Gå til innhold

Dokurver


Ridderspore

Anbefalte innlegg

Gjest Håpløs

Dokurv i bryllup virker fjåsete, men om man har eget gjestetoalett er det hyggelig om det ligger litt tamponger og q-tips tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg er i bryllup så har jeg enten tilgang til ett hotellrom eller evt en bil hvor jeg kan ha en større veske med all slags "i tilfelle krise utstyr".

Og i det siste møkkabryllupet jeg var i hadde jeg blitt kjempeglad for en evt krise så jeg hadde kommet meg lang vekk.

(Snakk om å være utakknemlig gjest :danse: )

Endret av Best
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å ha det. Vet selv fra bryllup og div fester jeg har vært på at ting kan skje. Mensen kan komme før tiden, negl kan ødelegge strømpebuksen, man kan få hodepine selv om ALDRI har fått det før, et glass kan knuse og man få et kutt når man skal plukke opp bitene eller man kan ha en irriterende tråd/merkelapp på den nye kjolen som man ikke merket før.

Det er kjedelig å måtte gå rundt å spørre de andre gjestene eller personalet om det man trenger. Da er det mye bedre om man kan ordne seg selv. Vi kommer ikke til å ha masse tull som mascara og lipgloss, men ting som paracet, lite sysett (har mange liggende fra hotellbesøk), liten saks, plaster, bind, tamponger og blank neglelakk til å fikse rifter i strømpebuke. Slike ting som jeg bruker selv som da ikke blir bortkastet penger om det ikke blir brukt. Kommer også til å ha en hårspray stående som også er til meg.

Vi har heldigvis dame og mann toalett så mennene har ikke tilgang på alle de artige damegreiene, de får plaster, paracet, sysett og mulig en mild og god spraydeo hvis de skulle trenge det.

Blir ingen barn i bryllupet heller så det blir ingen "mamma, hva er dette?".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg skjønner det sånn at det i KG-verden er greit å ha litt "nødutstyr" tilgjengelig, som paracet, plaster etc... sålenge det ikke under noen omstendighet befinner seg i en kurv på toalettet!!! :regler:

Og det er jo mye bedre å heller la gjestene spørre seg gjennom den øvrige forsamling etter en tampong i en krisesituasjon. :rolleyes:

Har vært i flere bryllup med dokurv, og hadde det selv i mitt eget. Var ikke på langt nær så velutstyrt som noen av de tidligere eksemplene her (kondomer f.eks. var ikke inkludert), men det ble flittig brukt av f.eks.

gnagsårplaster (mange som hadde kjøpt nye sko for anledningen ;) )

hårspray (faktisk ganske praktisk å kunne fikse litt på frisyren etter en litt heftig svingom på dansegulvet)

paracet

sikkerhetsnåler (stakkars søsteren min fikk den ene stroppen på kjolen revet av, og kunne da forsyne seg med en sikkerhetsnål fra dokurven fremfor å blotte brystet med jevne mellomrom resten av kvelden)

tamponger

Ikke kom å si at dere alle til enhver tid har med alt dette i veska når dere skal i bryllup..?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å ha det. Vet selv fra bryllup og div fester jeg har vært på at ting kan skje. Mensen kan komme før tiden, negl kan ødelegge strømpebuksen, man kan få hodepine selv om ALDRI har fått det før, et glass kan knuse og man få et kutt når man skal plukke opp bitene eller man kan ha en irriterende tråd/merkelapp på den nye kjolen som man ikke merket før.

Det er kjedelig å måtte gå rundt å spørre de andre gjestene eller personalet om det man trenger. Da er det mye bedre om man kan ordne seg selv. Vi kommer ikke til å ha masse tull som mascara og lipgloss, men ting som paracet, lite sysett (har mange liggende fra hotellbesøk), liten saks, plaster, bind, tamponger og blank neglelakk til å fikse rifter i strømpebuke. Slike ting som jeg bruker selv som da ikke blir bortkastet penger om det ikke blir brukt. Kommer også til å ha en hårspray stående som også er til meg.

Vi har heldigvis dame og mann toalett så mennene har ikke tilgang på alle de artige damegreiene, de får plaster, paracet, sysett og mulig en mild og god spraydeo hvis de skulle trenge det.

Blir ingen barn i bryllupet heller så det blir ingen "mamma, hva er dette?".

OK, jeg skjønner det sånn at det i KG-verden er greit å ha litt "nødutstyr" tilgjengelig, som paracet, plaster etc... sålenge det ikke under noen omstendighet befinner seg i en kurv på toalettet!!! :regler:

Og det er jo mye bedre å heller la gjestene spørre seg gjennom den øvrige forsamling etter en tampong i en krisesituasjon. :rolleyes:

Har vært i flere bryllup med dokurv, og hadde det selv i mitt eget. Var ikke på langt nær så velutstyrt som noen av de tidligere eksemplene her (kondomer f.eks. var ikke inkludert), men det ble flittig brukt av f.eks.

gnagsårplaster (mange som hadde kjøpt nye sko for anledningen ;) )

hårspray (faktisk ganske praktisk å kunne fikse litt på frisyren etter en litt heftig svingom på dansegulvet)

paracet

sikkerhetsnåler (stakkars søsteren min fikk den ene stroppen på kjolen revet av, og kunne da forsyne seg med en sikkerhetsnål fra dokurven fremfor å blotte brystet med jevne mellomrom resten av kvelden)

tamponger

Ikke kom å si at dere alle til enhver tid har med alt dette i veska når dere skal i bryllup..?

Takk og lov at det er flere som tenker som meg! Sminke og div får folk faktisk tenke på selv, jeg stiller ikke opp med maskara og pudder, men det er fryktelig greit med blank negllakk, eller noen strømper, paracet, plaster, nål&tråd. (Vi har også hårspray). Dette er like mye for min del som alle andres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ta stilling til dokurv eller ikke dokurv-spørsmålet, vil jeg gjerne komme med en liten oppfordring: Hvis det er barn tilstede, så pass på smertestillende. En venninne var på fest for noen måneder siden hvor yngste deltager hadde funnet masse "godteri" i nettopp en sånn dokurv, og ble kjørt til legevakta med blålys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten å ta stilling til dokurv eller ikke dokurv-spørsmålet, vil jeg gjerne komme med en liten oppfordring: Hvis det er barn tilstede, så pass på smertestillende. En venninne var på fest for noen måneder siden hvor yngste deltager hadde funnet masse "godteri" i nettopp en sånn dokurv, og ble kjørt til legevakta med blålys.

Ja, det er også fare med det. En skal aldri ha legemidler lett tilgjengelig. Jeg har blitt mildt sagt sjokkert over noen bryllup jeg har vært på. I dokurvene er det masse legemidler som barn kan forveksle med ufarlige ting. Det kan også utgjøre en fare for folk som er psykisk ustabil.

Jeg kommer nok ikke til å ha dokurv,og om jeg gjør det skal jeg ha den i et låst skap med nøkkelen oppå skapet. (Med et skilt eller en lapp som sier hvor nøkkelen er.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde dokurv. Det var en suksess!

En ting var at folk hadde det de trengte (hvis de trengte).....

...MEN det som var en supert var hvor god "icebreaker" den kurven var. Fikk masser av gode tilbakemeldinger.

(Men dersom man ikke har tid eller overskudd er jo ikke dokurver et "må-ha". Er ikke tanken med bryllup å ha det fint og koselig (i tillegg til det opplagte med kjærlighet + å gifte seg). Det gjelder vel for bruden i planleggingsfasen også. Jeg elsket å pusle med små prosjekter før vi giftet oss, bl.a. dokurv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Vi hadde dokurv. Det var en suksess!

En ting var at folk hadde det de trengte (hvis de trengte).....

...MEN det som var en supert var hvor god "icebreaker" den kurven var. Fikk masser av gode tilbakemeldinger.

(Men dersom man ikke har tid eller overskudd er jo ikke dokurver et "må-ha". Er ikke tanken med bryllup å ha det fint og koselig (i tillegg til det opplagte med kjærlighet + å gifte seg). Det gjelder vel for bruden i planleggingsfasen også. Jeg elsket å pusle med små prosjekter før vi giftet oss, bl.a. dokurv.)

Man kunne kanskje ha et mer "appetittlig" navn på denne kurven, uten at jeg akkurat nå har noe forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kunne kanskje ha et mer "appetittlig" navn på denne kurven, uten at jeg akkurat nå har noe forslag.

Tror faktisk vi kalte den: krisekurv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde dokurv. Det var en suksess!

En ting var at folk hadde det de trengte (hvis de trengte).....

...MEN det som var en supert var hvor god "icebreaker" den kurven var. Fikk masser av gode tilbakemeldinger.

(Men dersom man ikke har tid eller overskudd er jo ikke dokurver et "må-ha". Er ikke tanken med bryllup å ha det fint og koselig (i tillegg til det opplagte med kjærlighet + å gifte seg). Det gjelder vel for bruden i planleggingsfasen også. Jeg elsket å pusle med små prosjekter før vi giftet oss, bl.a. dokurv.)

Jeg giftet meg i helgen, og fikk masse positive tilbakemeldinger på dokurven vår! Var flere som brukte både plaster, hårspray, paracet (Den yngste gjesten vi hadde var 13 år :) ) og masse annet. Tror det ikke var noen som så på meg som snobbete eller bridezilla bare fordi jeg hadde ordnet i stand en liten kurv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Dere som kritiserer de som er negative til dokurver har misforstått hvorfor noen av oss er negative.

Jeg synes dette blir i overkant fjollete, men hver sin smak. Jeg synes å dra amerikanske tradisjoner med fargetema, like kjoler for brudepiker og forlover over hit er fjollet, men hver sin smak.

Det jeg derimot reagerer voldsomt på at man tar seg råd til:

Trykket kirkeprogram (i fargetema)

Dokurv (i fargetema)

Monogram på servietter, invitasjonen osv

Gaver til gjestene

Stofforheng og trekk til stoler i et 80-talls furuhelvete av et lokale

To brudekjoler

FREMFOR

Fri bar

Overnatting til gjestene

Alle gjestene til middag

Alkohol i bryllupet

Bartender til å betjene baren slik at man unngår at gjestene blir snøvlefulle

etc.

Man skaper en ide om drømmebryllupet og glemmer at man er vertskap for det. Dvs. at alt mulig dill går foran det som etter min mening er helt alminnelig gjestepleie. I dag er det en tråd her om noen synes det er dumt å betale for å dra på en herregård for å komme i bryllup. Når noen i samme tråd helt seriøst foreslår at istedet for gaver kan disse gjestene gi et bidrag til bryllupsreisen da skjønner man at gjestepleie er ikke et fokus i et drømmebryllup.

Har du råd til fri bar, kirkeprogram i særtrykk og dokurver da har jeg ikke problemer med dokurvene overhodet. Hvis dokurver, håndlagde invitasjoner og særtrykket kirkeprogram og annet dilldall går foran gjestepleie som fri bar o.l. så har man misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du råd til fri bar, kirkeprogram i særtrykk og dokurver da har jeg ikke problemer med dokurvene overhodet. Hvis dokurver, håndlagde invitasjoner og særtrykket kirkeprogram og annet dilldall går foran gjestepleie som fri bar o.l. så har man misforstått.

Jeg lurer ærlig talt på om du egentlig har holdt et bryllup selv og vet hvor mye det egentlig koster?

Jeg er ingen fan av dokurver. Og ja, vi har både fri bar og alle gjestene til middag. MEN, dokurver, håndlagde invitasjoner og særtrykket kirkeprogram er mye mer billig enn den frie baren, spesielt hvis man holder den på et sted hvor man selv ikke kan holde alkohol.

Jeg tenker at i stedet for å se på alt man ikke får, så får man kanskje heller tenke på at man faktisk prøver å gi noe for lite midler. For ja, vi gir små gaver til våre gjester fremfor at vi betaler for deres overnatting, men så koster en gjestegave slikk og ingenting i forhold til overnatting. Overnatting har vi rett og slett ikke råd til.

Forskjellen mellom dokurver, gjestegaver, servietter med monogrammer opp mot fri bar og alle gjestene til middag er rett og slett at det handler om to helt forskjellige prisklasser. En dokurv/serivetter eller what not koster kanskje maks en til to hundre kroner på eBay. Fri bar koster gjerne mange tusen.

Jeg må dog si det at jeg har inntrykk av at de som velger å ha dokurver ikke er de som sparer inn på alt og ikke har fri bar. Det er sjelden jeg har hørt om brudepar, ihvertfall i alle de bryllupsforumene jeg frekventerer, hvor dokurv og annet dill-dall har blitt prioritert fremfor f.eks fri bar eller at alle gjestene kommer på middag. Jeg har heller inntrykk av at de som har en dokurv generelt sett bruker en del på bryllupet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg lurer ærlig talt på om du egentlig har holdt et bryllup selv og vet hvor mye det egentlig koster?

Ja jeg har det. Jeg vet at det kan koste en formue. Jeg vet også at man kan gjøre det rimeligere hvis man ikke påfører seg selv ekstra kostnader fordi det skal være likt alle andre sitt eller fordi ditt eller datt. Enkelte - og da mener jeg ikke deg Yvonne - tror at stor prislapp = fantastisk bryllup.

Jeg er ingen fan av dokurver. Og ja, vi har både fri bar og alle gjestene til middag. MEN, dokurver, håndlagde invitasjoner og særtrykket kirkeprogram er mye mer billig enn den frie baren, spesielt hvis man holder den på et sted hvor man selv ikke kan holde alkohol.

Jeg vet dette. Jeg hater at du tar ting så personlig. Det jeg mener er at jeg ser at det er mye viktigere for enkelte å ha dyre klær, fargekoordinasjon og alt mulig annet fancy fremfor å prioritere gjestepleien. Jeg vet også veldig godt at fri bar kan være veldig dyrt når man ikke kan bruke "svenskekvoten". Men når paret velger betalbar, bryllupsreise og alt mulig fjas (herregård osv - der gjestene blir tvunget til å delta 3 dager eller ikke i det hele tatt) bare fordi de skal ha "det perfekte bryllupet" når akkurat dette ikke er avhengig av summen penger man spytter i eller alt fjaset.

Jeg vet ikke om jeg kommer til å gjøre meg forstått ...

Jeg tenker at i stedet for å se på alt man ikke får, så får man kanskje heller tenke på at man faktisk prøver å gi noe for lite midler. For ja, vi gir små gaver til våre gjester fremfor at vi betaler for deres overnatting, men så koster en gjestegave slikk og ingenting i forhold til overnatting. Overnatting har vi rett og slett ikke råd til.

Men hvorfor i denne verden skal dere ha disse gavene? Dette er en av disse amerikanske skikkene som bare er slukt med hud og hår. Helt unødvendig fjas i mine øyne.

Når du sier det nesten ikke koster noe, så har du tatt med den tiden du har brukt på å finne det og lage det også?

Forskjellen mellom dokurver, gjestegaver, servietter med monogrammer opp mot fri bar og alle gjestene til middag er rett og slett at det handler om to helt forskjellige prisklasser. En dokurv/serivetter eller what not koster kanskje maks en til to hundre kroner på eBay. Fri bar koster gjerne mange tusen.

Fri bar koster gjerne ikke fullt så mye som du tror. Eventuelt kan man jo ha bonger fremfor helt fri bar. Da har man kontroll med kostnaden. Jeg ser imidlertid poenget ditt. Ser du mitt? Mange bekker små, viktigere med herskapshus enn gjestepleie, to kjoler, koordinerte kjoler på alle brudepiker og forlover - men ikke alle gjester til middag og fri bar?

Jeg må dog si det at jeg har inntrykk av at de som velger å ha dokurver ikke er de som sparer inn på alt og ikke har fri bar. Det er sjelden jeg har hørt om brudepar, ihvertfall i alle de bryllupsforumene jeg frekventerer, hvor dokurv og annet dill-dall har blitt prioritert fremfor f.eks fri bar eller at alle gjestene kommer på middag. Jeg har heller inntrykk av at de som har en dokurv generelt sett bruker en del på bryllupet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Jeg vet ikke jeg. Synes det er blitt mye fjas og lite egenart. Men det er nå meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har det. Jeg vet at det kan koste en formue. Jeg vet også at man kan gjøre det rimeligere hvis man ikke påfører seg selv ekstra kostnader fordi det skal være likt alle andre sitt eller fordi ditt eller datt. Enkelte - og da mener jeg ikke deg Yvonne - tror at stor prislapp = fantastisk bryllup.

Selvsagt kan man gjøre det rimeligere, men når du sammenligner dokurver opp mot innkvartering og fri bar. Det er enorm stor kostnadsforskjell på disse tingene. Det er det som er mitt poeng.

Jeg vet dette. Jeg hater at du tar ting så personlig. Det jeg mener er at jeg ser at det er mye viktigere for enkelte å ha dyre klær, fargekoordinasjon og alt mulig annet fancy fremfor å prioritere gjestepleien. Jeg vet også veldig godt at fri bar kan være veldig dyrt når man ikke kan bruke "svenskekvoten". Men når paret velger betalbar, bryllupsreise og alt mulig fjas (herregård osv - der gjestene blir tvunget til å delta 3 dager eller ikke i det hele tatt) bare fordi de skal ha "det perfekte bryllupet" når akkurat dette ikke er avhengig av summen penger man spytter i eller alt fjaset.

Øh, jeg har ikke tatt en døyt personlig for å være helt ærlig. Jeg hater at folk legger mer i det jeg skriver enn det jeg faktisk gjør. Men nok om det. ;)

Vel, å holde "fargekoordinasjonen" som du kaller det koster neppe all verden.

Jeg vet ikke om jeg kommer til å gjøre meg forstått ...

Joda, jeg synes bare sammenligninge dine var noe merkelige.

Men hvorfor i denne verden skal dere ha disse gavene? Dette er en av disse amerikanske skikkene som bare er slukt med hud og hår. Helt unødvendig fjas i mine øyne.

Fordi de betyr noe for oss. At du synes det er fjas må du gjerne mene. Det har ingenting med amerikanske tradisjoner å gjøre ihvertfall. Og hvem bryr seg egentlig hvor man henter inspirasjon fra? Så lenge man selv er fornøyd så er det det som spiller noen rolle strengt tatt.

Når du sier det nesten ikke koster noe, så har du tatt med den tiden du har brukt på å finne det og lage det også?

Tatt med tiden? Det har jammen ikke kostet meg stort. Det er noe jeg har kost meg med på lørdagskveldene mens jeg har sett på favorittseriene mine. Så jeg ser ikke helt hva du vil frem til her. Litt research gjør ting billigere, men det har ikke gått utover vår økonomi ihvertfall. Research måtte jeg ha gjort okke som, som de fleste brudepar.

Fri bar koster gjerne ikke fullt så mye som du tror. Eventuelt kan man jo ha bonger fremfor helt fri bar. Da har man kontroll med kostnaden. Jeg ser imidlertid poenget ditt. Ser du mitt? Mange bekker små, viktigere med herskapshus enn gjestepleie, to kjoler, koordinerte kjoler på alle brudepiker og forlover - men ikke alle gjester til middag og fri bar?

Selvsagt ser jeg poenget ditt, og ja, jeg hadde reagert selv om brude stilte i to brudekjoler til den nestte sum av 25 000 kr hver fremfor en fri bar. Ja, da hadde også jeg syntes det var merkelig prioritering. Men så handler dette om brudeparet og hva de synes er viktig. Hvis fri bar ikke er viktig for dem, vel, da er det ikke det for dem. Jeg som gjest hadde ihvertfall ikke blitt skuffet. Allikevel, hvis man er bevisst på hva man kjøper skal det mye til før dill-dallet fra eBay overgår prisen på en fri bar.

Jeg vet ikke jeg. Synes det er blitt mye fjas og lite egenart. Men det er nå meg.

Det er vel kanskje her vi er uenige, fordi det for mange nettopp handler om egenart. Hadde det vært *så* vanlig hadde ikke så mange reagert heller. Tenker jeg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Fordi de betyr noe for oss. At du synes det er fjas må du gjerne mene. Det har ingenting med amerikanske tradisjoner å gjøre ihvertfall. Og hvem bryr seg egentlig hvor man henter inspirasjon fra? Så lenge man selv er fornøyd så er det det som spiller noen rolle strengt tatt.

Fantastisk svar.

Her i dette landet er man så redd for muslimer og all deres påvirkning og fortrengning av det norske at det er til å bli flau av. Men når det kommer til bryllupstradisjoner så vet man ikke en gang at man bare har tatt en tradisjon fra et helt annet land (gaver til gjester, voksne brudepiker og forlover i like kjoler) og sjaltet ut mye av det norske. Det er helt greit at man velger å gjøre det - men det er ikke norske tradisjoner vi snakker om.

Selvsagt ser jeg poenget ditt, og ja, jeg hadde reagert selv om brude stilte i to brudekjoler til den nestte sum av 25 000 kr hver fremfor en fri bar. Ja, da hadde også jeg syntes det var merkelig prioritering. Men så handler dette om brudeparet og hva de synes er viktig. Hvis fri bar ikke er viktig for dem, vel, da er det ikke det for dem. Jeg som gjest hadde ihvertfall ikke blitt skuffet. Allikevel, hvis man er bevisst på hva man kjøper skal det mye til før dill-dallet fra eBay overgår prisen på en fri bar.

Og jeg har et helt annet syn: når jeg inviterer gjester så er det gjestenes velvære som kommer først. Jeg kan ikke la dill og dall som man tror man må ha fordi en eller annen smart amerikansk inspirert bryllupsplanlegger sier at man må ha det gå foran gjestepleien. Da spiller det faktisk ingen rolle om fri bar er viktig - for hvis det er viktig for gjestenes velvære så går dette foran andre ting. F.eks. bryllupsreisen.

Da jeg giftet meg hadde jeg nettopp vært kaffegjest i et bryllup og jeg syntes det var utrolig stusselig at 9 gjester var funnet for lite viktig til at de ble invitert i middagen. Jeg besluttet der og da at jeg heller ville ha en billigere kjole selv eller færre gjester men at alle skulle til middag. Jeg valgte også et rimeligere lokale og fikk noen jeg kjenner til å lage maten. Vi ble både gift og hadde en hyggelig og minnerik fest. Helt uten kirkeprogram, dokurver, gjestegaver, fargekoordinasjon, stoff til å henge på veggene, stoltrekk eller annet fjas.

Det er vel kanskje her vi er uenige, fordi det for mange nettopp handler om egenart. Hadde det vært *så* vanlig hadde ikke så mange reagert heller. Tenker jeg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Egenart kommer når man gjør noe ikke alle andre gjør. Det er det som er egenart. Når alle har operamints eller hjertesjokolade med monogram som gjestegave så er det ikke egenart lenger.

Jeg så noen av episodene av "3 bryllup" og kan bare si at det var noen ytterst få som skilte seg positivt ut. De hadde alle valgt sin egen stil og form. Og så var det noen som hadde valgt et tema på bryllupet som de ikke greide gjennomføre. Da blir det bare feil.

Jeg har også vært i bryllup der alle gjester utenom de aller nærmeste familiemedlemmene (middag tidligere på dagen) var invitert på lapskaus og heimebrygga øl på kvelden. Der var det festen og ikke maten som var fokus. 100 gjester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie:

Hva er så forferdelig med fargekoorinasjon lurer jeg på? Ikke at det er så viktig, men for meg er det litt morsomt å holde en rød tråd på NOE gjennom dagen. Servietter, lys og blomster må vi ha uansett, så hvorfor ikke matche det litt? (uten monogram).

Do-/nødkurver har vi nok samme mening om, så penger brukes ikke det.

Men selv om (den eneste) kjolen min var ikke dyr, ikke skal vi ha dokurv, gjestegaver eller unødvendig pynt til lokalet, bruker vi ikke penger på fri bar, og faktisk ikke på alkohol til middag heller. Alle gjestene blir invitert til middag, de får forfriskninger mens de venter på oss, men overnatting må de betale sjøl (da med alternativer).

Ut ifra dine innlegg regner jeg med du mener vi er dårlige verter. Ja vel.

Vi bruker ikke penger på unødvendigheter, men heller ikke hva du virker til å mene er "minstekrav".

Vi får nok en riktig så fin dag uansett :)

Endret av høstbryllup
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hva er så forferdelig med fargekoorinasjon lurer jeg på? Ikke at det er så viktig, men for meg er det litt morsomt å holde en rød tråd på NOE gjennom dagen. Servietter, lys og blomster må vi ha uansett, så hvorfor ikke matche det litt? (uten monogram).

Fargekoordinasjon utover det normale er når forlovere og brudepiker har matchende klær spandert av brudefolkene.

Men selv om (den eneste) kjolen min var ikke dyr, ikke skal vi ha dokurv, gjestegaver eller unødvendig pynt til lokalet, bruker vi ikke penger på fri bar, og faktisk ikke på alkohol til middag heller. Alle gjestene blir invitert til middag, de får forfriskninger mens de venter på oss, men overnatting må de betale sjøl (da med alternativer).

Ut ifra dine innlegg regner jeg med du mener vi er dårlige verter. Ja vel.

Vi bruker ikke penger på unødvendigheter, men heller ikke hva du virker til å mene er "minstekrav".

Vi får nok en riktig så fin dag uansett :)

Nei jeg mener ikke at du er dårlig vert fordi du ikke har fri bar eller at gjestene må betale overnattingen selv. Jeg mener man er dårlig vert når man velger bort fri bar og overnatting for sine gjester fordi man selv skal ha to kjoler, forlovere og brudepiker skal ha matchende kjoler og ens egen bryllupsreise er viktigere enn nettopp den frie baren.

Jeg forteller heller ingen her at man er dårlig vert for det vet jeg da virkelig ikke. Men for meg som har opplevd en bridezilla og ikke minst dennes mor og alt de stelte i stand for å få DET perfekte bryllupet der det ytre, stafasje og pynt var mer viktig enn hva man feiret den dagen, samt at gjestene ble klassifisert i to lag (A laget - 90 stk - B-laget 9 stk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargekoordinasjon utover det normale er når forlovere og brudepiker har matchende klær spandert av brudefolkene.

Jeg mener man er dårlig vert når man velger bort fri bar og overnatting for sine gjester fordi man selv skal ha to kjoler, forlovere og brudepiker skal ha matchende kjoler og ens egen bryllupsreise er viktigere enn nettopp den frie baren.

Tja, våre brudepiker skal ha kjoler som matcher resten litt, men det er rett og slett fordi de er for store til å nusselig, hvite saker :P (de er 14)

Ellers er jeg enig i at fancy staffasje er unødvendig, og jeg selv ville valgt det vekk foran alle former for alkohol/middag/gjesters velbehag. Så vi er vel stort sett enige alikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...