Gå til innhold

Kattedo/kattesand


bluebird

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Petruska offline

Bluebird skrev:

Er det sant at EverClean kattesand er veldig bra? Har lest mye positivt om den i gamle tråder.

Ja, Everclean er en veldig god kattesand! Har forsøkt andre billigere typer innimellom men går alltid tilbake. Jeg bruker den som ikke er "parfymert". Everclean klumper seg lett og det er derfor superenkelt å fjerne tisse- og avføringsklumper uten å tømme ut en hel haug med sand. Det er viktig å rense kassa hver dag da. Når tissklumpene står for lenge løser de seg opp og da er det ikke lett å få fjernet dem. Sanda holder seg ren lenge hvis man bare fjerner klumpene med en gang og fyller på litt ny sand når det trengs. Lukter ikke vondt fra den heller! Det luktet litt av sanda i en liten periode før vi kastrerte yngstemann (han rakk akkurat å bli kjønnsmoden før bjellene hans gikk fyken), så hvis du har ukastrerte hannkatter hjelper nok ikke noe mot lukta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker en kattesand som hetter Cat litter Exclusive. Det er en som man får kjøpt på dyrebutikker og hos vetrenæren.

Denne er super. Etter å ha prøvd ut mange billigere varianter, som stinker etter to dager så prøvde vi denne.

Den gjør at urinen klumper seg sammen, sånn at den liksom stivner- å gjør det enkelt å fjerne disse uten å måtte skifte hele greia.

Dessuten så fjerner den lukt, så man slipper denne sure kattepiss lukta. den kan stå leeeenge, uten å lukte.

Den du nevner har jeg ikke prøvd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petruska offline

Høres ut som sanda du bruker Skusla har samme egenskaper som Everclean. Finnes nok flere typer som er like gode, men som en generell regel lønner det seg som regel IKKE å kjøpe den billigste esken/posen man finner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare Everclean - den grønne, som er litt parfymert - er veldig fornøyd og kommer aldri til å bruke "dagligvarekattesand" igjen! Har prøvd Cat Exclusive, men den synes jeg lukter litt kvalmt, så Everclean er tingen her i huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode tips. Må vel prøve ut EverClean eller CatLitterExclusive jeg da. Eller rettere sagt: katten må prøve.

Sist gang kjøpte jeg den billigste posen.. Ikke særlig lurt. Den fungerer helt greit, men hvis det finnes noe bedre så må jo det prøves.

Men.. det med filter på kattedoen har jeg enda ikke skjønt.

"Filter på toppen av kassen". Er det kattedo med lokk på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.. det med filter på kattedoen har jeg enda ikke skjønt.

"Filter på toppen av kassen". Er det kattedo med lokk på?

Ja, det er en kattedo med lokk og dør. Mine vil ikke gå gjennom døra, så den har vi tatt av, men lokket hjelper både mot spredning av sand og lukt likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte 10 kilo i går - tror den kostet rundt 175 kroner. Høres dyrt ut, men den er jo veldig drøy, for man fjerner jo bare klumpene og etterfyller litt i ny og ne. Når man har en katt holder 10 kilo leeeenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker en kattesand som hetter Cat litter Exclusive. Det er en som man får kjøpt på dyrebutikker og hos vetrenæren.

Denne er super. Etter å ha prøvd ut mange billigere varianter, som stinker etter to dager så prøvde vi denne.

Den gjør at urinen klumper seg sammen, sånn at den liksom stivner- å gjør det enkelt å fjerne disse uten å måtte skifte hele greia.

Dessuten så fjerner den lukt, så man slipper denne sure kattepiss lukta. den kan stå leeeenge, uten å lukte.

Den du nevner har jeg ikke prøvd. :)

Den bruker vi og! Beste vi har testet i allefall.

Har også kattetoalett med filter,- veldig praktisk!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Anonymous

Skal filteret byttes ut?

Det visste jeg ikke :oops:

har sånn do til pus og filteret har blitt borte...

visste ikke at det gikk ann å kjøpe nytt engang :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal filteret byttes ut?

Det visste jeg ikke :oops:

har sånn do til pus og filteret har blitt borte...

visste ikke at det gikk ann å kjøpe nytt engang :oops:

De er ikke dyre, og fås kjøpt på dyrebutikk :D

Tror jeg må prøve denne sanden, hørtes jo kjempebra ut! Jeg har jo 3 katter, så her skiftes det OFTE...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt både Everclean og Exclusive. De er som de andre her har nevnt, meget gode. De siste månedene har jeg prøvd noe annet. Det er gjennomsiktige "steiner" som absorberer tiss. Det lukter absolut ingenting. Avføring må selvsagt fjernes og lukter litt mer da. Pusen min gjør sjelden stort inne og derfor syns jeg at denne kattesanden er super. I de andre typene må man jo "ta kattedoen" hele tiden. Dessuten blir det mye sand overalt av de. Har en matte forann kattedoen for å redusere dette, men likevel er pusen flink til å grise. Ikke moro når han har f.eks vært ute når det er vått og så går opp i doen for å grave litt og så hopper opp i senga! Dette problemet slipper jeg med den nye sanden. Kjøper den hos dyrebutikken. Den heter bare "KattePerler" . En liten sekk varer 1 måned for en katt. Den posen koster 79,-. Men jeg tror du trenger en større pose til de kattedoene med lokk. Vi har begge deler, men akkurat nå bruker vi bare en sånn bitteliten siden pus gjør mest fra seg ute.

Jeg var Everclean frelst tidligere, men jeg syns det var verdt å prøve noe nytt. Det funket bra for meg og pusen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg bruker kun "katteperlene". De er bare helt geniale. lukter lite, krever lite og holder seg stort sett inne i doen (som har lokk). De fukner kjempe bra og jeg anbefaler de til alle med katt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med så mange tips. :D

Hvor plasserer dere kattedoen?

Må jo være lett tilgjengelig for pus, men samtidig vil jeg ikke ha den så synlig for folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi bruker også Cat-litter Excusive og er veldig fornøyd med den. Har prøvd flere, men har funnet ut at denne passer best til vår pusefrøken.

Vi har kattedoen stående på vaskerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd Cat Exclusive, men den synes jeg lukter litt kvalmt, så Everclean er tingen her i huset!

Ja, det synes jeg også. Så da skal jeg prøve Everclean neste gang! Takk for tipset!

Vi har også kattedoen på vaskerommet, det er mest praktisk her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg også bruker de katteperlene!det er det supreste jeg har prøvd til nå!!må prøves!!hun som jobber i dyrebutikken som jeg går fast til bruker dem også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...