Valentina_93 Skrevet 13. juni 2011 #1 Skrevet 13. juni 2011 Jeg har denne våren for første gang prøvd å bruke Zyrtec, og har vært veldig fornøyd. Men har de siste ukene opplevd små blackouts omtrent hver gang jeg har drukket. Det er ikke flere timer som er vekke, men små ting innimellom. Kan f.eks. huske at jeg møtte en bekjent på gaten, men ikke hva vi snakket om. Og kan huske at jeg var der og der, men ikke nødvendigvis hvor lenge. Har ikke drukket noe mer enn jeg har pleid før, men en kompis sa til meg at det er vanlig å få blackout hvis man bruker Zyrtec. Har ikke funnet noe særlig på nett om dette, så tentke jeg skulle spørre her. Noen som har noen erfaringer rundt dette?
Marionette Skrevet 13. juni 2011 #2 Skrevet 13. juni 2011 Jeg har bare hørt at man slipper å bli fyllesyk om man tar zyrtec før man begynner å drikke. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #3 Skrevet 13. juni 2011 Det er FARLIG å ta zyrtec før man drikker, det forsterker virknignen av alkohol veldig. Kan fort bli forgiftet.
Marionette Skrevet 13. juni 2011 #4 Skrevet 13. juni 2011 Det er FARLIG å ta zyrtec før man drikker, det forsterker virknignen av alkohol veldig. Kan fort bli forgiftet. Det er bare tull! Det er jo veldig mange som bruker Zyrtec hver dag og det selges jo reseptfritt. Hadde det vært farlig hadde det ikke vært like lett å få tak i det!
Marionette Skrevet 13. juni 2011 #5 Skrevet 13. juni 2011 Om du fortsatt er usikker : http://www.lommelegen.no/325863/zyrtec-og-alkohol
Djungelvrål Skrevet 13. juni 2011 #6 Skrevet 13. juni 2011 Det står ingenting om at det er farlig å ta zyrtec sammen med alkohol i felleskatalogen, men at sensitive personer bør være forsiktige. http://www.felleskatalogen.no/ Reagerer man med blackout sier det seg selv at man bør la være å drikke når med bruker de eller bytte medikament. Det er ikke vanlig å få blackout på zyrtec, da hadde det stått advarsler i pakningsvedlegget.
Gjest Anjelika Skrevet 13. juni 2011 #8 Skrevet 13. juni 2011 (endret) Man kan jo bli litt mer groggy av Zyrtec, men har ikke hørt om blackouts og iallefall ikke at det er farlig. Dette står på felleskatalogen (eller pakningsvedlegget): "Forsiktighet anbefales ved samtidig inntak av alkohol eller andre CNS-dempende midler". Det er vel fordi begge deler går litt utover sentralnervesystemet (altså, er CNS-dempende midler). Ergo er det kanskje ikke så urimelig å anta at å kombinere to ting som begge har samme CNS-dempende effekt vil gjøre denne effekten sterkere, og følgelig kan blackouts være en konsekvens. Men nå synser jeg bare her. Endret 13. juni 2011 av Anjelika
Leeloo Skrevet 13. juni 2011 #9 Skrevet 13. juni 2011 Jeg har brukt Zyrtec lenge, fungerer veldig bra (uten blir jeg forferdelig fyllesyk), men jeg syntes også jeg ble full på en annen måte enn uten. Har alltid fått blackouts, også uten Zyrtec, så er litt vanskelig å forklare hva som er forskjellen, men jeg merker det hvertfall. Løsningen har blitt å ta Zyrtec når jeg kommer hjem, har fungert like bra for min del, men nå er ikke jeg nachtspiel-typen, er som regel hjemme 2-3 tiden, tar det lenger tid er det mulig det ikke virker. Etter jeg fikk barn drikker jeg nesten aldri, men tar Zyrtec de gangene det skjer.
Valentina_93 Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #10 Skrevet 15. juni 2011 Takk for tips! Møtte en gang en fyr som sa at han alltid fikk blackout av Zyrtec, og da jeg opplevede det selv tenkte jeg å høre med dere. Kommer nok til å droppe Zyrtecen de kveldene jeg skal ut, og heller ta den når jeg skal legge meg. Drikker for øvrig slett ikke mye, og aldri "sterke saker", så det er ikke det som er grunnen. Må nok være noe med blanden av Zyrtec og alkohol, men sikkert ikke alle som opplever det.
FantasDick Skrevet 15. juni 2011 #11 Skrevet 15. juni 2011 Jeg tar alltid Zyrtec (eller Citrizine) når jeg går på fylla, blir aldri fyllesyk dagen derpå, da. De aller fleste jeg fester med tar også Zyrtec når de drikker og har aldri hørt om noen som får blackouts pga Zyrtec/alkohol-blandingen.
SummerJoy Skrevet 20. juni 2011 #12 Skrevet 20. juni 2011 Drikker ikke så mye nå lenger siden jeg har to små barn, men før tok jeg alltid zyrtec før jeg skulle drikke for å unngå fyllesyke. Har ikke merket blackouts i den forbindelse, får bare blackouts av sprit jeg så det holder jeg meg unna.
Kråkesaks Skrevet 20. juni 2011 #13 Skrevet 20. juni 2011 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen Kråkesaks, mod
Fremhevede innlegg