Gå til innhold

hahaha jeg dævver

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

christabelle

mie rilene

linnea sibell

athele

theodine

milio

maline

thea charisse

inanda

adriana kiara

sebastiano

amira michelle

maicy

intira

maximus

florencia

kaspian

ciara isabelle

melania

neo millian

meliha

dafina

lanisha

evelina

deniz

chalina beatrice

simon altander

alena ferdinanda

lionel caspian

mira aileen

angela little

angelina damina

mirjeta

mason valentine

angelica sarita

talia angelica

karlet

mathea semine

erion

tilda adilen

soufiane

pandora ofelia

leo levent

mariem angelica

xander

favian nicolai

natalie indine

nicoline maxine

mikail eren

teline desiree

nelea

keyla mirabell

aimee jakoba

corinne lavina

maylina

ivo antonio

gustavo

perla-emilia

eowyn atalya

emira

evilin

almina

wicthor

leah belle

linea amathea

dexene

runa aleksandrina

tula

mishael

lumina

thilla

tigo

cenneth

atiana

lova benisa

luiza

asia marissa

erika remine

ellette marie

charlina michelle

timea

:skratte: :skratte: :skratte:

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vampen

Jeg har hørt rykter om at hjerneceller dør under en fødsel.. Jeg anser noen av navna på denne lista som beviset på nettopp det! Jiiiizes altså! Her har noen vært i ammetåka så det holder..

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mirjeta er et albansk navn og det kan jo tenkes at barnet med det navnet er av albansk opprinnelse? Emira er også albansk tror jeg, og et navn som jeg synes klinger ganske godt også i mine norske ører. Sånn ellers synes jeg det var en god del rare sammensetninger, mange pompøse poppisnavn og rett og slett navn som ikke er helt min stil på den lista, men ganske få av dem var navn som sjokkerte meg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho:

Det verste er at jeg kjenner flere (mindre intelligente) mennesker som har avkom med slike navn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhhhhhhhhhh, er dette ekte navn?? Finnes det NORSKE unger som heter dette? Finnes det i det hele tatt UNGER som heter dette??

Stakkars..................

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt rykter om at hjerneceller dør under en fødsel.. Jeg anser noen av navna på denne lista som beviset på nettopp det! Jiiiizes altså! Her har noen vært i ammetåka så det holder..

Jeg syns faktisk at det er utrolig frekt og respektløst å si noe sånt! Hvorfor er det ikke greit at man gir barnet det navnet man syns passer og som man selv syns at er fint? Hva som er et fint navn er jo relativt fra person til person, og selv om at DU ikke liker navnet trenger du ikke latterliggjøre det på den måten. Det er faktisk mødre og fedre der ute som har sittet på samme måten som de andre foreldrene og lett etter navn de ønsker at barnet skal hete.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes fortsatt det verste navnet jeg har sett blant deltakerne der, er Blerta. Stakkars jente...

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Tears.of.the.Sun. Ja, mange av navnene lyder forferdelig i mine ører, men det at jeg ikke liker navnene synes jeg ikke rettferdiggjør å trekke konklusjoner om at foreldrene har mista mange hjerneceller og er mindre intelligente. Synes faktisk slike beskyldninger vitner om mindre intelligens enn å det å navngi barna sine som man selv måtte ønske.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jeg syns faktisk at det er utrolig frekt og respektløst å si noe sånt! Hvorfor er det ikke greit at man gir barnet det navnet man syns passer og som man selv syns at er fint? Hva som er et fint navn er jo relativt fra person til person, og selv om at DU ikke liker navnet trenger du ikke latterliggjøre det på den måten. Det er faktisk mødre og fedre der ute som har sittet på samme måten som de andre foreldrene og lett etter navn de ønsker at barnet skal hete.

Jo, en del av navna på den lista ber faktisk om å latterliggjøres. :lur:

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Må si meg enig med Tears.of.the.Sun. Ja, mange av navnene lyder forferdelig i mine ører, men det at jeg ikke liker navnene synes jeg ikke rettferdiggjør å trekke konklusjoner om at foreldrene har mista mange hjerneceller og er mindre intelligente. Synes faktisk slike beskyldninger vitner om mindre intelligens enn å det å navngi barna sine som man selv måtte ønske.

Vel, i forhold til ryktene om at man mister hjerneceller under en fødsel, så gjelder det isåfall alle som føder, ikke bare de som gir avkommet rare og/eller fæle navn. :popcorn:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner ei Meliha (bosnisk) og ei Mirjeta (albansk). Synes de to har fine navn, men nå har ikke jeg norsk navn selv heller da (selv om foreldrene mine er norgesere) så mulig oppveksten med mitt unorske navn har frarøvet meg en hjernecelle eller nittitre?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jeg kjenner ei Meliha (bosnisk) og ei Mirjeta (albansk). Synes de to har fine navn, men nå har ikke jeg norsk navn selv heller da (selv om foreldrene mine er norgesere) så mulig oppveksten med mitt unorske navn har frarøvet meg en hjernecelle eller nittitre?

Jeg stusser heller ikke på alle navna på listen, navn som Mariam og Mikail er f. eks vanlige navn i andre deler av verden. Det er de vanvittige, pompøse dobbeltnavna, gjerne inspirert av en eller annen figur fra Isfolket, eller relativt normale navn med en sinnsvak stavemåte som gir meg krøll på nerva. :lur:

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ærlig talt... Jeg er så lei av folk som skal være et hestehode foran andre når det kommer til unike navn på ungene sine. De siste årene har det bare blitt verre. Jeg forstår at folk fra utlandet eller som har røtter der vil kalle sine barn for noe som både de og familie og venner i utlandet kan uttale og kjenne, ikke sant. Jeg forstår ikke hvorfor Kari og Ola Nordmann får en Wichthor, eller Eowyn Atalya, jeg mener, COME ON!!!! Det blir bare verre.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Og bare for å ha sagt det, dere skal selvfølgelig få lov til å kalle ungene deres hva dere vil.. men kommer dere med et navn som Carmen Angelica Petronelle Pop den første Hansen, så tar jeg meg friheten av å brøle høyt og lenge av latter! :lur:

Endret av Vampen
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Eowyn ja.. Heh, å gi ungene navn fra Ringenes Herre er en like stor uting som navn fra Isfolket. Jeg liker RH jeg altså, men med mindre ungen er en alv, hobbit eller noe annet tolkienish, så ser navna bare pompøse og rare ut.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...