AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #1 Skrevet 14. juni 2011 Har en dvd-plate med et filmopptak på ca. en time, i formatet mp4. Dette lar seg seg på mac'en min, men ikke på en vanlig dvd-spiller. Jeg skal altså konvertere dette opptaket, ved å bruke iMovie. Har aldri brukt dette programmet før, og utover at man har fortalt meg at "det skal gå greit i alle formater hvis du eksporterer - mao Deling/Eksponer film", så har jeg ikke peiling. Noen som kan geleide meg gjennom prosessen? Med teskje?
Ukjent_Gjest Skrevet 17. juni 2011 #3 Skrevet 17. juni 2011 Er det ingen som har peiling på iMovie? Nei ikke iMovie, men har litt peilig på et open source program som heter ffmpeg. Du kan laste den ned her: http://ffmpegx.en.softonic.com/mac Jeg bruker den noen ganger til å konvertere videoer fra forskjellige formater i Linux. Jeg har ikke brukt noe GUI format av programmet, så alt av konvertering skjer via CLI (fra terminal'en hvor du gir kommandoer iform av tekst). Så hvis du ikke får det til med iMovie så last ned ffmepg så kan jeg hjelpe deg med kommandoen som konverterer filmene dine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå