AnonymBruker Skrevet 16. juni 2011 #21 Skrevet 16. juni 2011 Høres bra ut. Hva koster den? De koster vel alle rundt 100 lappen hver ca, både sprayen,rollon og kremen.. Forresten hjalp den deg med en gang eller måtte du bruke den i lengre periode før du så virkingen? Hos meg funker det ganske fort.. Bruker den kanskje to netter på rad, og den 3. dagen smører jeg på om morgenen som en vanlig deodorant.. Er det ille så får man dekket operasjon. De går inn med et lite snitt og suger ut svettkjertlene dine. Inn og ut på samme dag. Ja man får dekket denne operasjonen, men en av bivirkningene kan være hengende øyelokk om de treffer litt feil.. Derfor tar ikke jeg sjansen på denne. Dessuten, det som skal svettes ut, det skal ut, så man begynner å svette andre plasser da.. Også hjelper den kun fra armhulene og opp, så vi som er plaget over hele kroppen, får egentli ikke mye hjelp av den.. Blir like mye, evt værre på andre plasser..
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2011 #22 Skrevet 16. juni 2011 Ts her ja det er jo litt skummelt tenkt om jeg begynner å svette i ansiktet istedenfor. Jeg kan jo nevne det for legen min neste gang jeg er der.
Gjest yojo Skrevet 16. juni 2011 #23 Skrevet 16. juni 2011 Hengende øyelokk av operasjonen eller av Botoxen mener du? Botox har en bivirkning med hengende øyelokk, men det er vel bare hvis man injiserer i ansiktsmuskulaturen?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2011 #24 Skrevet 16. juni 2011 Hvordan brukte du yerka og hvor ofte? Smurte under armene med bomullspads noen ganger i uka. Hvor får man kjøpt Yerka? Aliminiumsklorid svir bra de første gangene, men når du blir vant til å bruke den, svir det mindre synes jeg. Jeg har bare brukt dette under armene, men går det å bruke det andre steder på kroppen? Aliminiumsklorid eller Yerka? Man får kjøpt Yerka flere steder, blant annet en del Cubus-butikker selger det
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2011 #25 Skrevet 16. juni 2011 Kjøpte min Yerka på Vita for over ett år siden, har ikke brukt opp halve en gang:) Nå påfører jeg bare ved behov, gikk flere uker mellom hver gang sist (mulig jeg kommer til å bruke det litt oftere nå om sommeren). Er så glad for at det finnes slike produkter!! Skjønner godt at svettingen er et problem. Lykke til!!
Gjest Øl Skrevet 17. juni 2011 #26 Skrevet 17. juni 2011 Hengende øyelokk av operasjonen eller av Botoxen mener du? Botox har en bivirkning med hengende øyelokk, men det er vel bare hvis man injiserer i ansiktsmuskulaturen? Så lenge botox injiseres korrekt, har det kun lokal virkning. Om det kommer inn i blodstrømmen kan det lamme åndedrett og hjerte, det er nettopp derfor prosedyren alltid skal utføres av kvalifisert personell. En botoxbehandling gir effekt i 3-5 mnd på svetteptoblemer, så tar man en ny etc Har mye mer tro på det enn andre behandlingsformer...
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #28 Skrevet 17. juni 2011 Hengende øyelokk av operasjonen eller av Botoxen mener du? Botox har en bivirkning med hengende øyelokk, men det er vel bare hvis man injiserer i ansiktsmuskulaturen? Hengende øyelokk av operasjonen ja..
Gjest thelife Skrevet 17. juni 2011 #29 Skrevet 17. juni 2011 Hvor gammel er du? Jeg svettet veldig mye under armene fra slutten av 7 klasse til starten av 10 klasse. EKSTREMT mye i 8 klasse. Dette var da puberteten kan jeg tenke meg Nå svetter jeg ikke like mye lenger, og jeg begynner på 2 vgs. Kan hende det går over for deg også. Nå svetter jeg kun under armene i ekstremt pinlige situasjoner, der jeg er veldig veldig nervøs eller om det er varmt. Med andre ord under helt normale omstendigheter. Men yerka skal fungere, har det liggendes, men ikke prøvd det så veldig mye. :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #30 Skrevet 17. juni 2011 Hvor gammel er du? Jeg svettet veldig mye under armene fra slutten av 7 klasse til starten av 10 klasse. EKSTREMT mye i 8 klasse. Dette var da puberteten kan jeg tenke meg Nå svetter jeg ikke like mye lenger, og jeg begynner på 2 vgs. Kan hende det går over for deg også. Nå svetter jeg kun under armene i ekstremt pinlige situasjoner, der jeg er veldig veldig nervøs eller om det er varmt. Med andre ord under helt normale omstendigheter. Men yerka skal fungere, har det liggendes, men ikke prøvd det så veldig mye. :gjeiper: Jeg er 26 år så alderen er det nok ikke. Jeg kjøpte yerka idag og den svei bittelitt i en halvtime kanskje og nå er det helt fint. Jeg påførte litt med bomullpads. Kan man bruke yerka hver dag hvis man tåler den fint?ts
Gjest thelife Skrevet 17. juni 2011 #31 Skrevet 17. juni 2011 Jeg er 26 år så alderen er det nok ikke. Jeg kjøpte yerka idag og den svei bittelitt i en halvtime kanskje og nå er det helt fint. Jeg påførte litt med bomullpads. Kan man bruke yerka hver dag hvis man tåler den fint?ts Hm litt usikker. Hva står det på instruksjonen?
Burn Skrevet 17. juni 2011 #32 Skrevet 17. juni 2011 Ja, du må betale en egenandel på ca 350 kr da. Gå til legen din og fortell om problemet,så henviser h*n deg videre Operasjon er absolutt ikke å anbefale, og bør kun utføres i nødssituasjoner. Svettekjertler er normalt, og et stort behov for kroppens funksjoner. De er der for at kroppen skal kunne kvitte seg med avfallsstoffer som bl.a. salt, urea og natriumklorid. Manglende svetting kan gi overoppheting, også kjent som hypertermi. Utifra forklaringen din vil jeg tro at du lider av noe som heter hyperhidrose (økt svetting). Jeg vil anbefale deg å prøve diverse midler fra apoteket, dersom ingen av de hjelper burde du oppsøke lege, og vurdere Botulinumtoksin (Botox) injeksjoner.
Gjest yojo Skrevet 17. juni 2011 #33 Skrevet 17. juni 2011 Så lenge botox injiseres korrekt, har det kun lokal virkning. Om det kommer inn i blodstrømmen kan det lamme åndedrett og hjerte, det er nettopp derfor prosedyren alltid skal utføres av kvalifisert personell. En botoxbehandling gir effekt i 3-5 mnd på svetteptoblemer, så tar man en ny etc Har mye mer tro på det enn andre behandlingsformer... Out of topic, men hengende øyelokk kan være en bivirkning av Botox behandling mot rynker
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #34 Skrevet 17. juni 2011 Hm litt usikker. Hva står det på instruksjonen? Det står at man skal bruke den 1-3 ganger den første uken så trappe ned til 1 gang i uka. Jeg merker ikke at jeg har den på en gang og er tørr som en ørken og det er første gang jeg har prøvd den:)Står også at man kan påføre yerka i ansiktet så da tviler jeg på at den er farlig. MYYYYYYYE mildere enn det jævelskapet allemineumklorid Nå er jeg glad alltså bare det forsetter slik. jeg kan godt bruker yerka for resten av livet mitt hvis dette fjerner svetten:)TS
Gjest sommer Skrevet 17. juni 2011 #35 Skrevet 17. juni 2011 Jeg kan heller ikke bruke vanlige tskjorter, for jeg får også fort svetteringer, bare av å stå rett opp og ned.. Har alltid vært avhengig av å ha en cardigan eller noe over tskjortene, fordi det er så sjenerende. Det som funket til meg er aluminiumklorid, og JA den stikker og klør, det er normalt. Ikke bruk den på nybarberte armhuler (dette står også på flaska), og bruk den om natta.. Man må også påføre med jevne mellomrom, da "virkningen" går ut etterhvert. En gang hver uke eller noe holder til meg.
Gjest Simen Skrevet 18. januar 2012 #36 Skrevet 18. januar 2012 Er det ille så får man dekket operasjon. De går inn med et lite snitt og suger ut svettkjertlene dine. Inn og ut på samme dag. Fikk høre av min fastlege at dette kun gjøres ved hode/hånd svette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå