Gå til innhold

Unggå at Pomeranianen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann!

Søs skal nå gå til anskaffelse av en liten pomme. Det første som slår meg når jeg tenker på rasen er bjeffing. Sikkert veldig stigmatiserende av meg, hehe, men jeg er så vant til at slike små går helt av skaftet hver gang jeg går forbi med min hund.

Det jeg lurte på var om nok fysisk, OG mental trening vil være nok for å hindre den i å bli en slik liten gneldrebikkje? Og selvfølgelig ikke løfte den hver det oppstår en "skummel" situasjon?

Og tips om lettleste hundebøker om positiv trening/oppdragelse av hund mottas også med stor takk! Jeg har litt forskjellige, som 'Ikke skyt hunden' osv. men disse blir litt for kompliserte for min søster som ikke akkurat er noen lesehest.

Håper dere kan gi noen tips :)

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

der ville jeg kontaktet oppdrettere av rasen /raseklubb. De burde ha erfaring med akkurat bjeffing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der ville jeg kontaktet oppdrettere av rasen /raseklubb. De burde ha erfaring med akkurat bjeffing.

...men så er det det å finne oppdrettere som ikke har gnedlrete hunder da. På f. eks. utstilling er det jo loads av oppdrettere, med gneldrebikkjer i galge på bordet. Altfor mange tenker kun på utseende til hundene, og ikke det mentale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det,men de burde som jeg nevnte ,ha erfaring med akkurat dette. Om oppdretter er blank,ville jeg rygget og funnet en annen.

Men det finnes mange steder på nett hvor en kan lære hva en skal /ikke skal ang bjeffing.Ikke kun rasespesefikt

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en pomme og han bjeffer kun når det ringer på døra. Har også lært han når han ikke skal bjeffe, foreksempel når jeg vil late som jeg ikke er hjemme.

Var veldig plaget av en nabo der jeg bodde før, som ringte på i hytt og pine og gjerne når han kom fra byen og ikke var edru. Jeg la pekefingeren over munnen min og sa hyssssj. Hunden lærte det med en gang og nå kan jeg gjøre tegnet uten å bruke hysj.

De er ikke mer gneldrete enn andre hunder, men omtrent alle hunder bjeffer når det ringer på døra. Det er en liten hund og en spisshund, de har også et visst jaktinstinkt siden de etterstammer fra Keeshound som ble brukt som rottefangere i byene. Men har oppdaget at i alle fall min pomeraninan også har et gjeterinstinkt. Han må sjekke at alle har gått inn og prøver å gjete oss inn når det er kveld og vi er på landstedet. Han angriper heller ikke fuglereder eller fugleunger, men han er sosialisert med alle slags dyr fra han var valp, hester, høner, sauer, katter, undulater.

Tror det har gjort han til en veldig bra hund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...