Dine Skrevet 14. juni 2011 #1 Skrevet 14. juni 2011 Skal kjøpe ny vaskemaskin og tørketrommel, men vet ikke hva jeg skal velge Har sett på elkjøps nettsider, men er jo et virrvar av begge deler, så tenker å høre litt ang deres erfaringer Kriterier på vaskemaskin: * Energiklasse A (eller bedre) * Stor kapasitet til å vaske mye klær * Mulighet å ha tørketrommel oppå (så ikke toppmating) * Barnelås * Kortvaskprogram Tørketrommel kriterier:(kan ikke så mye om tørketromler, har aldri hatt det før...) * Energiklasse A (eller bedre) * Kan settes oppå vaskemaskinen * Barnelås (ikke et absolutt must, men hadde vært fint) * Tidsinnstilling er fint Tror det er det viktigste...
Sola^ Skrevet 14. juni 2011 #2 Skrevet 14. juni 2011 Eg ønsker meg ein Samsung vaskemaskin. Har Samsung tørketrommel og er fornøyd med den. Har inntrykk av at Samsung er bra kvalitet og mange funksjoner til middels pris. Ikkje Candy i pris, men ikkje Miele heller. Har Samsung kjøleskap også...er fornøyd med temperaturen i det, men ikkje i innredninga. Så det funker som det skal, men er ikkje så fantastisk praktisk innreda. Vaskemaskin: Samsung 7kg Samsung 8kg Tørk: Samsung 8kg Samsung 7kg
Brukernavn Skrevet 15. juni 2011 #3 Skrevet 15. juni 2011 Etter flere "bom"kjøp på vaskemaskinfronten gikk vi endelig for et par år siden til innkjøp av en Miele Ja, det koster litt ekstra i innkjøp, men det er det etter min mening vel verdt.
Dine Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. juni 2011 Takk for svar begge to! Har tatt en titt på de som er linket til og skal absolutt ta det med i vurderingen. Skal også titte på Miele. Andre som har spesifikke tips?
Henkie Skrevet 16. juni 2011 #5 Skrevet 16. juni 2011 Jeg hadde valgt enten å investere i noe skikkelig (miele) eller å kjøpt billig og heller byttet litt hyppigere (zanussi) Midt i mellom kvalitet (Samsung, whirlpool, bosch, aeg) hadde jeg ikke gidda. Da tror jeg billigmerker som zanussi gjør like bra jobb
Dine Skrevet 16. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 16. juni 2011 Takk for svar! Hvor mye ligger Miele på ift de andre merkene? Hvor lenge varer Miele ift Whirlpool feks? Levetiden tenker jeg på?
Brukernavn Skrevet 16. juni 2011 #7 Skrevet 16. juni 2011 20 års levetid Mieles maskiner varer i 20 år. Det bevises av en test gjennomført av wfk-Forschungsinstitut für Reinigungstechnologie e.V., Krefeld* (tysk forskningsinstitutt for rengjøringsteknologi). Resultat: Det var kun de tre vaskemaskinene fra Miele som besto testens krav. Også Miele selv foretar levetidstester for sine produkter, hvor maskinene er i kontinuerlig drift dag og natt. Testens varighet er 10.000 driftstimer. Ingen andre produsenter har så strenge tester. Dette er klippet fra her Der kan du også lese mer om det som gjør Miele til Miele. Når det gjelder pris; husker ikke hvor mye vi ga for vår, men tror det kan ha vært rundt 7-8000.
Henkie Skrevet 16. juni 2011 #8 Skrevet 16. juni 2011 Takk for svar! Hvor mye ligger Miele på ift de andre merkene? Hvor lenge varer Miele ift Whirlpool feks? Levetiden tenker jeg på? Ikke kjøp whirlpool. Skal du ha billig (som sikkert er bra nok i manfe år) kjøper du zanussi. Skal du kjøpe dyrt (og mest sannsynlig mye bedre) kjøper du miele
Dine Skrevet 16. juni 2011 Forfatter #9 Skrevet 16. juni 2011 Hva tenker dere om kombinert vask/tørk...?
Sola^ Skrevet 16. juni 2011 #10 Skrevet 16. juni 2011 Eg vil ikkje ha det, men veit svigerinna mi har vore fornøyd med si. Eg liker muligheten til å kunne sette på både tørkertrommelen og vaskemaskina samstundes. Litt usikker på om desse kombimaskinene tørker heilt tørt, men det kan sikkert nokon andre svare på det.
Rhiannon Skrevet 16. juni 2011 #11 Skrevet 16. juni 2011 Vår kombimaskin (i leid leilighet) tørker ikke helt tørt. Skal den gjøre det kan vi ikke fylle den helt. Vi har kjøpt hus nå og skal kjøpe vår egen, og karen på expert sa det at dersom vi skulle ha kombi måtte vi huske at den ikke kunne tørke så mye som den kunne vaske. vi skal i hvert fall kjøpe en av hver
Gjest Best Skrevet 16. juni 2011 #12 Skrevet 16. juni 2011 Vi er godt fornøyd med vår kombimaskin Aeg Lavamat. Jeg valgte det fordi maskinen står på badet og jeg synes vasketårn er stygt. Jeg er godt fornøyd med tørkekapasiteten, men pleier bare tørke kokvasken. Tidligere hadde vi tørketrommel på toppen av vaskemaskinen, men pga for liten kurs så kjørte vi bare den ene maskinen om gangen allikevel.
Kamikatze Skrevet 16. juni 2011 #13 Skrevet 16. juni 2011 Hva tenker dere om kombinert vask/tørk...?Var min våte drøm inntil jeg innså at jeg aldri brukte tørketrommelen uansett... Men, så har jeg ikke småbarn å vaske etter. Da ville jeg hatt separat tørketrommel med så stor trommeldiameter som mulig, for å skåne tøyet. Og med fukt-sensor som stopper den automatisk, slik at den kan bruke minst mulig varme. Og, så ville jeg kjøpt vaskemaskina med den råeste sentrifugen. Tørketrommel kan noenganger være fint til å fluffe opp tøy som har hengt, ved å kjøre det rundt i kaldluft et minutt eller to. Ellers minner lett dongeribukser om portable knekkebrød. Har en plass til en av hver, har det alle fordeler utenom at en må ta ut tøy fra en og dytte det inn i en annen. Kombi ser jeg for meg er for folk med plassmangel, også når det gjelder tørkeplass. Inntrykket er at tøyet ikke blir like tørt i kombimodellene - men det kan ha vært i "gamle dager".
fink Skrevet 17. juni 2011 #14 Skrevet 17. juni 2011 Signerer de som anbefaler å enten kjøpe Miele, eller kjøpe det billigste du finner, og heller investere når du får råd. Vi hadde miele tørketrommel og stekovn i mitt barndomshjem. De har begge gått i 25 (!!) år, og begynner å synge på siste verset først nå.
Dine Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #15 Skrevet 17. juni 2011 Tusen takk for alle svar dere! Skal ta turen til elkjøp etterpå og forhøre meg hva de sier.. Vi har plass, evt lager jeg vasketårn, men er 35 ampær der mener jeg å huske (vi har ikke flyttet dit enda), så spørs om jeg kan kjøre begge maskinene samtidig...? Miele er jo så dyrt, men vi kommer nok til å vaske endel med en baby i hus og flere etterhvert forhåpentligvis..
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #16 Skrevet 17. juni 2011 Jeg har hatt Zanussi vaskemaksin og tørketrommel. To barnehagebarn. Vaskemaskinen sa takk for seg etter rundt 10 år. Tørketrommelen går fortsatt.
blonden Skrevet 23. juni 2011 #17 Skrevet 23. juni 2011 Jeg hadde valgt enten å investere i noe skikkelig (miele) eller å kjøpt billig og heller byttet litt hyppigere (zanussi) Midt i mellom kvalitet (Samsung, whirlpool, bosch, aeg) hadde jeg ikke gidda. Da tror jeg billigmerker som zanussi gjør like bra jobb Hei hei. Bosch er da aldeles ikke "middels" kvalitet. Selvsagt får du kjipe bosch maskiner, men bosch og siemens er det stort sett god kvaltiet på. Men akkurat på vaskemaskin er miele overlegen, men i tørketrommel er ikke kvalitetsforskjellen så stor, og hvis du ønsker en tørketrommel med energiklasse A så må du vel ut med 15.000, da er det bedre å velge en AEG, Siemens eller Bosch.
Dine Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #18 Skrevet 30. juni 2011 Så på noen Bosch maskiner i går som virker veldig bra.. Det har kommet en Bosch vaskemaskin som er laget for å måle opp med Miele og skal vare like lenge. Utrolig bra på strømsparing og greier også... Frister veldig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå