Gå til innhold

Hvorfor er det farlig å bruke plumbo i toalett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor er det farlig å bruke plumbo i toalett? Hva skjer dersom man heller plumbo i et tett toalett?

Er det mindre risikabelt å helle "plumbo heavy gel" i do enn vanlig plumbo?

Et spørsmål til:Fjerner plumbo bare hår,fett og såpe ol. Eller fjerner/løser opp plast ol. som har satt seg fast??

Veldig takknemlig for svar:)

Fortsetter under...

AnonymBruker

Plumbo i pulverform kan rett og slett plombere rørene over tid i følge min rørleggervenn. Den løser fint opp plastikk som ikke er laget for å tåle en slik påkjenning, jeg ødela sluket helt av å helle plumbo nedi men det var det etsende pulveret. Vet ikke om den flytende gjør det samme.

Er det du som mista en wc blokk i do? I så fall burde du snakke med et rørlegger firma før du skrider til verks. du kan ødelegge rørene i toalettet hvis du hiver plumbo nedi der og da har du et kjempestort problem.

Annonse

AnonymBruker

Ts her:

Ja disse eksemplene var skremmende, men etter hva jeg har lest så gjelder dette vanlig plumbo i pulverform og ikke den flytende varianten som heter "plumbo heavy gel".

Jeg er klar over at plumbo i pulverform kan forsteine seg og tette igjen rørene viss man er uheldig. Men jeg lurte mer på om plumbo kunne etse hull i rørene eller ødelegge toalettet på andre måter?

Gjest Spinell

Heavy-gel kommer jo på plastflasker fra leverandørene, så hvordan den, attpåtil i fortynnet form (som den jo blir av vannet i do), skal kunne løse opp en plastdings kan jeg ikke forstå.

Riktignok finnes det mange typer plast, men verken emballasjeplast eller "smådings produsert i milliontall-plast" har spesielle kjemiske egenskaper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...