Gå til innhold

Hvor mange iskuler der det i en boks?

Fremhevede innlegg

Gjest gjesten
Skrevet

Hvor mange kuler is er det i en toliters boks? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

47.

Skrevet

Over 9000

Gjest Eurodice
Skrevet

Hvorfor har du dette innlegget under "Barn og familie"? Det passer bedre på "Snikk-snakk" :fnise: .

Gjest Gjest
Skrevet

Det spørs helt på hvor store du gjør dem, og hvor hard isen er når du begynner å lage kuler.

Hard, fryserkald is gir små, tette kuler, mens mykere is som har stått litt på benken gir mykere mer voluminøse kuler.Men det er lettere å lage og spise de av mykere is.

Du kan få alt fra 12 til 14 kuler, eller så få som 6-7.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor har du dette innlegget under "Barn og familie"? Det passer bedre på "Snikk-snakk" :fnise: .

Hun lurte vel på hvor mange bokser hun trengte til barnebursdag?

TS kan kanskje se for seg at hver kule er to spiseskjeer is klemt sammen til en kule,og tenke seg hvor mye hun fikk ut av en vanlig boks.

Jeg ville tenkt at jeg hadde is til 8 unger i en toliter, hvis de ikke har tenkt å stappe i seg til de ikke kan gå etterpå.Men det kommer jo an på hvor gamle de er og om de har tenkt å forsyne seg selv.

Skrevet

hvor langt er et tau?

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg veit ikkje, men eg veit korleis du kan finne det ut. ta ein isboks ut av frysaren, og la den stå til den er så mjuk som du vil ha den. Fyll opp eit litermål med iskaldt vatn, men la det vere litt plass igjen.

Lag ei kule is på den storleiken du vil ha. slepp den oppi litermålet. Sjå kor mykje vatnet stig. Der har du volumet til ei kule. Ein boks er to liter. Del volumet på boksen på volumet på ei kule. Då finn du antall kuler. :)

Skrevet

Jeg har sett at det ofte står hvor mange porsjoner det er i en boks. Hvor stor en porsjon er tror jeg også de har fått med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...