Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, med utgangspunkt i dine beregninger og hva jeg har i inntekt, hadde jeg aldri klart å få det lånet jeg har i dag. Heldigvis ser ikke bankene så svart-hvitt på ting.

Har jeg uttalt at banken ser så svart-hvitt på ting? Jeg har rådet henne til å argumentere for at hun tross negative tall vil være i stand til å betjene lånet om hun er villig til å ofre noen goder for drømmehjemmet.

Det jeg kommenterer er at du lister opp punkter som er sekundære i forhold til lån og som ikke er bankens hovedkriterier. Du framstiller det også som at de har god inntekt til å betjene lånet, noe som ikke stemmer.

Hva som er grunnlaget for ditt lån har jeg ingen grunnlag å synse om, for din situasjon er vel særegen for deg (barn/mann/hus/leilighet/beliggenhet/billån/studielån/inntektspotensialet m.m.)og kan kanskje ikke sammenliges med denne familien?

Skrevet

Det jeg kommenterer er at du lister opp punkter som er sekundære i forhold til lån og som ikke er bankens hovedkriterier.

My bad. Trodde inntekt og EK var noe banken anså som avgjørende mht lån.

AnonymBruker
Skrevet

TS her!

Vi fikk lån, uten problem!

Hadde en skikkelig gjennomgang av SIFO busjettet med kontakten vår i banken, og selv om han rundet opp på det meste(og satte av 3200,- til sparing hver mnd.) var det ingen problem.

Vi kunne strekke oss opp til 305.0000+ omkostinger :jepp:

Takk for alle råd, nå er bud faxet inn og vi venter SPENT!!! :popcorn:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi, bommet litt på punktum der ser jeg :fnise:

Må bare legge til at BSU og egenkapitalen vår(+ min sparekonto) dro opp :jepp:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må få legge til at vi ikke fikk huset da :snurt:

Men men, de andre hadde tydeligvis mulighet til å gå over oss.

Jaja, det kommer flere sjanser :sukk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...