AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #1 Skrevet 14. juni 2011 Hei! Jeg har for tredje gang i dag fått en sms på min Ipone 4 fra nummer 2258 med følgende melding: "Dette er en automatisk generert SMS. Brukernavn: Passord:" Dette er alt som står i smsene, ikke noe mer eller mindre. Noen som vet hva dette kan bety? De begynete å komme når jeg satt og leste, har altså ikke vært på nettet og bestilt noe eller lignende. Syns dette er forvirrende fordi jeg for det første ikke vet hvem som er avsender og hva de vil, og for det andre fordi jeg ikke vet hva slags passord og brukernavn det er snakk om. Har jo mange ulike passord og brukernavn her og der.. Vil jo heller ikke gå ut med passord og brukernavn når jeg ikke vet hvem jeg sender det til og hvorfor. Jeg vet heller ikke om det går an å svare på meldingen en gang, da det er en automatisk sms som det står. Så det jeg lurer på er om andre har erfaring med dette? Og/eller om noen skjønner hva dette dreier seg om? Blir takknemlig for alle svar
Betty2 Skrevet 14. juni 2011 #2 Skrevet 14. juni 2011 vet ikke hvem/hva det er. men har du prøvd å sende STOPP tilbake? evt sjekket på din operatør sin hjemme side at du ikke er blitt trukket for de smsene du har mottat?
Antlers Skrevet 14. juni 2011 #3 Skrevet 14. juni 2011 http://www.neasnett.no/maleravlesning-via-sms1.aspx Utmelding fra SMS måleravlesning Kunde med 1 måler Du skriver meldingen : neas stop <kundenummer> <målernummer> Meldingen sendes til 2258. Eksempel: neas stop 1234 4564
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå