Gå til innhold

Hva slags prevensjon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sluttet på p-piller grunnet uheldige bivirkninger, men det er særdeles lite praktiske å ikke gå på noen form for prevensjon.. Er det noe jeg kan gå på som inneholder lite hormoner? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Kobberspiral

Kjempeenkelt, man setter den inn og glemmer den i 4-8 år avhengig av hvilken type spiral du har fått.

Jeg satte inn en for 5 år siden, opplevde litt kraftigere menstruasjon i begynnelsen, men det roet seg ned. Ikke hatt noen voldsomme plager...noen sier at mannen kjenner trådene når han er i henne, men det burde løses greit ved at legen klipper trådene korte.

Skrevet

Huff, spiral.

Hva med minipille? Inneholder riktignok hormonet progesteron, men ikke østrogen.

Gjest Penny88
Skrevet

Huff, spiral.

Hva med minipille? Inneholder riktignok hormonet progesteron, men ikke østrogen.

hvorfor: huff, spiral? hva er galt med spiralen nå? alle leger anbefaler den jo til kvinner som har født?

Gjest Consensio
Skrevet

Hva mener du med "huff, spiral"? Er det ikke greit å utdype det litt mer?

Gjest Consensio
Skrevet

hvorfor: huff, spiral? hva er galt med spiralen nå? alle leger anbefaler den jo til kvinner som har født?

Rettelse: Damer som ikke har født kan også få spiral. Jeg har ingen barn og hadde ingen problemer med å få spiral.

Gjest Penny88
Skrevet

Rettelse: Damer som ikke har født kan også få spiral. Jeg har ingen barn og hadde ingen problemer med å få spiral.

den ser jeg, men legene er veldig ¨på¨ at du burde få satt inn spiral etter fødsel :):) at andre også kan få det skjønner jeg jo, men kan jo ikke være så mye galt med den når den blir så hyppig anbefalt:) var bare det jeg mente:)

Skrevet

Jeg må da virkelig få lov å ha min mening om at spiral er grusomt, nesten like jævli som p-sprøyten som gjorde meg gravid.

Eneste jeg har likt er p-plaster. Men det inneholder det samme som p-piller, så det er nok ikke aktuelt for TS.

Gjest Penny88
Skrevet

Jeg må da virkelig få lov å ha min mening om at spiral er grusomt, nesten like jævli som p-sprøyten som gjorde meg gravid.

Eneste jeg har likt er p-plaster. Men det inneholder det samme som p-piller, så det er nok ikke aktuelt for TS.

slapp av kvinne, ingen tramper deg på tærne!:) ville bare vite HVORFOR du ikke liker spiralen jeg:)

Gjest Consensio
Skrevet

Klart du for ha din mening, men når man diskuterer noe så er det greit med litt kjøtt på beina.

Hvorfor syns du den er grusom? Hva var jævlig med p-sprøyten?

Skrevet (endret)

Hvis du leser innlegget mitt ser du at jeg ble gravid av p-sprøyten. Og når abort blir en del av p-sprøyte erfaringen min så sier det seg selv at det ikke er spesielt koselig.

Spiral synes jeg rett og slett er grusomt pga smerter, lengre og kraftigere menstruasjon. Og generelt fordi det bare var ekkelt hele opplevelsen.

P-plaster er det eneste ene for meg nå.

Endret av Benedicte22
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sluttet på p-piller grunnet uheldige bivirkninger, men det er særdeles lite praktiske å ikke gå på noen form for prevensjon.. Er det noe jeg kan gå på som inneholder lite hormoner? Noen som vet?

p-ring skal visst være et godt alternativ.:)

Gjest Consensio
Skrevet

Hvis du leser innlegget mitt ser du at jeg ble gravid av p-sprøyten. Og når abort blir en del av p-sprøyte erfaringen min så sier det seg selv at det ikke er spesielt koselig.

Spiral synes jeg rett og slett er grusomt pga smerter, lengre og kraftigere menstruasjon. Og generelt fordi det bare var ekkelt hele opplevelsen.

P-plaster er det eneste ene for meg nå.

Ja jeg så du ble gravid av p-sprøyten, men det er jo ikke det samme som en spiral.

Og ingen av oss kunne ane at du hadde valgt abort.

Jeg fikk kortere menstruasjon, men kraftigere enn tidligere. Etter et par år så ble den mildere, og nå er det som det var en stund før jeg satte den inn (litt hodepine to dager før mensen, ellers ingen plager)

Synd at du hadde en ekkel opplevelse :( Min er stikk motsatt og utifra min erfaring så blir spiral anbefalt.

Skrevet

Når har jeg egentlig sagt at p-sprøyte er det samme som spiral? Jeg fortalte bare hvilke prevensjonsmidler jeg har hatt dårlige erfaringer med.

Fint at du liker spiral og har funnet det prevensjonsmiddelet du trives med, folk er forskjellige. Det er derfor det finnes et hav å velge i.

AnonymBruker
Skrevet

Så spiral, den varianten uten hormoner, gir absolutt ingen hormonelle bivirkninger?

Jeg er for øvrig i 20-årene uten barn.

TS

Gjest Consensio
Skrevet

Så spiral, den varianten uten hormoner, gir absolutt ingen hormonelle bivirkninger?

Jeg er for øvrig i 20-årene uten barn.

TS

Kobberspiral kan gi deg bivirkninger, men inneholder absolutt ingen hormoner.

Som nevnt, så kan man få kraftigere menstruasjoner o.l.

Alle kan få spiral uansett om man har fått barn eller ikke.

Gjest Lykkeliky
Skrevet

P-ring! Mindre hormoner enn p-piller og jeg har kun litt mens i 2 dager. VELDIG kjekkt :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...