Gå til innhold

Hvordan frakte nye marsvin hjem?


rav9

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal få marsvin om to dager som jeg skal overta fra en ny familie. Vi får bur med på "kjøpet".

Mitt spørsmål er: Hvordan skal vi frakte marsvinene hjem? Kan de være i det store buret vi skal få med oss i bilen?

Jeg synes det blir unødvendig å kjøpe reisebur når jeg vet jeg aldri kommer til å ha bruk for det utenom denne ene bilturen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg skal få marsvin om to dager som jeg skal overta fra en ny familie. Vi får bur med på "kjøpet".

Mitt spørsmål er: Hvordan skal vi frakte marsvinene hjem? Kan de være i det store buret vi skal få med oss i bilen?

Jeg synes det blir unødvendig å kjøpe reisebur når jeg vet jeg aldri kommer til å ha bruk for det utenom denne ene bilturen...

Hva da, har du ikke tenkt å ta dyret med til dyrlege om det blir sykt, for eksempel? Siden du bare vet du aldri vil få bruk for reisebur etter dette...

Men ellers er en liten pappeske (med luftehull) helt greit. Putt litt av strøet med dets egen lukt, og litt høy det kan gjemme seg under, oppi eska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Jeg ville brukt 200kr på et lite reisebur.

Har hatt noen marsvin og pappesker funker til en viss grad, men har hatt noen som har klart å komme seg ut av dem.

Greit å ha et reisebur også om du må til dyrlegen, skal på hytta eller til en "barnevakt" dersom du selv skal reise bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville brukt 200kr på et lite reisebur.

Har hatt noen marsvin og pappesker funker til en viss grad, men har hatt noen som har klart å komme seg ut av dem.

Greit å ha et reisebur også om du må til dyrlegen, skal på hytta eller til en "barnevakt" dersom du selv skal reise bort.

Ja, pappesker er kun en brukbar løsning om man har noen som kan sitte med den i fanget og passe på. Men langt bedre enn å frakte i det store buret; siden det kan bli i overkant mye bevegelse, og ikke minst skremmende for en liten tass.

Men ja, jeg ville også investert i et reisebur; det er ikke "bare denne gangen" man får brukt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst: pappeske pluss gnager er lik hull i eska og gnager på rømmen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Reisebur er absolutt å anbefale ja :)

Selvsagt med mindre det viser seg at du får to som er slik min lille venn var. Når vi skulle til dyrlegen så la han seg til innenfor jakken min, over "mage-delen" av sikkerhetsbeltet.

Vil jo ikke anbefale den løsningen, men det var det eneste sted han virkelig slappet av når vi skulle ut å kjøre. Og 'ja' dette er lenge siden :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ikke minst: pappeske pluss gnager er lik hull i eska og gnager på rømmen ;)

Og i bil kan det bli direkte livsfarlig situasjon av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt ordentlig fraktbur. Jeg har fraktbur til rottene mine, og det er utrolig praktisk. Det blir brukt til og fra dyrlegebesøk, på bilturer, på bussturer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...