Gå til innhold

Bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal i bryllup på august, og i innbydelsen står det ikke noe om kleskode. Jeg har en bunad jeg skal bruke i kirken og under middagen, men det hadde vært fint å kunne skifte til festen.

Har et par fine kjoler, men de er kanskje litt korte. Hva er egentlig "lov" i bryllup når det gjelder korte kjoler? Hva er for kort? Og er det helt uakseptabelt med utrigning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop28

Jeg skal i bryllup på august, og i innbydelsen står det ikke noe om kleskode. Jeg har en bunad jeg skal bruke i kirken og under middagen, men det hadde vært fint å kunne skifte til festen.

Har et par fine kjoler, men de er kanskje litt korte. Hva er egentlig "lov" i bryllup når det gjelder korte kjoler? Hva er for kort? Og er det helt uakseptabelt med utrigning?

Så lenge at de ikke er vulgært korte eller trange så er det vel ikke noe problem. Jeg hadde en kjole som rakk til under knærne. Syns den var svært så passende. og det var andre der som hadde til rett over knærne. De var også veldig tekkelige og passet i bryllup selv om de ikke var side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loveheartx

Jeg synes ikke kjolen bør være kortere enn et par cm over knærne. Det er jo et bryllup vi snakker om. Det kan være mange konservative gamle besteforeldre der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes knelengde er greit for bryllup o.l. Bør ikke være særlig kortere enn rett over knærne. Om man har passende lengde på kjolen og en ikke for stor byste synes jeg man kan ha litt utrigning. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer også litt an på brudeparet selv. Er de veldig straighte så hadde jeg kledd meg etter det. Er det et par som er "tøffere og villere" så hadde jeg også kunnet sett gjennom fingrene på noen av de vanlige "reglene" for bryllup. Med dette mener jeg ikke puppene og rumpa utenfor kjolen, men kjole litt over knærne og moderat utringning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...