AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #1 Skrevet 15. juni 2011 Synes du ytringsfriheten skal gå forran mobbing eller synes du mobbing skal komme først?
Gjest Bjørn82 Skrevet 15. juni 2011 #2 Skrevet 15. juni 2011 (endret) Noen føler seg mobbet av at folk bruker sin ytringsfrihet. Å det er en konsekvens man må leve med når man har ytringsfrihet. Vår nærtagenhet er individuell og noe den ene synes er mobbing synes andre greit. Ytringsfriheten er viktig til en hver pris. Endret 15. juni 2011 av Bjørn82 1
sequin Skrevet 15. juni 2011 #3 Skrevet 15. juni 2011 jeg syns man skal bruke ytringsfrihet med god gammaldags folkeskikk. 5
Gjest Thessie! Skrevet 15. juni 2011 #4 Skrevet 15. juni 2011 Selvfølgelig skal mobbing gå framfor ytringsfrihet. Jeg mener ikke at folk (burde) ha en ''rett'' til å kalle folk for ting. Det er kanskje uklart hva som menes med mobbing av og til, men enkelte ting er ganske klart at andre vil bli såret av. Så enig med h*n som mener at man må bruke normal folkeskikk, selv om man har ytringsfriheten.
Gjest Cipheria Skrevet 16. juni 2011 #5 Skrevet 16. juni 2011 Jeg ser ikke sammenhengen mellom de to fenomener 1
FoxyFish Skrevet 16. juni 2011 #6 Skrevet 16. juni 2011 (endret) Jeg mener hensikten med ytringen er avgjørende for hvor legitimt det er å komme med den. Dersom hensikten er å såre, rakke ned på, ødelegge for noen eller lignende kan det stilles spørsmål om nødvendigheten. Dersom en ytring er ment for å skape diskusjon, belyse urettferdighet, trekke frem skyggesider eller lignende, kan det skje at mennesker blir såret uten at ytringen bør modereres av den grunn. De fleste ser forskjell på underholdning versus opplysning versus renspikket mobbing. Endret 16. juni 2011 av FoxyFish 1
Gjest Lebewesen93 Skrevet 16. juni 2011 #7 Skrevet 16. juni 2011 Jeg synes ikke mobbing er greit uansett. Det er jo så unødvendig og om du f.eks synes at naboen din går i stygge klær kan du ikke kommentere det hver gang du ser ham pga du har rett til å si meningen din eller noe. Eller om du hater muslimer eller mørkhuda mennesker går det ann å i det minste begrunne hvorfor og kanskje ordlegge seg litt bedre. Jeg er så dårlig til å forklare : P Men jeg synes ikke man skal si sårende ting til folk uansett om du mener du har rett til det eller ei.
FrøkenJosefine Skrevet 16. juni 2011 #8 Skrevet 16. juni 2011 Synes "Men alt du sier, men ikke si alt du mener" er en god regel..
Gjest Bjørn82 Skrevet 16. juni 2011 #9 Skrevet 16. juni 2011 Jeg synes ikke mobbing er greit uansett. Det er jo så unødvendig og om du f.eks synes at naboen din går i stygge klær kan du ikke kommentere det hver gang du ser ham pga du har rett til å si meningen din eller noe. Eller om du hater muslimer eller mørkhuda mennesker går det ann å i det minste begrunne hvorfor og kanskje ordlegge seg litt bedre. Jeg er så dårlig til å forklare : P Men jeg synes ikke man skal si sårende ting til folk uansett om du mener du har rett til det eller ei. Jeg er i prinsippet enig med deg... Men folk er veldig forskjellige og dersom man ikke snakker om noe som er helt personavhengig/personlig via sin ytringsfrihet så har man stortsett kommet seg tørrskodd igjennom det.. Jeg vil jo aldri si til hmmm la oss si naboen min at: Jeg synes du kler deg så ufattelig stygt og du kjører den styggeste bilen jeg har sett.. Derimot kunne jeg sagt til naboen min, dersom anledningen byr seg: At jeg synes den holdningen du har i forhold til å spille musikk om natta er så jævlig irriterende... Samtidig så vil jeg si at jeg må kunne uttrykke min mening om ting som angår meg, selv om det kan være noen som både føler seg krenket, mobbet eller annet fordi jeg mener noe de ikke er enige i.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå