januar 2012 Det er deilig å komme inn i varmen etter turer ute i vinterkulda! Fortsatt god bedring, håper du kan komme i gang med treningen igjen snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå