Gå til innhold

Å miste en hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Hvis jeg er ute og går tur i skogen med hundene min og tilfeldigvis mistet den og drar fra stedet uten å ha funnet den. Kan jeg da få politiproblemer?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heloise

Politiproblemer? Nei. Mange ringer nettopp til politiet når de har mistet/funnet hund. Det må gå via. politiet til Viking når noen finner en hund. Mister man en hund må man melde fra til Viking selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiproblemer? Nei. Mange ringer nettopp til politiet når de har mistet/funnet hund. Det må gå via. politiet til Viking når noen finner en hund. Mister man en hund må man melde fra til Viking selv. :)

Ok, men vis jeg fjerner halsbåndet på den slik at den ikke kan spores tilbake til meg, da trenger jeg ikke å melde fra da? Hvis noen finner den blir den vel bare omplassert eller noe? :) Hva skjer hvis jeg ikke melder fra da? De kan vel uansett ikke finne ut hvem eieren er? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mooky

Har du tenkt å slippe hunden løst for å slippe å ha den mer eller? Gi den til et omplasseringssenter heller hvis det er det du tenker på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Hvis du skal sette ut bikkja di for å dø kan du vel heller levere den hos en veterinær eller omplassering. Mye bedre det, din hjerteløse tulling.

Skal vi plassere deg ut i skogen for å dø alene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller du skal dra ut i skogen alene for å lete etter empatien du tydeligvis har mistet. Omplassering kan du ordne helt gratis. Jeg pleier sjelden å anbefale det, men i ditt tilfelle tror jeg det er det eneste rette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

Hvis jeg er ute og går tur i skogen med hundene min og tilfeldigvis mistet den og drar fra stedet uten å ha funnet den. Kan jeg da få politiproblemer?

Takk for svar :)

la oss si ja,for om hunden din fant ut at sauen er fin å sette tenna i,eller biter en annen hund.Eller gjør skade på eiendom.

Du som eier er ansvarlig og kan bli anmeldt.

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slem er du vel ikke, at du ville mista hunden med vilje?

Jeg har selv funnet to hunder på ulike tidspunkt, og ringte politiet, og deretter Viking, som kom og henta dem. Var veldig koselig etterpå å høre hvor glade eierne ble.

Ring Dyrebeskyttelsen eller FOD-gården eller legg ut en annonse på FINN dersom du er så ond at du ville forlatt et levende individ med vilje bare for å bli kvitt et problem.

Edit: Syns måten du formulerte deg på i åpni.ngsinnlgget vitnet om en helt annen problemstilling enn den du refererte til lenger ned. Hvis noen finner ut at det ER din hund og at du har etterlatt den alene for å dø, ja da vil jeg absolutt tro at du kan få problemer med politiet, og bli anmeldt for dyremishandling eller omsorgssvikt eller noe sånt. NOAH anmelder gjerne sånne saker

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle Gunnes

Om dette er en reell handling, så vet jeg at med dagens flom av informasjon vil du bli busta.

Har vært borti liknende historie, og idioten, som satte fra seg hunden, ble funnet. Facebook er genialt :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...