Lille Diva Skrevet 18. juni 2011 #1 Skrevet 18. juni 2011 Hei jenter Jeg skriver en seksuell blogg om kvinnelig dominans i diktform, (www.lillediva.com), og er her inne for å søke inspirasjon og informasjon. Er det noen her som praktiserer dette? Hva synes dere egentlig om slikt? Hadde vært veldig fint å få noen innspill. Klem fra Lille Diva
Gjest Fable Skrevet 18. juni 2011 #2 Skrevet 18. juni 2011 Niks, men ene "fellesen" til meg og mannen driver med slikt, men ikke med oss, der er det mannen som bestemmer. Har ingen tanker om det...whatever floats your boat.
Lille Diva Skrevet 18. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2011 Takk for svar i hvertfall God helg
Gjest Raindrops Skrevet 18. juni 2011 #4 Skrevet 18. juni 2011 Vi pleier å bytte på hvem som dominerer, selv om det stort sett er han som er den dominante. Det jeg liker med å være dominant, er at den store sterke kjæresten min, lar en liten jente som meg ha kontrollen. Han som er ganske alfa på alle andre områder i livet, blir som en lydig slavegutt så snart jeg ser på han med det rette blikket og ber han jekke seg ned.
Lille Diva Skrevet 18. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 18. juni 2011 :D Jepp. Det er en fantastisk følelse. Før trodde jeg at jeg ville føle meg mindre kvinne i den dominante rollen. Men ikke i det hele tatt. Føler meg bare som en sterkere kvinne og det er deilig. Tusen takk for innspill!!
Untamed Skrevet 19. juni 2011 #6 Skrevet 19. juni 2011 Tja, kvinner er noen maktsyke tisper... ;p Fra spøk til alvor, jeg personlig misliker sterkt at ordet "dominant" ofte blir brukt om noen som har et stadig behov for å bevise og få bekreftet sin "dominans". For _meg_ er en dominant person en/ei som er fullstendig trygg på seg selv og sin posisjon i "rangen"(være seg jobb,vennegjeng,familie,osv), en ekte dominant har inget behov for å hevde seg eller ydmyke/underkue etc nettopp fordi h*n VET at du ikke kan konkurrere. Slik er det ihvertfall med en dominant ulv,hund,løve osv. Jeg har ofte lurt på hva som gjør at damen beholder sin respekt for mannen etter å ha behandlet han som slave,fått han til å krype osv... Jeg vet ikke hvorfor men jeg ser på krypende mennesker som patetiske. Jeg har en sadist i meg jeg også men jeg tror ikke det er en særlig seksuell del, jeg kan godt nyte å påføre eller se/høre andre bli utsatt for nesten grenseløs smerte,men jeg føler ikke noe seksuelt tiltrekkende med dem. Jeg hadde ikke giddi å kastet bort tid påen kjedelig liten sak som villig vandrer inn i tau å kjettinger vel vitende om hvor liten h*n er. Utfordringen ligger jo i å "tvinge" de dit,helst uten fysisk makt og da kun en virkelig konkurrent, en/ei som for alvor truer min posisjon som "sjefstispe". Jeg skal ikke legge ut for mye om det her, personlig mener jeg at personer som føler seg dominante eller overlegne etc ved å tisse på,binde,spytte på,nedverdige osv en person som frivillig LAR deg gjøre det, rett og slett må være fryktelig underkua og usikkre. Og "dominante kvinner og menn" i de fleste SM leker i bunn og grunn er den rake motsetningen til en dominant. Min litt mer "åpensinnede" side tenker at:"Hey!spiller ingen trille hva det kalles,nyt det den som vil!". Men i all nysgjerrighet: hvordan er du som person til vanlig? Hvordan klarer du å respektere en mann som nettopp har "rulla over å blotta strupen" i underkastelse for deg,som du har fått til å gjøre de mest ydmykende ting,f.eks sleike spytte/saftene dine fra gulvet,drikke piss osv. tenner du på å ydmyke HAM eller å hevde DEG? Klarer dere å være "likestillt" i dagliglivet? Hilsen nysgjerrig utfordrer. ;p
Lille Diva Skrevet 19. juni 2011 Forfatter #7 Skrevet 19. juni 2011 Tusen takk for et langt, ærlig og tankevekkende innlegg! Du tar opp noen spørsmål som også jeg kværner på innimellom og som er viktige. Det er sunt å se saken fra andre synsvinkler innimellom. Det er akkurat derfor jeg søker debatt rundt emnet og jeg setter virkelig pris på at du tar deg tid til å svare. Du lurer på hvordan jeg er til daglig.. Du ville blitt veldig overrasket Jeg er en helt vanlig jente, har høyere utdannelse, barn, foreldre, søsken og stesøsken. Har gode venninner som jeg gjerne tar en kafetur sammen med, som jeg skravler om gutter sammen med og som sikkert aldri ville gjettet at jeg skriver bloggen min. Selv ikke mine aller nærmeste barndomsvenninner ville hatt en misstanke om det. Det de ikke vet har de heller ikke vondt av. Jeg er i utgangspunket en ganske ydmyk jente. jeg respekterer menneskene rundt meg. Jeg ser opp til sjefen på jobb som er mann og en fantastisk flink sjef. Han har jobbet hardt for å komme dit han er og han har mye ansvar. han tar vare på seg selv og han forsøker alltid å være rettferdig. En mann med mye press i hverdagen, som også mange ganger føler at alt og alle er avhengig av hans styrke. jeg ser på han noen ganger og tenker at han virkelig kunne hatt behov for en runde med meg. Jeg kommer selvsagt aldri til å innvolvere meg med han. Jeg eier da moral! Det er to typer menn som tar kontakt med meg: 1) Selvskadere - Disse er menn med psykiske problemer, menn som trenger alt annet en meg. Menn som trenger profesjonell hjelp av psykologer. Disse holder jeg meg LANGT unna!! 2) Menn med mye ansvar. Som beskrevet ovenfor - Disse mennene trenger noe som gir dem ballanse i livet. De er vant til å måtte ha så mye ansvar at de sårt trenger at noen tar det fra dem. De har et stort behov for å bli satt på plass, for å bli brukt og for å tjene noen. Det er f.eks. Hotelldirektøren som trenger å føle seg som en ryddegutt. Det handler om vektskålen mellom makt og avmakt for dem. Det er disse mennene jeg liker Hvis du trekker fra tiltrekningskraft, kjemi, felles interesser, tilholdssted og alt annet som er avgjørende. Slik som et selvsagt krav til at de er singel så er det ikke så mange igjen som kommer gjennom nåløyet. En slik mann kan jeg se opp til fordi han har ambisjoner, han tar vare på seg selv, han kan føre en oppegående samtale, han har gode venner og tar vare på sin familie. Selvsagt ser en opp til en slik mann! Men når vi går til køys og det bare er meg og han. Da skal han få kjenne adrenalinet koke i kroppen over hvordan jeg behandler han. Han skal få trygle å be om å tilfredstille meg og han skal bli veeeeldig flink til det Det er nemlig kun deilig for meg når det også er fantastisk deilig for han! jeg håper dette svarte deg på noen av spørsmålene dine. Igjen, tusen takk for innspill
HiCog Skrevet 21. juni 2011 #8 Skrevet 21. juni 2011 Tja, kvinner er noen maktsyke tisper... ;p Fra spøk til alvor, jeg personlig misliker sterkt at ordet "dominant" ofte blir brukt om noen som har et stadig behov for å bevise og få bekreftet sin "dominans". For _meg_ er en dominant person en/ei som er fullstendig trygg på seg selv og sin posisjon i "rangen"(være seg jobb,vennegjeng,familie,osv), en ekte dominant har inget behov for å hevde seg eller ydmyke/underkue etc nettopp fordi h*n VET at du ikke kan konkurrere. Slik er det ihvertfall med en dominant ulv,hund,løve osv. Jeg har ofte lurt på hva som gjør at damen beholder sin respekt for mannen etter å ha behandlet han som slave,fått han til å krype osv... Jeg vet ikke hvorfor men jeg ser på krypende mennesker som patetiske. Jeg har en sadist i meg jeg også men jeg tror ikke det er en særlig seksuell del, jeg kan godt nyte å påføre eller se/høre andre bli utsatt for nesten grenseløs smerte,men jeg føler ikke noe seksuelt tiltrekkende med dem. Jeg hadde ikke giddi å kastet bort tid påen kjedelig liten sak som villig vandrer inn i tau å kjettinger vel vitende om hvor liten h*n er. Utfordringen ligger jo i å "tvinge" de dit,helst uten fysisk makt og da kun en virkelig konkurrent, en/ei som for alvor truer min posisjon som "sjefstispe". Jeg skal ikke legge ut for mye om det her, personlig mener jeg at personer som føler seg dominante eller overlegne etc ved å tisse på,binde,spytte på,nedverdige osv en person som frivillig LAR deg gjøre det, rett og slett må være fryktelig underkua og usikkre. Og "dominante kvinner og menn" i de fleste SM leker i bunn og grunn er den rake motsetningen til en dominant. Min litt mer "åpensinnede" side tenker at:"Hey!spiller ingen trille hva det kalles,nyt det den som vil!". Men i all nysgjerrighet: hvordan er du som person til vanlig? Hvordan klarer du å respektere en mann som nettopp har "rulla over å blotta strupen" i underkastelse for deg,som du har fått til å gjøre de mest ydmykende ting,f.eks sleike spytte/saftene dine fra gulvet,drikke piss osv. tenner du på å ydmyke HAM eller å hevde DEG? Klarer dere å være "likestillt" i dagliglivet? Hilsen nysgjerrig utfordrer. ;p Bekreftelsen på dominans gjøres ikke fordi de dominante er usikre det gjøres fordi dette har med seksuell lyst og gjøre. Det er bare en aktivitet som mennesker nyter. Den mannen som blir ydmyket kan være den mest dominante mann på planeten i alle andre sfærer. Det at han tør å gå med på en slik aktivitet viser bare selvtillit. Han er ikke redd for å vise svakhet og underdanighet når han ønsker dette. Dette er noe folk går inn i med vilje. Å derfra konkludere at de er underkuede og usikre som generell kvalitet er tull. Dette er en typisk myte om bdsm blant vanlige mennesker som er motbevist vitenskapelig. Det er mange underdanige menn som tenner på å gjøre motstand og være slem for å bli straffet. Jeg tenderer til å putte meg selv i denne gruppen. Da må den dominante tvinge litt for at jeg skal underkaste meg. Forsvaret mitt er fortsatt på et lavere nivå. Det må det jo være. Jeg er jo sterkere og bedre til å sloss en de fleste kvinner og altfor intelligent til at noen kan tvinge meg psykologisk. Jeg lurer på hva slags folk det er du snakker om å tvinge når du nevner konkurrenterr til «sjestipse»posisjonenn din. Tusen takk for et langt, ærlig og tankevekkende innlegg! Du tar opp noen spørsmål som også jeg kværner på innimellom og som er viktige. Det er sunt å se saken fra andre synsvinkler innimellom. Det er akkurat derfor jeg søker debatt rundt emnet og jeg setter virkelig pris på at du tar deg tid til å svare. Du lurer på hvordan jeg er til daglig.. Du ville blitt veldig overrasket Jeg er en helt vanlig jente, har høyere utdannelse, barn, foreldre, søsken og stesøsken. Har gode venninner som jeg gjerne tar en kafetur sammen med, som jeg skravler om gutter sammen med og som sikkert aldri ville gjettet at jeg skriver bloggen min. Selv ikke mine aller nærmeste barndomsvenninner ville hatt en misstanke om det. Det de ikke vet har de heller ikke vondt av. Jeg er i utgangspunket en ganske ydmyk jente. jeg respekterer menneskene rundt meg. Jeg ser opp til sjefen på jobb som er mann og en fantastisk flink sjef. Han har jobbet hardt for å komme dit han er og han har mye ansvar. han tar vare på seg selv og han forsøker alltid å være rettferdig. En mann med mye press i hverdagen, som også mange ganger føler at alt og alle er avhengig av hans styrke. jeg ser på han noen ganger og tenker at han virkelig kunne hatt behov for en runde med meg. Jeg kommer selvsagt aldri til å innvolvere meg med han. Jeg eier da moral! Det er to typer menn som tar kontakt med meg: 1) Selvskadere - Disse er menn med psykiske problemer, menn som trenger alt annet en meg. Menn som trenger profesjonell hjelp av psykologer. Disse holder jeg meg LANGT unna!! 2) Menn med mye ansvar. Som beskrevet ovenfor - Disse mennene trenger noe som gir dem ballanse i livet. De er vant til å måtte ha så mye ansvar at de sårt trenger at noen tar det fra dem. De har et stort behov for å bli satt på plass, for å bli brukt og for å tjene noen. Det er f.eks. Hotelldirektøren som trenger å føle seg som en ryddegutt. Det handler om vektskålen mellom makt og avmakt for dem. Det er disse mennene jeg liker Hvis du trekker fra tiltrekningskraft, kjemi, felles interesser, tilholdssted og alt annet som er avgjørende. Slik som et selvsagt krav til at de er singel så er det ikke så mange igjen som kommer gjennom nåløyet. En slik mann kan jeg se opp til fordi han har ambisjoner, han tar vare på seg selv, han kan føre en oppegående samtale, han har gode venner og tar vare på sin familie. Selvsagt ser en opp til en slik mann! Men når vi går til køys og det bare er meg og han. Da skal han få kjenne adrenalinet koke i kroppen over hvordan jeg behandler han. Han skal få trygle å be om å tilfredstille meg og han skal bli veeeeldig flink til det Det er nemlig kun deilig for meg når det også er fantastisk deilig for han! jeg håper dette svarte deg på noen av spørsmålene dine. Igjen, tusen takk for innspill At du er en helt normal kvinne er ingen overraskelse. De vitenskapelige studiene som ser på mennesker med dominante eller underdanige seksuelle preferanser viser at det ikke er noen sammenheng mellom andre personlighetstrekk de er helt vanlige mennesker. Dette skytter ned myten du bygger under når du snakker om kategoriene av menn du møter. En vanlig myte i bdsm miljøet, (sannsynligvis en motvekt til fordommer fra vanlige mennesker) er at underdanige menn ofte har mye makt og store stillinger og derfor trenger en pause. Dette er tull, det er vanlige menn som alle andre. De kan være konsernsjefer eller jobbe på mac donalds. Det er ikke en balanse i maktforhold de leter etter det er en seksuell opplevelse. Det er bare uvanlige seksuell preferanser som mest sannsynlig oppstår i de sensitive biologiske periodene når seksualiteten bygges opp blant førdisponerte personer som kommer over et viss sett med stimuli fra miljøet. Det er mange fler kategorier i miljøet en de to som du bringer opp på banen som egentlig er to misvisende kategorier. Jeg kjenner igjen det du skriver på bloggen din og de som er inne på slike sider er mye mer ulike en du gir utrykk for. Det er ikke selvskadere, men det er noen som ønsker ekstreme behandlinger av kvinner som er farlige. Spise avføring, kastrering og ballespark er farlig og mange dominante som har dette som yrke sier eksplisitt fra at de ikke er med på de aller farligste lekene. Jeg lurer litt på hvorfor du går til denne siden for inspirasjon. Det er mye mer å finne på nettsteder som spesifikt handler om dominans og underdanighet. Hvor kjent er du med tema? Det er bare å google i vei. Jeg legger ikke opp lenker på grunn av reglemang. Du kan jo skaffe litt inspirasjon ved å titte på owk sin side (other world kingdom). Der har de tatt det ganske langt. Søk etter andre blogger eller «femdomtales» og «smil norge», tar deg til det norske bdsm forumet.
Lille Diva Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #9 Skrevet 21. juni 2011 Takk for innspill. Jeg føler at det du tar opp her er selvfølgeligheter. Selvsagt finnes det mange kategorier innen bdsm. tror de fleste vet det. Jeg beskriver de to typiske typer menn som tar kontakt med meg. Det finnes selvsagt andre typer menn, men de som tar kontakt med meg faller som oftest under disse kategoriene. Jeg har ikke påstått at det bare finnes slike typer innen bdsm. Bare at det er slike henvendelser JEG får. Å påstå at disse kategoriene er missvisende er tull. Jeg vet at de eksisterer. jeg får daglig mail fra flere av dem. Hadde jeg derimot vist gjennom mine profiler eller blogg at jeg ønsker kontakt med menn innen noen av de andre kategoriene du beskriver, hadde jeg ok sikkert fått flere mail fra disse. Jeg er klar og tydelig i det jeg skriver om at jeg konsentrerer meg om dominans. Ikke smerte eller tvang. jeg kan ikke snakke for deg, eller andres preferanser. Og jeg har ikke sagt noe generelt om andres bdsm, jeg kan kun snakke for meg selv, og det er akkurat det jeg gjør. Håper dette var oppklarende.
HiCog Skrevet 21. juni 2011 #10 Skrevet 21. juni 2011 Hvorfor skulle selvskadere med psykologiske problemer kontakte deg? Eller menn som har masse makt og trenger balanse hvorfor kommer de til deg? Jeg reagerte fordi det her ser mest ut som feilaktige eller misvisende beskrivelser. De som kommer til deg og skriver til deg (har lest hele bloggen) er ikke så langt teksten viser noen av disse kategoriene. De er underdanige på et seksuelt nivå og søker å oppfylle lystene sine, uavhengig av hvilket ansvar de har. Om de alltid forteller deg at de har viktige jobber regner jeg med at de lyver grovt mesteparten av dem. Det er utrolig liten sannsynlighet for at din blogg fanget opp et så lite representativ andel av befolkningen. Når ingen andre gjør det. I dette nye innlegget ditt hopper du mellom å skrive alle eller de fleste, dette må klargjøres litt. Jeg kunne godt ha skrevet til deg og dermed ødelagt statistikken. Selv om jeg tviler på at statistikken er slik du har beskrevet uansett. Beskrivelsen din så helt lik ut som en generell myte jeg ser ofte i miljøet. Kanskje beskrivelsen din er feil? Sannsynligheten taler enormt for det, men jeg kan ikke vite sikkert. Jeg ser ikke noe sted i bloggen din hvor du ønsker kontakt med dominante menn som ønsker en underdanig erfaring. Jeg ser bare at du liker å dominere. Du liker at menn er dine "slaver/tjenere" som følger dine ordre. Det er det uendelig av kategorier som liker. Inkludert dem som liker å være uskikkelige i tillegg. De kan legge vekk den siden sammen med deg dog. Du trenger skrive takke for innspill, det er mye viktigere at du svarer på spørsmålene mine.
Lille Diva Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #11 Skrevet 21. juni 2011 Du vet like godt som meg at jeg ikke er nødt til å svare på alle dine spørsmål eller er nødt til å forsvare meg på noen som helst måte. Jeg kjenner igjen din oppførsel fra andre forum. Du er ute etter å forsøke å sette noen på plass samtidig som du skal belære. Det gir deg nok sikkert et rush av maktfølelse. Men jeg gidder ikke å underholde deg på den måten. Dont feed the troll sier noen. i dette tilfellet er jeg enig.
Gjest womenwomen Skrevet 21. juni 2011 #12 Skrevet 21. juni 2011 Hei jenter Jeg skriver en seksuell blogg om kvinnelig dominans i diktform, (www.lillediva.com), og er her inne for å søke inspirasjon og informasjon. Er det noen her som praktiserer dette? Hva synes dere egentlig om slikt? Hadde vært veldig fint å få noen innspill. Klem fra Lille Diva I mitt forrige forhold ble jeg nok den litt mer dominante . Men det var forde min X var så svak og feig til å være mann . Han turte aldri si eks NEI til sex forstod jeg etter mange år sammen . Trodde han ville det like mye som meg . Dermed så ble han " pulegutten min " og sexslaven min helt automatisk . Jeg husker jeg var / ble så extremt kåt da jeg rundet 30 . Hadde lyst på han hele tiden . I perioder flere gang for dag .Holdt på å knulle han sønder og sammen . Stakkars , jeg så han var sliten .Men hvorfor sier han ikke bare ifra at han må hvile , han orker ikke mere nå osv ? Jo rett og slett forde han var for feig til å si nei til sex , noe jeg ikke skjønte . Og da trodde jeg at han digget hyppigheten og sexen han også , ja like mye som meg . Ante ikke at det ble for mye for han i perioder , og at han egentlig syntes det var slitsomt med så mye sex . Derfor kaller jeg han for pulegutten min ...for han oppførte seg jo som om han var sexslaven min . Siden han aldri sa nei når jeg prøvde meg på han og ville ha han . Men stilte opp , helt til jeg så at han var utslitt av all knullingen . Tynn , blek og blålig under øynene . Først da forstod jeg at han kanskje var sliten av så hyppig og mye sex : ) Ja stakkar , det er hardt å være mann .Med så kåt dame som meg : ) Tydeligvis var han for feig og svak mann til meg , siden han aldri tør å si nei . Så ja , jeg var nok den mest sexuelt dominante i forholdet . Derfor kaller jeg han nå bare pulegutten min : ) Et annet ord for SEX SLAVEN min kanskje : ) Alltså han digget sexen vår . Men han ble bare så sliten av det . Han har fortsatt lyst på meg , selv om det er slutt . Men får finne meg en ny mannlig sex slave nå ...he he En sprek , ung og sterk en : ) Jeg vil ikke være den dominante . Man var jo umulig å ikke bli det , med en så svak mann .
HiCog Skrevet 21. juni 2011 #13 Skrevet 21. juni 2011 Du vet like godt som meg at jeg ikke er nødt til å svare på alle dine spørsmål eller er nødt til å forsvare meg på noen som helst måte. Jeg kjenner igjen din oppførsel fra andre forum. Du er ute etter å forsøke å sette noen på plass samtidig som du skal belære. Det gir deg nok sikkert et rush av maktfølelse. Men jeg gidder ikke å underholde deg på den måten. Dont feed the troll sier noen. i dette tilfellet er jeg enig. Spørsmålene var om hvorfor du søker inspirasjon her inne og hvor kjent er du med tema. Dette har å gjøre med at jeg ikke vil poste opplagte informasjon som du ikke så etter. Det er høflig å svare på de spørsmålene du får, det er en grunn til at folk spør. Jeg prøver alltid å gå over alle punktene som ikke er grundig besvart allerede. Du er ikke nødt det er bare funksjonelt og moralsk. Jeg er ikke et troll det er en stygg påstand uten noe grunnlag. Jeg påpekte noe som så veldig feil ut i innlegget ditt. Denne feilen var i tråd med en kjent feil som ofte dukker opp. Det handler om å komme fram til riktig informasjon. Ikke forsvar og angrep. Om du eller jeg lærer noe nytt er det veldig positivt. Det virker som du mener det er veldig negativt hvis noen oppdager feil i dine utsagn og at det er ondsinnet ment om folk sier ifra.
Lille Diva Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #14 Skrevet 21. juni 2011 Det er 10 år siden jeg gjorde mine første googlesøk rundt emnet og nesten like lenge siden jeg opprettet min første profil på steder som f.eks. smil-norge. jeg føler ikke at jeg skal være nødt til å måtte rettferdiggjøre mine erfaringer ovenfor noen. Det er vel i mine øyne mye mer umoralskt og frekt å trekke konklusjoner om at jeg er ny på emnet for så å belære om det, en det er av meg å holde på min rett om å slippe å måtte forsvare meg ovenfor slikt... Grunnen til at jeg OGSÅ er her er fordi jeg også vil ha innspill fra andre jenter som ellers ikke ville vært på smil eller andre slike steder. Jeg vet at det er mange som praktiserer dominans men som ikke nødvendigvis er på smil o.l. hver ettermiddag. Min blogg er skrevet også for å treffe andre som heller ikke ville kalt seg bdsm`ere, men som er interessert i emnet, kanskje uten å ha satt ord på det til og med. En grunn for at jeg aldri har vært noe aktiv på steder som f.eks. smil er jo nettop fordi mange mennesker der er mer opptatt av å "ta" hverandre på feil de mener adre gjør en å faktisk ha en konstruktiv samtale om interessante emner. Hva du mener jeg skriver feil bryr jeg meg vel egentlig ikke noe om, siden både du og jeg vet at det slettes ikke finnes noen fasit innen dominans. Jeg finner det også ganske ironisk at du som så tydelig synes det er gøy å gå løs på andre og lete etter feil synes jeg er slem som sier "dont feed the troll". Med dette mener jeg selvsagt ikke at du er et troll! Dont feed the troll er et internettutrykk som handler om at det er liten vits å "mate" slike som bare vil lage bråk på forum. Ikke verre en det. Og om vi nå kan komme oss tilbake til topic hadde det vært strålende. Jeg synes dette blir flisespikkeri og tull langt utenfor det som tråden var ment som og jeg kommer ikke til å bruke mer tid på det.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #15 Skrevet 21. juni 2011 Vel, som mann som tenner på D/S så kan jeg fortelle deg at det er omtrent like mange kvinner som tenner på å være dominante som det er som tenner på lakk&lær/bleier/sadisme, med andre ord, meget meget ytterst få. Jeg tror ikke du vil ha noe hell i å finne en annen kvinne som tenner på dominanse. Det vil si, hvis du i det hele tatt er kvinne selv da.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2011 #16 Skrevet 21. juni 2011 Hvis du tror du er dominant, lille venn, så har du bare ikke møtt din overmann ennå.
HiCog Skrevet 21. juni 2011 #17 Skrevet 21. juni 2011 Det er 10 år siden jeg gjorde mine første googlesøk rundt emnet og nesten like lenge siden jeg opprettet min første profil på steder som f.eks. smil-norge. jeg føler ikke at jeg skal være nødt til å måtte rettferdiggjøre mine erfaringer ovenfor noen. Det er vel i mine øyne mye mer umoralskt og frekt å trekke konklusjoner om at jeg er ny på emnet for så å belære om det, en det er av meg å holde på min rett om å slippe å måtte forsvare meg ovenfor slikt... Grunnen til at jeg OGSÅ er her er fordi jeg også vil ha innspill fra andre jenter som ellers ikke ville vært på smil eller andre slike steder. Jeg vet at det er mange som praktiserer dominans men som ikke nødvendigvis er på smil o.l. hver ettermiddag. Min blogg er skrevet også for å treffe andre som heller ikke ville kalt seg bdsm`ere, men som er interessert i emnet, kanskje uten å ha satt ord på det til og med. En grunn for at jeg aldri har vært noe aktiv på steder som f.eks. smil er jo nettop fordi mange mennesker der er mer opptatt av å "ta" hverandre på feil de mener adre gjør en å faktisk ha en konstruktiv samtale om interessante emner. Hva du mener jeg skriver feil bryr jeg meg vel egentlig ikke noe om, siden både du og jeg vet at det slettes ikke finnes noen fasit innen dominans. Jeg finner det også ganske ironisk at du som så tydelig synes det er gøy å gå løs på andre og lete etter feil synes jeg er slem som sier "dont feed the troll". Med dette mener jeg selvsagt ikke at du er et troll! Dont feed the troll er et internettutrykk som handler om at det er liten vits å "mate" slike som bare vil lage bråk på forum. Ikke verre en det. Og om vi nå kan komme oss tilbake til topic hadde det vært strålende. Jeg synes dette blir flisespikkeri og tull langt utenfor det som tråden var ment som og jeg kommer ikke til å bruke mer tid på det. Akkurat de svarene jeg lette etter. Jeg har ikke trukket noen konklusjoner om at du er ny i emnet så det er veldig misvisende å bringe på banen. Jeg er ikke aktiv på smil jeg heller så vet ikke noe om kulturen der. Konstruktiv diskusjon og samtale er det jeg oppsøker. Da er det viktig å unngå feilinformasjon. Dominans er et kjempebegrep i denne konteksten. Det fins såklart mange feil å begå. Hvis du påstår at 50% av befolkningen bedriver hardcore bdsm er dette en feilaktig uttalelse. Det er massevis av gale uttalelser. Antagelsen om at underdanige er folk som ønsker en balanse siden de har mye makt i andre deler av livet er en kjent myte som er avlivet av forskning. Når du delte alle som skrev til bloggen din i den kategorien og en annen kategori som har veldig lite med bdsm å gjøre, (selvskadere som trenger psykologisk hjelp) da reagerer jeg fordi det er så ekstremt usannsynlig og har en alternativ forklaring. Nemlig myten som jeg har referert til. Jeg finner også den andre kategorien om psykisk syke merkelig. Fordi her er det en masse rette og gale svar basert på definisjoner av psykologisk sykdom. Jeg leter ikke etter feil jeg plukker dem opp på veien. Så gir jeg respons hvis jeg har noe å tillegge. Jeg går heller ikke løs på andre. Det er et utrykk brukt om folk som går inn i en slåsskamp. Det blir da en analogi til verbal slåsskamp altså krangling. Min policy er at jeg aldri starter en krangel. Krangling er for meg kun en forsvarsmekanisme i ekstreme tilfeller hvor noen bruker gjentatte ad hominem (ikke relaterte personangrep) uten å forandre adferd. De som bare vil lage bråk på et forum er troll. Dont feed the troll er bare brukt mot troll. Fordi ordleggingen innebærer en klar påstand om at den man kommenterer er et troll. Du hadde ingen hermetegn rundt når du skrev det tidligere i tråden. Du impliserte også andre ting om meg som at jeg prøver å sette deg på plass. Nei jeg prøver å visse personen jeg kommenterer og tilskuere hvilken plass denne personen har plassert seg i gjennom formuleringer. Den myten om bdsm som jeg har påpekt er høyest relevant for tråden og et svar til innlegget ditt hvor du tilsynelatende tokk den i bruk. Men jeg har nevnt det viktigste så jeg kommer ikke til å kommentere noe mer på den saken om du ikke skriver noe mer om det. Det samme gjelder påstander om trolling. Hvis du tror du er dominant, lille venn, så har du bare ikke møtt din overmann ennå. I bdsm kontekst beskriver det bare den herskende parten i et bdsm type forhold. Det er tydelig at TS er en slik kvinne i bloggen. Det er ikke snakk om tro det er snakk om fakta.
Lille Diva Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #18 Skrevet 21. juni 2011 hehehe Og glad er jeg for at jeg ikke gidder slik kverrulering. Har masse bedre tig å bruke tiden min på. Når det koker ned til spørsmål om bruk av hermeteg i rett setting blir det bare latterlig for meg
HiCog Skrevet 21. juni 2011 #19 Skrevet 21. juni 2011 hehehe Og glad er jeg for at jeg ikke gidder slik kverrulering. Har masse bedre tig å bruke tiden min på. Når det koker ned til spørsmål om bruk av hermeteg i rett setting blir det bare latterlig for meg Hvis du vil få tråden tilbake på rett spor bør du kanskje slutte å slenge med leppa. Kommentaren om hermetegn var der fordi folk som deg omskrive tidligere formuleringer i nye innlegg. Noen ganger med intensjonen om å vri på tidligere uttalelser. Jeg ville ikke akseptert uttalelsen om det var med hermetegn heller. Det er bare alt for misvisende. Det er bemerkelsesverdig hvor fort du skiftet fra klem og takk til nedsettende kommentarer, latterliggjøring, ad hominem og stråmann argumenter. Det lå altså ingenting bak den hyggelige tonen. Jeg kverulerer ikke fordi jeg har gode argumenter da kalles det å diskutere. Mener du noe annet må du nesten fortsette diskusjonen. Du kan ikke bare påstå ting om andre mennesker uten konsekvens.
Lille Diva Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #20 Skrevet 21. juni 2011 En god huskeregel er å kunne spise det man selv serverer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå