Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

På facebook får jeg venneforespørsler fra min lillesøsters venner(hun er 15 og har venner på sin alder og yngre)og småjenter fra en danseklubb jeg var veldig aktiv i før. Jeg synes dette er veldig plagsomt, og vil ikke vise privatlivet mitt til dem. Jeg er snart 21 år, det er bilder av meg der jeg kysser kjæresten, oppfører meg som en villmann på fest og jeg skriver på statusen ofte når jeg er full.

Selvsagt kan jeg bare avslå forespørslene, men de blir leie sei og skriver brev til meg om hvorfor jeg ikke godtar osv.. Tror ikke de føler seg bedre ved at jeg sier hvorfor akkurat. Men jeg vil spare dem for alt det jeg ser ut som på facebook... Er opptatt av å være et godt forbilde for dem iallfall på utsiden, siden de ser opp til meg.

Hva er deres syn på å ha unger som venn på facebook? Passer dere på hva dere skriver og hvilke bilder som legges ut av dere etter hvem dere har på facebook?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det går jo ann å legge de i en gruppe? I grupper kan man jo kontrollere hvem som ser status, bilder osv. :)

Da har du ikke avslått venneforespørselen, samtidig som du kan moderere hva de ser. vinn-vinn. ;)

Endret av Namine
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har stebarna mine og tantebarna som venner. Det plager meg ikke, men dess flere folk som kan se dess mer tenker jeg gjennom hva jeg legger ut der. Jeg legger uansett ikke ut tåpelige festbilder, fyllekommentarer og ting jeg eventuelt ville vært flau av i ettertid.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker ikke unger på min venneliste. Da måtte det være noen som jeg hadde et nært forhold til og da hadde jeg sørget for å begrense profilen for disse.

Skrevet

TS:

Jeg la til noen fra utlandet for å ha dem som medlemmer i et spill, og tok på sånn limited profile. Alikevel kan jeg se all info om dem + de er på min chatliste og alle poster og statuser de legger ut blir vist på min vegg. Finner ikke ut hvor innstillingene til dette er, for man må vel stille det inn på hvor mye man vil vise? Noen som vet hvor man finner dette? Og ungene legger meg vel til fordi de vil se bildene og statusene? Og det er det jeg ikke vil de skal...

Skrevet

Jeg har jobb og unger i egne lister. Kun de som tåler det får se alt :)

Skrevet

Jeg har venninner av ungene inne på fb, men jeg har laget en egen gruppe hvor jeg putter de i... Den gruppen er sperret for det meste jeg legger ut...

(legger ikke ut ting jeg angrer på og festbilder, men det er uansett ikke alt halve klassene til jentene trenger å vite....)

Gjest Leonidene
Skrevet

Hva er deres syn på å ha unger som venn på facebook? Passer dere på hva dere skriver og hvilke bilder som legges ut av dere etter hvem dere har på facebook?

Eg ville ikkje hatt "unger" på vennelista mi. Eg ser ikkje vitsen med å ha folk på vennelista bare for å ha de der når det ikkje er noen eg kjenner eller henger med. Eg hadde nok ikkje passet ekstra på hva eg hadde skrevet eller hvilke bilder eg la ut bare pga at eg hadde noen "unger" på vennelista, det gjør eg egentlig fra før mtp. at eg har fleire familiemedlemmer på vennelista mi.

PS. Når du legger til noen på limited profile kan du fortsatt se alt om de, men de kan ikkje se alt om deg om du redigerer innstillingene slik. Du kan velge å skjule statusoppdateringene deres slik at du ikkje ser de på veggen/heimesida då..

Skrevet

Legg de i en begrenset liste og gi de tilgang til de snille bildene dine.

Hvis du vil være ekstra fet kan du skrive en og annen snill statusoppdatering, trykke på det lille låseikonet til venstre for "del/share"-knappen, og så gjøre det synlig for enkelte personer (altså ungene).

AnonymBruker
Skrevet

Ts du kan fint sperre for innsyn på din profil. De vil sikkert være venner med deg på fb fordi de egentlig bare vil ha deg på vennelista si.

Jeg har barna mine på vennelista, de er voksne. Men har også 14-åringer på vennelista og det er ikke noe problem. Men så legger jeg ikke ut bilder som ikke kan ses av alle. Det er egentlig for mye som blir lagt ut og jeg forstår ikke hvorfor man legger ut bilder og tekster man ikke kan stå for selv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg begrenser hva jeg legger ut på facebook.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...