Gjest ts Skrevet 15. juni 2011 #1 Skrevet 15. juni 2011 hei, jeg kan ikke prate med så mange om dette, fordi jeg blir bare dømt og får ikke hjelp.. så jeg håper noen her kan hjelpe meg. vær så snill å ikke fortell meg at å ha spiseforstyrrelse er galt av meg og at jeg må skjerpe meg, fordi det er ikke så lett, og ja-jeg vet det er galt. (jeg går til psykolog for å prøve å bli bedre) problemet mitt, som gjør at jeg bare fortsetter å kaste opp er at den lille kulen på magen aldri blir borte, og det knekker selvtilliten min. det er den kulen rundt og nedenfor navlen jeg tenker på. hvordan får jeg den bort? jeg drikker mye vann og jogger ca 1 time om dagen.. jeg prøver å spise ofte og lite, men jeg sliter ofte med å holde på maten fordi jeg føler meg tykk -så da spyr jeg.. også spiser jeg kjempemasse senere fordi jeg er sulten, og spyr når jeg føler meg mett nok.. kan noen være så snill å hjelpe meg med å skrive ned en "kostholdsplan" til meg for hva jeg kan spise for å gå litt mer ned i vekt, uten at jeg blir sykere? jeg er 167 ca og veien 49..
Marry Skrevet 15. juni 2011 #2 Skrevet 15. juni 2011 Du veier jo ganske lite. Og det går jo som kjent ikke ann å punktslanke seg.. Så hva med å prøve litt styrketrening i stedet? Situps, knebøy etc for å bli litt fastere? Masse lykke til hvertfall
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2011 #3 Skrevet 15. juni 2011 Den lille kulen? Det er livmoren og tarmene dine... 4
Mystique X Skrevet 15. juni 2011 #4 Skrevet 15. juni 2011 Jeg vil ikke få deg til å bli slankere enn du allerede er, du må faktisk mer opp i vekt for å nå din sunne vekt. Men det vet du ikke sant Det som hjelper med en fin flat mage er trening. Jeg trener magen selv og har en fin mage, om jeg ikke trener har jeg en bulk uansett hvor tynn jeg er. Se på denne linken. Prøv å tenk at å få en fin kropp ved trening enn slanking er sunnere og mer effektivt. Lykke til! http://www.kvinneguiden.no/artikler/dette_gir_flat_mage/68251
dobby Skrevet 15. juni 2011 #5 Skrevet 15. juni 2011 For det første: Lykke til med å blir frisk igjen! Det er slett ikkje berre å "skjerpe seg" slik som noko ser ut til å tru, dette er ein vanskeleg sjukdom som ein må jobbe hardt for å komme seg ut av. Eg ser at du allereie går til psykolog, det er bra! Om du er veldig usikker på kva og kor mykje du kan ete, så kan kanskje desse matplanane hjelpe? Dei vil gi deg ein peikepinn på kva som er "normalt" kosthald. Bulken (som garantert ikkje er så ille som du trur), er desverre ikkje så enkel å bli kvitt. Vi er nok til ein viss grad konstruerte slik. Det einaste eg kan tenke på som kan hjelpe, er om du trenar meir styrke i staden for kondisjon? Då vil du få meir markerte magemusklar, slik at magen vil sjå betre ut. Men for å bygge desse musklane, er det viktig å få i seg nok mat! Særleg proteinar gir musklar. Det aller vikitgaste er uansett å komme seg ut av spiseforstyrrelse, og bli venn med deg sjølv. Håpar du får deg betre etter kvart!
sequin Skrevet 15. juni 2011 #6 Skrevet 15. juni 2011 Har du prøvd nutridrinker? de er gull verdt! Jeg vet hvordan tyngden av maten fort kan bli overvelmende, derfor har nutridrinkene hjulpet meg mye, da får man i seg alt av næring som kroppen trenger, og de smaker faktisk godt Min lenke
seleneluna Skrevet 15. juni 2011 #7 Skrevet 15. juni 2011 Hei hopp! Ja, jeg vet akkurat hvordan du har det, men du må stole på meg når jeg sier at du er den eneste som legger merke til den lille kulen nederst på magen din. Mest sannsynlig så er den ikke der i det heletatt - kun i hodet ditt Jeg har hatt anoreksia og jeg strever med å bli frisk fra bulimien. Jeg fikk en kostplan av ernæringsfysiologen der hvor jeg går til behandling. Jeg anbefaler deg å få en slik. Min er på 2000 kcal, du synes kanskje dette høres mye ut - det samme gjorde jeg. Likevel, dersom du klarer å holde en slik kostplan over litt tid vil du miste behovet for spiseorgiene og du sparer kcalorier Og om du ikke får til å følge denne så gir den deg i det minste ett pekepinn på hva som er "normalt" å spise. Og jeg vil også føye til; da jeg var underernært og svært tynn, opplevde jeg at magen min var stor. Sannheten er at jeg var mager og at magen bare virket så stor i forhold til resten av kroppen. Du er svært tynn nå og du må ikke la dette magekomplekset ta overhånd. Det er simpelthen ikke verdt det! Og dersom du ønsker skrekkhistorier så bare si fra! Jeg har mange. Desverre. Du blir ikke lykkeligere om denne kulen forsvinner, du får det ikke bedre med deg selv og livet ditt blir ikke problemfritt. Sorry, men det er sannheten. Det er noe annet som plager deg, og det har mest sannsynlig ingenting som helst med kroppen eller utseendet ditt å gjøre. Så vær snill med deg selv.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #8 Skrevet 15. juni 2011 Har slitt med bulimi selv. Når jeg spiser slik du gjør - kjempemye noen ganger, lite andre ganger, spyr opp osv. da blir magen oppblåst. Du må spise normalt til faste tidspunkt. Ikke overspise eller underspise.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #9 Skrevet 15. juni 2011 Du er 167 of veier 49 kilo. Jeg er 167 og veier 58, er helt normalvektig. Du er tynn, uansett beinbygning du måtte ha. Legg på deg litt, så skal du se at kulen forsvinner! IKKE gi ts råd om hvordan få bort denne "kulen", det er galskap! 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #10 Skrevet 15. juni 2011 hei kjære deg, den 'lille kulen' som du kaller det, er en veldig naturlig del av kvinnekroppen, de fleste har sånn! lillesøsteren min var også veldig opptatt av den en tid, da kikket vi litt rundt og fant ut at de aller fleste med en sunn kropp har slik. det hjalp hvertfall henne til å akseptere den. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #11 Skrevet 15. juni 2011 Har du prøvd nutridrinker? de er gull verdt! Jeg vet hvordan tyngden av maten fort kan bli overvelmende, derfor har nutridrinkene hjulpet meg mye, da får man i seg alt av næring som kroppen trenger, og de smaker faktisk godt Min lenke Så fint at du hjelper TS i graven da =) Du søke profesjonell hjelp, TS. Du har et spiseproblem!
Gjest ts Skrevet 15. juni 2011 #12 Skrevet 15. juni 2011 takk for masse fine svar.. veldig hyggelig å ikke bare bli "halshugget" med en gang jeg nevner dette.. kan noen finne bilder av hvordan en mage egentlig skal se ut? en tynn mage altså..
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #13 Skrevet 15. juni 2011 http://svans.blogg.no/1246115874_sixpack__hot_or_not_.html Overhodet ikke en normal kropp, men satt veldig på spissen-nesten uansett hvor mye magemuskler og lite kroppsfett du har, er kulen fortsatt der!
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #14 Skrevet 15. juni 2011 kan noen finne bilder av hvordan en mage egentlig skal se ut? en tynn mage altså.. Kjære deg. Det finnes ikke noen svar på hvordan en mage "egentlig" skal se ut. Mager kommer i alle varianter. Hvis du er 167 og veier 49 kilo, er du temmelig tynn. Du må ikke prøve å slanke deg, vær så snill. Det du trenger, er hjelp til å like kroppen din - og kanskje legge på deg noen kilo. Sannsynligvis føler du at du har "kulemage" fordi du er så tynn at huden sitter stramt over dine indre organer. Du kan ikke slanke bort livmor, urinblære og magesekk... 1
Kråkesaks Skrevet 15. juni 2011 #15 Skrevet 15. juni 2011 Kjære Gjest Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien. Vennlig hilsen Kråsaks, mod 1
Fremhevede innlegg