Gå til innhold

Eks(er) vs ny kjæreste

Steinar40

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er ikke venninner også andre mennesker?

Ifølge deg så er de i menns øyne ikke mennesker, men potensielle og sannsynlige utroskapspartnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ifølge deg så er de i menns øyne ikke mennesker, men potensielle og sannsynlige utroskapspartnere.

Ja, det stemmer forsåvidt.

Kvinner skal altså ha venninner.

Mannfolk skal ha kompiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hvis din dame skal kunne omgås dem, må det vel fra din side være en forutsetning at de ikke har en mann, som hun kunne risikere å komme i snakk med.

Kan du svare meg på dette, Steinar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du svare meg på dette, Steinar?

Jeg regner jo med at dama passer godt på mannen sin hvis han er noe å samle på :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg regner jo med at dama passer godt på mannen sin hvis han er noe å samle på :smoke:

Det var ikke svar på det jeg spurte om, men som vanlig fra deg et goddag mann-økseskaft-svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det smart å samle på ekser? Om det er smart eller ikke må jo man selv bedømme.

Tror du en ny kjæreste vil sette pris på at du har kontakt med en eller flere ekser? Jeg tror min samboer synes det er veldig greit at jeg ikke har noen eks.

Vil du sette pris på at din nye kjæreste har kontakt med sin(e) eks(er)? Nei

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Passing by

Her som på alle andre områder i et samliv så gjelder det å finne en kjæreste som tenker likt som deg selv, vil du ikke at han eller hun skal ha kontakt med det annet kjønn så finner du en person som tenker likt som deg selv. Det gjelder også på områder som økonomi, husarbeide/utearbeide, barn, livssyn osv. Hvert par får finne ut hvordan de ønsker å leve selv og så får vi bare prøve å akseptere at andre ikke lever som oss, at andre godtar andre ting enn det vi gjør. :regn:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her som på alle andre områder i et samliv så gjelder det å finne en kjæreste som tenker likt som deg selv, vil du ikke at han eller hun skal ha kontakt med det annet kjønn så finner du en person som tenker likt som deg selv. Det gjelder også på områder som økonomi, husarbeide/utearbeide, barn, livssyn osv. Hvert par får finne ut hvordan de ønsker å leve selv og så får vi bare prøve å akseptere at andre ikke lever som oss, at andre godtar andre ting enn det vi gjør. :regn:

Nope,betrakter det som min hellige plikt å gjøre andre

oppmerksome på hvor dumme de er.... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Passing by

Nope,betrakter det som min hellige plikt å gjøre andre

oppmerksome på hvor dumme de er.... :gjeiper:

:gjeiper: :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt! Uttrykket "Like barn leker best" har ikke kommet ut av ingenting.

Klarer man ikke å kommunisere og samarbeide så er det bare å gi opp.

Og jeg bryr meg ingenting om hva andre par måtte gjøre, så lenge det ikke berører meg. Og det gjør det som regel ikke - heldigvis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har faktisk lagt merke til det.

Noe som gjør at riskene med et parforhold i dag frister meg mindre enn noen gang.

Uten at jeg tror at du forstår noe som helst av hva jeg prater om her.

Nei, jeg forstår ingenting i forhold til den store partnerguruen Steinar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Absolutt! Uttrykket "Like barn leker best" har ikke kommet ut av ingenting.

Klarer man ikke å kommunisere og samarbeide så er det bare å gi opp.

Og jeg bryr meg ingenting om hva andre par måtte gjøre, så lenge det ikke berører meg. Og det gjør det som regel ikke - heldigvis! :)

Det er du den rette til å si? Ikke en tøddel har forandret seg for deg. Du har stått på stedet hvil i to år snart. Jeg synes det er hovmodig av deg å refse andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er du den rette til å si? Ikke en tøddel har forandret seg for deg. Du har stått på stedet hvil i to år snart. Jeg synes det er hovmodig av deg å refse andre.

Jeg har ikke refset noen. Jeg gir bare mitt syn på saker og ting. Uten å legge fingrene imellom. Veldig behagelig å kunne gjøre det :smoke:

Noe som er umulig ute i virkeligheten pga menneskets natur. Enkelte klarer jo å bli støtt her også - f.eks du - men det gir jeg en lang F i ;) hehe

Og det tar altså tid å bestemme seg for at det er umulig å kommunisere og samarbeide med et annet individ. Alt er mye mer komplisert når det dreier seg om flere enn bare en selv. Og noen ganger blir det ekstremt komplisert av ulike årsaker.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg har ikke refset noen. Jeg gir bare mitt syn på saker og ting. Uten å legge fingrene imellom. Veldig behagelig å kunne gjøre det :smoke:

Noe som er umulig ute i virkeligheten pga menneskets natur. Enkelte klarer jo å bli støtt her også - f.eks du - men det gir jeg en lang F i ;) hehe

Og det tar altså tid å bestemme seg for at det er umulig å kommunisere og samarbeide med et annet individ. Alt er mye mer komplisert når det dreier seg om flere enn bare en selv. Og noen ganger blir det ekstremt komplisert av ulike årsaker.

Jeg blir ikke støtt. Jeg blir irritert over den måten du fremstår på. Du skriver i ditt innlegg over her at hvis man ikke får til kommunikasjon og samarbeid med en annen, er det bare å gi opp.

Dine unnskyldninger er syltynne. Vil man noe sterkt nok, så får man det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil man noe sterkt nok, så får man det til.

Tja, ikke nødvendigvis. Men jeg skal gi deg rett i at det hjelper mye når man vil noe sterkt nok.

Imidlertid er det en balansegang når man har med andre mennesker å gjøre.

Hva jeg vil selv er altså ikke nok. Den andre må ville det samme som meg, og ønske det minst like sterkt som meg. Dessuten må denne personen da overbevise meg om at det faktisk foreligger slik.

Skjer ikke dette så føler jeg at det ikke er den rette løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Eurodice

Tja, ikke nødvendigvis. Men jeg skal gi deg rett i at det hjelper mye når man vil noe sterkt nok.

Imidlertid er det en balansegang når man har med andre mennesker å gjøre.

Hva jeg vil selv er altså ikke nok. Den andre må ville det samme som meg, og ønske det minst like sterkt som meg. Dessuten må denne personen da overbevise meg om at det faktisk foreligger slik.

Skjer ikke dette så føler jeg at det ikke er den rette løsningen.

Hvor mange år til skal du vente på det? Handling teller mer enn ord. Hun har vist ved hele sin oppførsel at hun ikke har noen ønsker eller planer om det samme som deg, men du vil ikke innse det. Håper du på en omvendelse, et plutselig mirakel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange år til skal du vente på det? Handling teller mer enn ord. Hun har vist ved hele sin oppførsel at hun ikke har noen ønsker eller planer om det samme som deg, men du vil ikke innse det. Håper du på en omvendelse, et plutselig mirakel?

Jeg lar henne brenne alle broer. Da er det ingenting jeg trenger å angre på senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg lar henne brenne alle broer. Da er det ingenting jeg trenger å angre på senere.

I mellomtiden lever du i et vakuum på ubestemt tid. Er det særlig givende da, synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer vel an på hvor fort en blir sjalu :fnise:

Hvis du er venn med eksene dine, så er det vel helt ok, så lenge det ikke blir noe mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...