Explosive Skrevet 18. juni 2011 #1 Skrevet 18. juni 2011 Jeg er veldig avhengig av sukker og klarer ikke å slutte å ete godteri!! Jeg klarte det en liten periode for en stund siden men nå er det påan igjen... Jeg tenker at for å gjøre det lettere må jeg finne en måte å belønne meg selv på, for uten denne belønningen er det fryktelig vanskelig. For da sitter jeg der med et voldsomt sukkersug og ingen inspirasjon, annet enn at jeg ikke blir feit.. HJELP?!
Rainbow Skrevet 18. juni 2011 #2 Skrevet 18. juni 2011 Jeg spiste ikke noe godteri og sjokolade i et helt år, i 2007 tror jeg det var. Det var kjempekjempeslitsomt og vanskeig! Syntes alt godteriet i butikken lukta, som om det var en luktsky over alt sammen, at all sjokoladen ropte på meg. Hadde mye vondt i hodet også, fordi jeg var vant til mye sjokolade. Men etter 2-3 uker gikk den intense lysta vekk. Og da hadde jeg ikke lyst på lenger. Avvenninga minna meg om hvordan folk slutter å røyke (nå har jeg aldri røyka, men utfra hva de sier), og det var hardt!! Jeg begynte igjen, og jeg orker ikke slutte, for den avvenningsperioden er så hard. Og da veit jeg ikke hvordan jeg skal klare å kutte ned igjen. Det er så hardt å kutte helt, så kanskje å få lov 1 gang i uka hjelper? Som da man var liten og kun fikk lørdagsgodt? :-)
Gjest imli Skrevet 18. juni 2011 #3 Skrevet 18. juni 2011 Bruk pengane du sparar på klær eller andre ting du har lyst på Viss du trur du brukar t.d 200 kr mnd på godteri, så spar 200 kr i mnd, og når året er omme, har du 2400 kr å bruke på det du har lyst til.
Gjest Tirkes Skrevet 18. juni 2011 #4 Skrevet 18. juni 2011 Det imli sier. Enten man skal slutte med brus, slanke seg eller kutte ned på godter, slutte å bite negler eller kutte ut røyken, belønn degselv men noe som ikke faller i samme kategori - og noe du har lyst på. Jeg har sluttet å bite negler og belønnet megselv med godteri. Jeg kuttet ut godteri og belønte megselv med en skinnjakke etter vel overståtte tre måneder. Jeg tok meg i nakkeskinnet og innførte rutiner på husarbeidet (jeg er håpløs) og belønningen for hver måned med noenlunde reint og oppegående hus, tomme skittentøyskurver og lite oppvask i kummen, så kjøpte jeg ny sminke. Å bruke neglelakk som belønning for å ikke bite negler, hadde ikke funket. At neglelakk ser bedre ut på pene negler er en konsekvens av å kutte ut uvanen. Å kjøpe noe interiørmessig når jeg forsøkte å bli en bra husmor er ikke nødvendig - lysten og tranger til å gjøre det enda finere blir større med et ryddig og rent hjem og er en koselig konsekvens av at jeg gjorde som planlagt.... Men belønninger funker som en extra gulrot! Så belønn degselv, med manikyr, fotpleie, ett nytt plagg du sikler på, eller en helgetur med jentene. Ikke belønn degselv med god mat, fordi om du klarer det så vil det jevne blodsukkeret gjøre at du allerede setter mer pris på sunn og "ordentlig" mat, så den belønningen lager seg selv! Lykke til! PS: Mitt beste råd er å tillate degselv utskeielser, et naziregime varer sjelden evig, gode vaner varer lengre. 1
Gjest anonym12345 Skrevet 18. juni 2011 #5 Skrevet 18. juni 2011 du kan jo prøve og spise sunne ting istedet. frukt og bær - smoothie er jo kjempegodt. Du kan lage deg rå sjokolade som er kjempesunn av råkakaopulver, kakaosmør og agavenektar, kjøpes på helsekost. du kan spise så mye du vil av den. den er full av næringstoffer og uten unødige tilsetningstoffer. du bør kjekke ut boksa "supermat" står masse spennende og sunne ting. veldi lærerikt. supermat er mat og medisin i ett. veldig spennende og lære hvordan man skal spise for og være sunn men samtidig kan du lage ting som er godt uten at du spiser masse sukker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå