Gå til innhold

Enkle retter til mange personer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noen oppskrifter eller forslag til hva jeg kan lage til av retter til en stor fest jeg skal ha? Tenker småretter a la koldtbord eller tapas. Sjekket opp med catering, men da blir det nesten ti tusen kroner, så jeg håper jeg kan få til å lage det litt rimeligere selv. Tenker i alle fall at man kan få mye mat for den prisen.

Tenker å lage potetsalat, grillsalat og en salat med bønner og egg til å ha ved siden av. Litt forskjellig brød. Men så er det "hovedrettene" da. Noen som har noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

warldoff salat er også ganske godt :)

Det virker jo så du kjører et grill tema her. Hva med litt ulike typer pølser?

Grillet scampi, gjerne marinert i søt chili saus. (eller egen chili marinade, er en fordel å feste disse på et spyd, før mann hiver dem på grillen)

Grillspyd, med ulike oppskjærte kjøtt stykker på. (kylling, entrecot, biff, kotelett kjøtt osv)

Aspargis surret med bacon.

lykke til med mat lagingen. :)

Skrevet

Bakte poteter med masse tilbehør i skåler som folk kan forsyne seg med?

En stor gryterett?

du skriver ikke hvor mange gjester det er snakk om. Er jo ganske annerledes å lage mat til 20 og 100 personer.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nylig holdt koldtbord for 100 personer, og vi satte det i stand selv unntatt eggrøren og salatene som vi fikk en resturant til å lage klart.

Vi hadde røkt laks, krydra og ukrydra, enorm suksess. Vi hadde eggrøre, som nevnt, pastasalat, waldorfsalat, potetsalat, vi hadde 5 kg reker, men det ble bare spist ca 1 kg kanskje. Vi hadde oppskåret tomater og agurker til det, gikk mye av det. Vi hadde roastbiff, gikk ikke så mye av det. Vi kjøpte 6 kg spekekjøtt i sånne pakninger fra Stranda fabrikken, det gikk ned på høykant, veldig populært. Vi hadde fruktsalater, oppskårne meloner, det gikk fort vekk. Vi hadde forskjellige typer sild, det var ikke noe spesielt ettertraktet.

Vi hadde MYE resturantbrød, både loff og grovt, ferdig oppskåret, viktig poeng!!

Vi hadde 2 kg sitroner som ble oppskjært og satt frem på bordet, viktig detalje da folk var veldig interessert i å bruke det til sine formål.

Ja, det var litt av det vi satte opp. :)

AnonymBruker
Skrevet

Eggerøre, røket laks, hjemmelagde karbonader med stekt løk, cabaret, roastbiff, skivet kald skinkestek eller lammestek, potetsalat, waldofsalat, salat, oppskjærte tomater og agurk, ost og kjeks, grønnsaksgrateng, bakte poteter, hvitløksmør.

Vi hadde 16 gjester og det kom seg på 1700 kroner. Potetsalat og waldorsalaten ble kjøpt, og også roastbiff og laksen.

AnonymBruker
Skrevet

Fantastiske forslag her, jeg tror jammen dette skal ordne seg! Vi er 20, så om dere har fått det til 2000 kr for 16 personer, så skal jeg klare å holde det godt under de ti tusen som cateringfirmaet skulle ha. ;) Hjertelig takk alle sammen!

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte rundt 18 000 på 100 personer, så om dere bare er 20, så skal det nok gå for VELDIG mye mindre enn cateringfirmaet vil ha. Vi gjorde det også selv for å spare penger, firmaet ville ha nærmere 36 000 for hele greia, men der sparte vi godt på det. :) Vi hadde inkludert en god del drikkevarer, forresten.

AnonymBruker
Skrevet

Denne uka er det forresten 40% på alt spekekjøtt og kjøtt fra coop mega, jeg anbefaler deg en tur dit da du kan spare enormt mye på det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...