Gå til innhold

SMÅ HUNDER


FrøkenOK

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg ønsker meg en hund, en liten hund. Den skal være veldig liten, med mye hår. En liten rolig, herlig hårdott. Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bichon-rasene er generelt veldig omgjengelige selskapshunder. :) Men klart, du må nok møte noen voksne individer for å gjøre deg opp en formening om hva slags hund du egentlig er ute etter, aktivitetsnivå, bruksområde ol.

Men bichonene er kjempeherlige, samme med maltesere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en helt nyydelig liten Shetland Sheepdog (sort og hvit), og hun er kjemperolig! :) Jeg er kjempefornøyd med valget vi tok her i familien da vi anskaffet oss denne rasen!

Men ser jo ofte samme rasen som overhode ikke er rolig.. Men jeg tror det har en stor del med eieren og gjøre + gemyttet til foreldrene.

Og pomeranian synes jeg også er et godt valg, jeg kjenner noen som har en som er kjemperolig. ;) som sagt så tror jeg det har noe med eieren og gjøre. Jeg tenker på oppdragelsen da.

Endret av luremus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at det er noe velkjent som heter Bichon Blitz, om du tenker å få deg en Bichon Frise :fnise:

De "fleste" har det i blant, og det er sjeldent noe dem vokser av seg.

Sjekk ut King Charles Spaniel. De har et rolig gemytt og er egnet for f.eks. et liv i en leilighet. Eller Japanese Chin som er en SVÆRT rolig hund som syns det å løpe til matskåla er et maraton.. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

King Charles Spaniel = syk sak med hjerte problemer,øyeproblemer (PRA),kneproblemer,vannhode osv osv

En ihjel-avlet rase jeg ville holdt meg langt unna!

bichon frisé ,bichon havanais ,malteser er da bedre alternativer

Pomme og yorker kan være veldig bjeffete ,så du er klar over det.

Toy puddel kan ha allergi om jeg husker rett (med det har vel de fleste rasene virker det som)

Phalene/papillon,kan ha kneproblemer (Patellaluksasjon)øyeproblemer (PRA)

ellers titt innom Kennel klubbens liste :

http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tibetansk spaniel er IKKE rolige av natur :sukk:

Det er ikke riktig. De er bjeffete ja, men likevel veldig rolige. Kjenner en haug med tibber, og har aldri møtt en eneste en som har vært hyperaktiv/urolig.

Ut ifra TS beskrivelse vil jeg absolutt anbefale tibber om du kan hanskes med bjeffingen og ved tilfeller vokting av mat osv. Men de er herlige dyr uansett!

Endret av EliseK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke riktig. De er bjeffete ja, men likevel veldig rolige. Kjenner en haug med tibber, og har aldri møtt en eneste en som har vært hyperaktiv/urolig.

Ut ifra TS beskrivelse vil jeg absolutt anbefale tibber om du kan hanskes med bjeffingen og ved tilfeller vokting av mat osv. Men de er herlige dyr uansett!

Alle tibbene jeg har møtt har vert hypre. Hopper og skal slikke, raser i stua, bjeffer, tisser og jeg vet ikke hva. Må være noe i lufta her for rolig er det siste jeg tenker på ved tibber.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

King Charles Spaniel = syk sak med hjerte problemer,øyeproblemer (PRA),kneproblemer,vannhode osv osv

En ihjel-avlet rase jeg ville holdt meg langt unna!

bichon frisé ,bichon havanais ,malteser er da bedre alternativer

Pomme og yorker kan være veldig bjeffete ,så du er klar over det.

Toy puddel kan ha allergi om jeg husker rett (med det har vel de fleste rasene virker det som)

Phalene/papillon,kan ha kneproblemer (Patellaluksasjon)øyeproblemer (PRA)

ellers titt innom Kennel klubbens liste :

http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=607

Regner med det er cavalier du tenker på her, ikke king charles.

Men vannhode er ikke noe de sliter med da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei. Jeg ønsker meg en hund, en liten hund. Den skal være veldig liten, med mye hår. En liten rolig, herlig hårdott. Noen som har forslag?

Samoyed hvordan? :sjenert: :sjenert:

Double-fold, spesielt søte. :rodmer: :rodmer: :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange nydelige små hårete hunder der ute, bare pass på at du ikke blir lurt til å betale dyrt for en blanding av useriøse "oppdrettere".

Synes også at shetland sheepdog er en fantastisk hund, liker også papillion og dvergpuddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er cavalier du tenker på her, ikke king charles.

Men vannhode er ikke noe de sliter med da...

At jeg mener? Nei, jeg mener ikke Cavalier. Jeg mener King Charles Spaniel, eller English Toy Spaniel som den også heter. De sliter ikke med vannhode, men jo.. Om du bare tar en random kennel fra google og bestiller en valp derfra, så kan du godt få en valp med MYE rart i seg. Valg av bra kennel er et MUST i alle raser, men kanskje spesielt for raser som f.eks. english toy spaniel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er cavalier du tenker på her, ikke king charles.

Men vannhode er ikke noe de sliter med da...

Yep ,jeg bare leste feil i farta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...