anonymLala Skrevet 17. juni 2011 #1 Skrevet 17. juni 2011 Jeg har besøk av bl.a. min gamle far her i et par dager og lurer på følgende: - finnes det noe spisested i sentrum hvor de selger gode kjøttkaker/lapskaus i Bergen? - Er det en av bussene som går direkte til gamle bergen? Dvs, om det tar tid å gå fra bussen inn til gamle bergen (han er litt dårlig til bens) - Ellers noe annet i sentrum som kunne vært interessant for en 75 år gammel mann-? Setter stor pris på svaR!
Scheherazade Skrevet 17. juni 2011 #2 Skrevet 17. juni 2011 Kanskje dere kan spise på Pingvinen? Kjenner ikke til bussrutene til gamle bergen. Andre ting er jo for eksempel obligatoriske bryggen, eventuelt med museumsbesøk, sjøfartsmuseet eller kanskje det turisttoget om det er lettere enn å gå selv?
Gjest Blondie65 Skrevet 17. juni 2011 #3 Skrevet 17. juni 2011 Ingen av bussene går ned til selve gamle Bergen. Alle linjer som går til/i retning Åsane - f.eks. linje 20 og linje 4 - går forbi Gamle Bergen. Da går man av ved Sandviken Sykehus og så går man under hovedveien og til høyre. Man kan jo eventuelt ta en taxi hele veien fra sentrum til Gamle Bergen.
anonymLala Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 17. juni 2011 Ser ut som om det blir pingvinen ja!! Vi tar noktutren til Ulrikken selv om den bussen koster flesk for 4stk, ellers ser det ut til at det blir taxi til gamle bergen ettersom det høres ut som om man må gå litt fra bussen (jeg tror ikke jeg vil la han gå mer enn 5 minutter max), men taxi blir ikke så dyrt det lille stykket uansett. Museum har vi vært på i dag, og det holder etter at han fikk vondt i knæra av trappene på Håkonshallen (men fint var det!) Takker for svar, da tror jeg jeg har det!
Gjest Thessie! Skrevet 17. juni 2011 #5 Skrevet 17. juni 2011 (endret) Ingen av bussene går direkte til gamle Bergen, men det er ikke så alt for langt å gå. Var der i dag, og vil tippe det var et 2-3 hundre meter. Men det kanskje allikevel for langt når han er dårlig i beina? Endret 17. juni 2011 av Thessie!
Gjest Thessie! Skrevet 17. juni 2011 #6 Skrevet 17. juni 2011 (endret) dobbel post Endret 17. juni 2011 av Thessie!
anonymLala Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #7 Skrevet 17. juni 2011 Åja....vel mulig det går da....får nesten høre med han.takk:)
Gjest Blondie65 Skrevet 17. juni 2011 #8 Skrevet 17. juni 2011 Problemet er nok selve Gamle Bergen tror jeg. Hovedgaten er en forholdsvis bratt bakke og skal man se alt må man gå rundt på området. Buss til Ulrikken er det ingenting som heter, men jeg vet at det er en svindyr turistbuss dobbeltdekker som går til Ulriksbanen. Så må dere løse banebillett i tillegg (eller er denne inkludert?). Man kan komme til Ulriksbanen ved hjelp av linje 2 - men også her er det et stykke å gå. Ulriken er ikke noe sted for en som er dårlig til bens - det er ingen steder man kan gå uten at det kommer terreng veldig fort. Anbefaler Fløybanen istedet. Mye mer passende for en med dårlige ben, og et lett turområde i nærheten av banen - samt en svært hyggelig restaurant. Utsikten er nesten like god som på Ulrikken. Fløybanen går fra sentrim (Vetrlidsalmenning) og jeg tror billetten tur/retur koster 75,- (veldig lenge siden jeg har tatt turen).
Gjest Blondie65 Skrevet 17. juni 2011 #9 Skrevet 17. juni 2011 Når det gjelder god norsk mat anbefaler jeg Bryggestuen/Bryggeloftet. Her har de nok muligens ikke lapskaus, men jeg tror nok de har kjøttkaker. Hvis det er denne helgen så er det kunsthåndverksmarked på Festplassen og det kan jo være verdt et besøk.
anonymLala Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #10 Skrevet 17. juni 2011 Tror vi må se an Gamle Bergen litt med tid, men jeg tror han har veldig lyst til å besøke stedet da. Det er den turistbussen vi tenker å ta ja, siden han har vært på fløyen allerede. Vi kommer ikke til å gå noe sted, bare være på restauranten og se utsikten;) Sure penger egentlig, men 2/31 bussen blir jo uaktuell pga den lange bakken vi må gå opp.
Gjest Blondie65 Skrevet 17. juni 2011 #11 Skrevet 17. juni 2011 Kr 245/voksen inkluderer banen. Banen koster kr 145/voksen tur/retur uten bussen.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #12 Skrevet 17. juni 2011 Da ville jeg heller tatt drosje opp til ulriksbanen. Drosje fra byen opp dit på dagtid koster sikkert ikke mye over 100 kr og da kan dere være flere i bilen i motsetning til å betale 245 kr per person for bussen.
Gjest Blondie65 Skrevet 17. juni 2011 #13 Skrevet 17. juni 2011 Da ville jeg heller tatt drosje opp til ulriksbanen. Drosje fra byen opp dit på dagtid koster sikkert ikke mye over 100 kr og da kan dere være flere i bilen i motsetning til å betale 245 kr per person for bussen. De 245 er inkludert 145/person for banen. Og så skal de jo også tilbake. Selv om jeg er enig i at det blir sikkert 100-150 for alle i bilen per vei.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå