Gå til innhold

Spis så mye du vil på lavkarbo


Redbull

Anbefalte innlegg

Jeg er på veldig lavt karbo nivå for tida. Kan jeg da spise så myyye jeg vil da? 5 greddost og 8 glass fetaost til dagen? (anntallet er bare for å understreke poenget mitt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da tror jeg du vil bli veldig kvalm ... men ja, du kan spise med god samvittighet!

Jeg spiser ikke noe karbohydrater eller stivlse. Spiser bare vann, frukt, grønt, bær, nøtter, masse avokado, sundt fett og protein. Spiser så mye taco jeg vil, så mye kyllingsupper og kyllingwokker og laks eller ørret jeg vil. fOR IKKE Å SNAKKE OM EGG OG BACCON :) Jeg orker uansett ikke spise til jeg sprekker, men jeg spiser normalt og jeg spiser jeg alltid mett :) Og jeg holder meg sunn og slank og frisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spise heller ingen melkepridukt, fordi jeg merker at jeg får så dårlig ånde av melkepriodukt.. Uansett tåler jeg det ikke, men når jeg har sneket i meg en sjokolade stinker ånden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier så, men kostholdseksperter sier at det folk gjør galt på lavkarbo (hvis man tenker sunnhet og ikke bare slanking) er for mye rødt kjøtt og for lite fisk og grønnsaket. Kan jo være verdt å tenke på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier så, men kostholdseksperter sier at det folk gjør galt på lavkarbo (hvis man tenker sunnhet og ikke bare slanking) er for mye rødt kjøtt og for lite fisk og grønnsaket. Kan jo være verdt å tenke på.

Ja, det er derfor jeg ikke liker lavkarbo, for man trenger faktisk karbohydratene og vitaminene, mineralene og sporstoffene og antioksidantene og fibrene som fins i frukt, grønt og bær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier så, men kostholdseksperter sier at det folk gjør galt på lavkarbo (hvis man tenker sunnhet og ikke bare slanking) er for mye rødt kjøtt og for lite fisk og grønnsaket. Kan jo være verdt å tenke på.

Vi har fisk minst tre dager i uka, og mer en fem grønnsaker iløpet av dagen :) men takker for tipset uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man kan det eller ikke må man nesten kjenne på selv, men jeg har vel aldri spist så mye mat og følt meg så frisk og mett som på lavkarbo, og kiloene raser av mer eller mindre ufrivillig. Nå skal det sies, energien min holder veldig lenge på lavkarbo, så det kan gå en god stund mellom vært måltid og dermed blir det kalorimessig så mye i løpet av en dag.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fisk minst tre dager i uka, og mer en fem grønnsaker iløpet av dagen :) men takker for tipset uansett :)

Var ikke ment som kritikk, vet bare om mange som snakker om lavkarbo og ser ut til at det betyr at man bare lever på egg og bacon... Går selv på det grunnet helsa og får ofte høre: "Så du spiser bare egg og bacon?", noe jeg da ikke gjør, det går mest i fisk, grønnsaker og masse bær siden jeg ikke klarer å spise så fet mat. :)

Rediger: Kan jo legge til at jeg spiser absolutt alt jeg har lyst på (innenfor det som er lov selvsagt) og klarer ikke å legge på meg, selv om det hadde vært ønskelig.

Endret av Tre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste er at man blir litt slapp og er konstant sukkerhungrig første uka, men det gir seg heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre: tok det ikke som kritikk :) :) blir ganske kvalm av mye stekt mat ja... Usj!

Endret av Redbull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke noe karbohydrater eller stivlse. Spiser bare vann, frukt, grønt, bær,...

Men da spiser du jo karbohydrater da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er derfor jeg ikke liker lavkarbo, for man trenger faktisk karbohydratene og vitaminene, mineralene og sporstoffene og antioksidantene og fibrene som fins i frukt, grønt og bær.

Men lavkarbo er jo ikke et fullstendig fravær av karbohydrater? Man spiser dem i begrensede mengder, men de karbohydratene man spiser bør man helst få fra nettopp frukt, grønt og bær.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...