Gå til innhold

Hvor lang tid bruker du på mat pr dag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selv bruker jeg alt fra et kvarter til et par timer.. Men i gjennomsnitt tror jeg nok jeg bruker ca en halvtime.. Hva med dere?

Og isåfall, hva slags mat lager dere? Jeg har ofte laget store porsjoner som jeg har frosset ned, så derfor blir det ganske enkelt.. Eneste som tar tid kan være grønnsaker, salat, ris ol.

Ps. Ingen blir dømt for toroposer her :popcorn:

Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

Tar vel i overkant av en halvtime om jeg regner med alle måltider. Til frokost er det smoothie, og der har jeg frukt i ferdige porsjoner i fryseren, så det går fort. Lunsj er helt vanlig kjedelig grovt brød, og middag er stekt kjøtt av varierende typer (mest svin og kylling) med grønnsaker. Går ikke med så mye tid egentlig.

Skrevet

Bruker vel ca en time om alle måltider regnes med.

Skrevet

Hmm, godt spørsmål hvor svaret mitt avhenger helt av tid, sted og hendelser. I disse eksamenstider har jeg heldigvis fylt fryseren med pizzasnurrer, horn, gryteretter, suppebaser og wokblandinger som bare er å ta opp av fryseren og varme opp. Det tar meg lite tid egentlig, men jeg må vel kanskje regne med at jeg lager lunsjen på kvelden også? Den bruker jeg kanskje 10-12 minutter på. Lager som regel en salat med rester av enten kylling, skinke, reker og sånt og da er det mest bare å kutte opp og legge i en boks. Frokosten bruker jeg 1 minutt på. Orker ikke fast føde på morgenen så det blir en shake og en banan gjerne. På kvelden kan jeg sitte å småspise i all evigheter, men gjerne nøtter/yoghurt og sånt som ikke trenger tilberedning.

Vanligvis når det ikke er eksamen og vi har god tid, kan jeg stå på kjøkkenet flere timer om dagen. Jeg elsker jo å lage mat, og eksperimentere, ordne til og fikse. :) Det er rett og slett en lidenskap. Når man da skal helsteke en indrefilet, og lage en treretters med kanskje snacks og sånt, kan jeg jo beregne 3-4 timer på kjøkkenet kanskje.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har god tid så jeg lager mye god mat. Blir sikkert 2t. Også bruker jeg enkelte dager ennå lengre tid på å lage mandelmelk, vafler, brød og slikt.

Gjest Jamme
Skrevet

Noen dager baker jeg brød, lager litt avanserte ting/eksperimenterer eller lager store porsjoner av noe som skal fryses ned, og da går det gjerne noen timer. Ellers vil jeg tro at jeg bruker rundt en time på alle måltider, hvis ikke kjæresten lager middag - da er det rundt 15 minutter.

AnonymBruker
Skrevet

Er dte selva matlagingen du mener og/eller tiden som brukes til å innta mat?

Jeg bruker nok kanskje 15-20 minutter i snitt på matlaging, men bruker nok fort en drøy time på selve spisingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...