Gå til innhold

Male vs tapet


Dine

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå trenger jeg noen gode råd fra fotte damer her inne! :)

Vi skal pusse opp soverommet og har lyst å ha den ene veggen i en varm farge, men lurer på om vi skal male eller tapetsere i et mønster.. Hva ville dere gjort? Vi har malt tidligere, men aldri tapetsert (kan få hjelp her) og vi ønsker ikke at det skal ta altfor lang tid, da vi har andre rom å pusse opp også.

Det er så mange fine tapeter, men det blir nok endel dyrere.. Vi eier boligen og skal bo der i hvertfall 5-6 år til, så sånn sett er det ikke altfør nødvendig med lav pris.

Har dere noen gode forslag til farger hvis vi skal male (eller hvor jeg kan sjekke ut på nettet)? Det samme gjelder tapeter - noen gode ideer på steder jeg kan sjekke ut?

Ang. maling så har vi en baby, så det er nødvendig at det ikke er skadelig avdamping (eks Jotun Sens).

Tusen takk for alle som gidder å ta tid til å svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du ikke skal ha mønster på andre vegger enn én (den mørke), så går tapetsering gasnke raskt. Ikke er det spesielt vanskelig heller, bare man er nøye med å få tapetet glatt og følger "bruksanvisningen". Tapet med mønster krever gjerne riktig tilmåling og tilskjæring, men er man nøye med målene så er ikke dette noe problem. :)

Maling har du jo sagt selv, der er det Jotun Sens som gjelder dersom du har barn i hus og skal pusse opp barnerom.

Ang. farger er det vanskelig å anbefale noe uten å vite noe om smak og stil. Anbefaler å ta en tur innom en fargehandel for å se hva du liker. Farger endrer seg gjerne når de kommer på veggen, og endrer tone avghengig av hva slags lys de utsettes for. :)

Endret av SmallTalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å pusse opp soverommet her også. Jeg skal ha to vegger med mønstret tapet og male resten. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje vi går for tapet da ja... Men må bare ha tunga rett i munn ;)

Har dere noen tips til tapetforretninger hvor man kan få tapet på dagen? Har aldri kjøpt tapet, så vet ikke engang hvor jeg kan få det.. :sjenert:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av tapet er bestillingsvare. Ihvertfall av de typene som er litt eksklusive. :)

Byggvarekjeder pleier å ha et greit utvalg av tapet. :)

Endret av SmallTalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...