Gjest HunterLady Skrevet 16. juni 2011 #1 Skrevet 16. juni 2011 Hvor mye er et trekvart glass vann? Hva er trekvart????!! Sitter å leser til eksamen og jeg er slik at jeg må skjønne absolutt hvert eneste ord jeg leser for å kunne stole på at jeg kan det skikkelig.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2011 #2 Skrevet 16. juni 2011 En time er 60 minutter, og inneholder da 4,kvart. Om du skjønner? Trekvarts er 45 min av 60. Om glasset er 6 dl så er det 4,5 som gjelder. Skjønner du? 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2011 #3 Skrevet 16. juni 2011 Hvor mye er et trekvart glass vann? Hva er trekvart????!! Sitter å leser til eksamen og jeg er slik at jeg må skjønne absolutt hvert eneste ord jeg leser for å kunne stole på at jeg kan det skikkelig. Trekvart er 3/4. 1
sannamor Skrevet 16. juni 2011 #4 Skrevet 16. juni 2011 Hvor mye er et trekvart glass vann? Hva er trekvart????!! Sitter å leser til eksamen og jeg er slik at jeg må skjønne absolutt hvert eneste ord jeg leser for å kunne stole på at jeg kan det skikkelig. jeg tolker trekvart som 3/4 fult. altså om du "deler" glasset i 4, så er tre av delene fylt..
Gjest HunterLady Skrevet 16. juni 2011 #5 Skrevet 16. juni 2011 Thanks.. Da tolket jeg det riktig, men hvorfor kan de ikke skrive noe annet enn trekvart.. helt idiotisk!!
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2011 #6 Skrevet 16. juni 2011 Thanks.. Da tolket jeg det riktig, men hvorfor kan de ikke skrive noe annet enn trekvart.. helt idiotisk!! Fordi trekvart er et ganske vanlig uttrykk?
Gjest HunterLady Skrevet 16. juni 2011 #7 Skrevet 16. juni 2011 Fordi trekvart er et ganske vanlig uttrykk? Blæhblæhblæh.. Synes uansett at "trekvart" bør pensjoneres.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå