Gå til innhold

Syk ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 16 år, og trenger litt hjelp av dere her på KG.

I går hadde jeg nettopp vært på kino, og da jeg kom hjem begynt jeg og ordne meg.

Og da jeg var ferdig med det, og på vei til å hoppe i senga så ble jeg så fryktelig svimmel.

Jeg klarte ikke å holde meg på beina uten støtte fra veggen, jeg ropte på mamma og fikk hjelp av henne.

Når jeg fikk lagt meg ned i sengen ble jeg kvalm, så kvalm at jeg måtte ha en bøtte ved siden av meg.

Når jeg våknet i dag, var jeg fortsatt like svimmel, ikke så veldig kvalm. Så vi bestemte at jeg skulle være hjemme i dag.

Og hvis det ikke gikk over så skulle vi vurdere å gå til lege.

Er det noen av dere som har opplevd noe lignende eller vet hva det er?

Eventuelt noen tips på å minske svimmelheten ?

:sukk:

Videoannonse
Annonse
Gjest idakaroline
Skrevet (endret)

Svimmelhet er ikke godt! Har selv vært sterkt plaget med svimmelhet i flere år. Vært hos flere leger og kjørt flere tester. Ingen fant noe, men jeg fikk et tips - før jeg skulle reise meg fra senga, sofaen eller hva det nå måtte være skulle jeg stramme musklene i låret i et par sekunder, slippe opp, stramme, slippe opp osv i et minutt. Det skulle gjøre at blodet ble pumpet fortere rundt i kroppen og at jeg ikke skulle bli så svimmel. Dette har fungert supert på meg! Kanskje du kan prøve det? Grunnen til at du plutselig ble så svimmel og kvalm er vanskelig å si. Kanskje du hadde drukket og spist lite? Kanskje det var blodtrykksfall? Det er bare en lege som kan stille riktig diagnose, så er du redd og plages veldig bør du komme deg til legen ganske kjapt.

Endret av idakaroline
Skrevet

Kan være at du er dehydrert eller har lavt blodsukker.

Er veldig vanlig å få sånne nesten-besvimelser og svimmelhet i den alderen du er i hvis man har spist for lite, sovet for lite eller drukket for lite, eller en kombinasjon av de tre.

AnonymBruker
Skrevet

Svimmelhet er ikke godt! Har selv vært sterkt plaget med svimmelhet i flere år. Vært hos flere leger og kjørt flere tester. Ingen fant noe, men jeg fikk et tips - før jeg skulle reise meg fra senga, sofaen eller hva det nå måtte være skulle jeg stramme musklene i låret i et par sekunder, slippe opp, stramme, slippe opp osv i et minutt. Det skulle gjøre at blodet ble pumpet fortere rundt i kroppen og at jeg ikke skulle bli så svimmel. Dette har fungert supert på meg! Kanskje du kanl prøve det? Grunnen til at du plutselig ble så svimmel og kvalm er vanskelig å si. Kanskje du hadde drukket og spist lite? Kanskje det var blodtrykksfall? Det er bare en lege som kan stille riktig diagnose, så er du redd og plages veldig bør du komme deg til legen ganske kjapt.

TS her :)

Tusen takk for svare ditt, det skal jeg absolutt prøve :Nikke:

Nå som du sier det tror jeg kanskje at jeg ikke har drukket så mye.. Ble mye stress i går. :klaske:

Skrevet

Det kan også vere det som kallast virus på balansenerven. Har du hatt influensa/omgangssjuke eller noko liknande i det siste? Etter slik sjukdom, kan ein ha problem med balansen. Trur det er noko i balansesystema i øyra som kjem i ubalanse. (Beklagar ordspelet!) Dette er i så fall ufarleg, og vil gå over etter 1-2 veker. Det einaste som hjelp er å ta det med ro. Men svimmelhet kan vere så mangt, så om det ikkje går over, bør du ta ein tur til legen.

God betring! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...