Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ha klart det mesterstykket å få gnagsår under begge føttene. Under den ene har jeg fått en stor og vond blemme. Hele foten er rød og litt hoven. Så det er ikke noe godt å gå eller å ha på sko. Skal jeg stikke hull på blemma eller ikke??? Har hørt så mye forskjellig.. bør jeg sette på gnagsårplaster med en gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke stikk hull.Huden vil være som et plaster og holde bakterier og skiit ut av såret.La den være i fred

Skrevet

Ha klart det mesterstykket å få gnagsår under begge føttene. Under den ene har jeg fått en stor og vond blemme. Hele foten er rød og litt hoven. Så det er ikke noe godt å gå eller å ha på sko. Skal jeg stikke hull på blemma eller ikke??? Har hørt så mye forskjellig.. bør jeg sette på gnagsårplaster med en gang?

Jeg ville ikke stukket hull på det. Rett og slett fordi at en brutt barierre gjør det lettere for bakterier å nå inn, slik at det kan bli infisert. Men jeg ville satt på f.eks. compeed for å avlaste huden, og for å gjøre det mer behagelig.

AnonymBruker
Skrevet

Om vannblemmen i seg selv er plagsom så er det bare å poppe den med en godt sterilisert nål og litt på siden av blemmen, ikke riv av noe hud. Rens godt og ta på gnagsårplaster.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...