Gå til innhold

Hvor mange er det som har engelsk Facebook?

99 stemmer

1. 1. Hvilket språk har du på Facebook?

• Norsk
      30
    • Engelsk
      62
    • Annet
      7

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var ganske treg med å registrere meg, og skjønner at det ikke var norsk versjon til å begynne med. Det er bare hva jeg har hørt.

Men hvorfor har ikke dere med engelsk versjon kommet dere over på norsk? Hører stadig om "in a relationship with" osv.

Må man starte fra scratch igjen hvis man skal ha norsk Facebook, eller kan man bare bytte språk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan bare bytte språk. Jeg har på engelsk rett og slett fordi jeg synes det ser bedre ut, og fordi jeg har hatt engelsk helt fra start.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har engelsk facebook. Gidder ikke bytte, for siden facebook er .com og i bunn og grunn en engelskspråklig side, så liker jeg å se den på engelsk.

Skrevet

Min var på engelsk når jeg registererte meg, og ser ingen grunn til å bytte.

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt det fra start + er jo kjekt å utvide språkhorisonten.

Skrevet

Jeg også liker det best på engelsk. Syns fornorskningen ser så dumt ut. "Noen har skrevet på veggen din". Da liker jeg bedre de engelske ordene som wall, tagged, news feed, events osv.

Skrevet

Jeg også liker det best på engelsk. Syns fornorskningen ser så dumt ut. "Noen har skrevet på veggen din". Da liker jeg bedre de engelske ordene som wall, tagged, news feed, events osv.

Hva står det på engelsk versjon, som ser bedre ut enn "Noen har skrevet på veggen din"?

• Liker 2
Skrevet

Står bare "*navn* posted on your wall.

Rett oversatt.

Det er bare å bytte språk sånn, men jeg trives best med engelsk rett og slett fordi jeg er engelsk.

Skrevet

Hva står det på engelsk versjon, som ser bedre ut enn "Noen har skrevet på veggen din"?

Someone wrote on your wall. Det er jo i prinsippet ikke noe bedre enn den norske versjonen, men jeg foretrekker det på engelsk da jeg vente meg til disse begrepene brukt på engelsk. Derfor høres det dumt ut på norsk i mine ører.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har hovedsaklig facebook på norsk, men siden jeg lærer meg italiensk, så har jeg på facebook på italiensk i perioder :)

Endret av BippeStankelbein
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har det på engelsk. Prøvde å bytte til norsk, men det var bare fælt.

Skrevet

Jeg har på engelsk fordi den i utgangspunktet var engelsk da jeg registrerte meg i 2007, og da ble jeg vant til det. Vet jo at jeg kan bytte, men har ikke lyst. Har også veldig mange engelskspråklige venner, og da liker jeg at poster fra dem kommer opp på "riktig" språk". Ser rart ut med "*engelsk navn* liker dette.". Synes jeg da. Synes det virker veldig rart på norsk, litt som en dubba film.

Skrev alltid statusen min på engelsk da den var låst til å begynne med "is" også. Da det gikk vekk gikk jeg over til å variere hvilket språk jeg hadde den på, utfra hvem jeg ville skulle lese det.

• Liker 2
Skrevet

Har alltd hatt facebook på engelsk, byttet til norsk en gang, men det ble bare rart. :sjenert:

Gjest Tirkes
Skrevet

Det er lett å bytte, men pass litt på om du bytter til et språk du ikke helt kan, da er det ikke lett å finne veien tilbake.

Jeg bruker min på engelsk, men byttet til islandsk i et særdeles overtrøtt øyeblikk og har vel aldri flirt så mye av FB før. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt engelsk siden jeg registrerte meg i 2007, og tenker faktisk ikke over det i hele tatt. Synes generelt ting er bedre på orginalspråket. :)

Skrevet

Jeg har satt den på nynorsk. Det er kun fordi jeg synes "dult" er kulere enn "poke", og "trulova" er stiligere enn "forlovet"... :sjenert::fnise:

• Liker 5
Skrevet

engelsk. Fordi:

1.jeg er ikke norsk

2.Mer enn 50% av vennene mine ikke er norske

3. Er enklere å bruke fra utlandet

Skrevet

Har Facebook på fransk. Hadde på engelsk før. Grunnen til at jeg bytta var fordi jeg flytta til Frankrike for å studere og tenkte det hjalp meg litt med å lære fransk.

Skrevet

Sjørøverengelsk! Fordi det er morsommere ;)

• Liker 2
Skrevet

Har den også på engelsk, aldri hatt noe behov for å sette den til norsk. skjønner jo hva som står uansett.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...