Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags assosiasjoner får du til dette navnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

* En jente jeg gikk i klasse med.

* Liker den engelske versjonen bedre.

Skrevet

Heilt OK. Ingen spesielle assosiasjonar.

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg synes det er fint! Er på lista over jentenavn jeg kunne brukt til mine barn.

Skrevet

En bortsemt underbitt og blond drittunge fra hotel cæsar!

• Liker 2
Gjest Leonidene
Skrevet

Det er verken fint eller stygt.

Skrevet

Syns det er helt greit!

Gjest Cosette
Skrevet

Jeg synes ikke det er særlig pent.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke så glad i det navnet, men det er jo smak og behag.

Skrevet

Syns det er fint, jeg. :)

• Liker 1
Skrevet

Synes det er et fint navn. Men jeg har lagt merke til at om navnet blir sagt litt fort kan det høres ut som "slottet". Det høres litt rart ut :fnise:

Gjest Christine
Skrevet

Hadde ikke det vært for at søsteren min har det navnet, ville jeg ha kalt datteren min det!

Gjest Harriet
Skrevet

Datteren til venninnen min heter Charlotte. Jeg glemmer nesten hennes fulle navn for alle kaller henne Lotte.

Synes navnet er vakkert, men på norsk, i Norge synes jeg faktisk Lotte er finere.

• Liker 2
Skrevet

Liker det navnet. Var au-pair for ei lita fransk jente som het Charlotte, og hadde bestemt meg for at om jeg fikk en jente skulle hun hete det. Men så kalte bror min sin jente for Lotte. Det syntes jeg ble litt for lik, så da ble det ikke det.

Gjest Charlotte
Skrevet

Jeg liker Charlotte. Men det er kanskje fordi jeg heter det selv. :gjeiper:

Jeg er 30+, så da jeg var lita var det ikke veldig vanlig å hete Charlotte. Første gang jeg møtte en annen jente med samme navn var jeg over ti år gammel og syntes det var veldig rart at noen andre hadde "mitt" navn. Jeg fikk veldig eiendomsfølelse til det. :fnise:

Sånn utenom det så likte jeg ikke navnet mitt før jeg var ferdig med tenårene. I dag er jeg veldig glad i navnet mitt. Søsknene mine har navn i samme kategori som Aud/Bjørg/Ingrid/Stein/Helge. Så mitt navn har skilt seg ut både i søskenflokken og i slekta ellers, samtidig som jeg som nevnt ikke møtte noen andre med samme navn mens jeg var helt liten.

AnonymBruker
Skrevet

Noe jeg absolutt ikke ville kalle min egen datter.

• Liker 2
Skrevet

Helt ok, pent navn. :) Og ikke for vanlig heller! Bare krysse fingrene for at ikke bhg har Charlotte på potte-sangen som standard. :fnise:

Skrevet

Kjedelig! Blir i tillegg bare rart på norsk, den engelske versjonen er mye finere.

Skrevet (endret)

Noe jeg absolutt ikke ville kalle min egen datter.

Endret av Kråkesaks
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...