^me^ Skrevet 12. juni 2011 #1 Skrevet 12. juni 2011 håper alle er klare for zombie apocalypsen?? det er bra det har komt egne zombie 101 fag på skolene nå synes jeg! http://guyism.com/humor/zombie-101-will-get-baltimore-university-students-ready-for-the-future.html egne manualer finnes det også! http://en.wikipedia.org/wiki/The_Zombie_Survival_Guide fant også denne linken i en annen tråd her som er greit å ha: http://emergency.cdc.gov/socialmedia/zombies_blog.asp altså..nå har jeg sett resident evil filmene og i am legend, men jeg tror jeg har noe mer å sette meg inn i enn det.. er dere forberedt?
Vulpes Skrevet 12. juni 2011 #2 Skrevet 12. juni 2011 Jeg har sett masse zombiefilmer, så ja... BRING IT, BITCH!!
Mann 42 Skrevet 12. juni 2011 #3 Skrevet 12. juni 2011 Kan jeg også få anbefale Max Brooks Zombie Survival Guide, og World War Z av samme forfatter (tror jeg da). Og "Day by day Armageddon" av J L Bourne. Og muligens også "Living With the Dead" og "Dying to live". "A zombie apocalypse" har en unik vinkling i det hele boken (eller trilogien) er en dagbok skrevet AV en zombie. Ikke egentlig slem, men forferdelig sulten, og med en voksende følelse av fremmedgjorthet og forurettelse ettersom hun stadig blir skutt på. "Living with the dead" handler om etableringen av samfunn etter apokalypsen, og de utfordringene det kan bringe med seg i en verden der 99,99% av alle mennesker blir zombiefisert i de tidlige stadiene av katastrofen, og alle som dør etter dette, gjenoppstår som zombier omgående. Hardt fokus på den krigerske delen av overlevelsen. "Dying to live" fokuserer på det etiske aspektet. Zombier er tross alt en slags mennesker, de også, og man kan muligens argumentere for at selv om liket av bestefar er reanimert og forsøker å spise deg levende, så er det fortsatt liket av bestefar, og bør behandles med en viss respekt. Dette poenget aksentueres ved at mange av zombiene etter hvert gjenvinner noe av sine kognitive evner og sågar taleevnen, og forsøker å etablere et slags liv. Etter døden. I kontrast til en del eksesser som finner sted i det destabiliserte og lovløse menneskesamfunnet etter katastrofen, blir faktisk zombiene de mest mennesklige. Noen av dem, da. De andre begjærer sin nestes lever. Og hjerne. Braaaainnnnsssss...!
Gjest Tirkes Skrevet 12. juni 2011 #4 Skrevet 12. juni 2011 Zombieland, The Walking Dead, Left 4 Dead-serien. Aaah, så masse morro. I tillegg til klassikerne. Vi er klare ja. Et gammel oljefat med plass til 500 liter olje skal raskt bli lager for stjålet brennstoff, huset har tre mulige rømningsveien om man ikke teller vinduer, som selvsagt skal lukkes med skodder fra innside og utside. Visste du at man kan eie tusenvis av ammunisjon i Norge dersom man har våpentillatelse? Nok en grunn for meg til å skaffe hagle. Jeg har også brekkjern under senga. Fordi jeg frykter skumlinger. Jeg er småparanoid. Jeg er kanskje sær, jeg håper jo ikke på noe sånt, men hjernen min elsker å gå gjennom mulige katastrofescenarioer, og planlegge hva vi skal gjøre. Ned med menneskeheten for underholdingsverdiens skyld! Woohoo! 3
Mann 42 Skrevet 15. juni 2011 #5 Skrevet 15. juni 2011 (endret) Problemet med hagle er at med mindre det dreier seg om en dobbeltløpet, så tar det en evighet å lade. Du burde ha en pistol som backup, og da helst en beregnet på praktisk skyting. Fortrinnsvis en med stor magasinkapasitet og rødpunktsikte. Du kan få dem i opp til 20 skudds kapasitet. Og det er en klar fordel dersom den har mulighet for double action avtrekk, for det betyr at du kan ha en patron kamret og trekke av uten å ta ladegrep. Utmerket til selvforsvar i omgivelser der en hagle vil være temmelig tungvint. Endret 15. juni 2011 av Mann 42 2
Yme Skrevet 15. juni 2011 #6 Skrevet 15. juni 2011 Jenter som liker Zombie-filmer... Jeg elsker dere! 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #7 Skrevet 15. juni 2011 Jeg har lest bl.a Zombie Survival Guide og scoret høyt på en test om zombie-forsvar jeg tok på nettet. Jeg er beredt! Så lenge det er den saktegående typen og ikke de nymotens løpende zombiene ihvertfall.
Yme Skrevet 15. juni 2011 #8 Skrevet 15. juni 2011 Man burde sørge for å ha med seg et enkelt håndvåpen, som et balltre... Det tåler en del, setter seg ikke fast i ansiktet på zombiene man dreper, også slipper man å lade dem. Balltre = det beste våpenet man kan ha med seg!
Mann 42 Skrevet 15. juni 2011 #9 Skrevet 15. juni 2011 Jeg har lest bl.a Zombie Survival Guide og scoret høyt på en test om zombie-forsvar jeg tok på nettet. Jeg er beredt! Så lenge det er den saktegående typen og ikke de nymotens løpende zombiene ihvertfall. Løpende zombier er bare FEIL. Der fins det ikke noe håp om happy ending, nei. 1
Gjest Hard Ride Skrevet 15. juni 2011 #10 Skrevet 15. juni 2011 Det som er litt merkelig når man begynner å diskutere zombie-apocalypse er at alle går ut i fra at de kommer til å være i live, og ikke være en av zombiene. Med min fantastiske uflaks er jeg sikkert en av de første som blir zombie Men hvis jeg får et par timer på å forberede meg kan jeg hamstre vann og mat til å holde ut i noen måneder, og låse meg inne i leiligheten. Den er plassert langt over gata og har metalldør, så jeg hadde bare ventet der til zombiene har råtnet så lenge at musklene deres har begynt å forsvinne. 1
Lykkelitenen Skrevet 15. juni 2011 #11 Skrevet 15. juni 2011 Men så må man tenke smitte. Zombier = dråpesmitte, så balltre kan være litt tricky om du har et åpent sår eller får det på øyet... Jeg bor høyt oppe, har vask/vann på rommet (satser på at vannet ikke stenger med en gang og at jeg får litt mulighet til å samle vann) og masse mat (all boksmaten og tørrvarene mine er nemlig her pga kjøkkentyveri) og sikker dør. Får hente noen kniver og skaffe meg våpenlisens, så er jeg klar. Båt er parat på landet og jeg har faktisk lagret koordinatene for oljeplattformene på pcen min, så ja, når alt er klart, bring it on!
Yme Skrevet 15. juni 2011 #12 Skrevet 15. juni 2011 Men så må man tenke smitte. Zombier = dråpesmitte, så balltre kan være litt tricky om du har et åpent sår eller får det på øyet... Heldigvis eksploderer ikke ting når man slår dem med balltre. Faktisk slår man ikke hardt nok til at det spruter noe blod i det heletatt, så balltre er fortsatt det aller tryggeste. Det går ikke ann å drasse rundt på amme over alt heller, pluss at man mest sannsynlig aldri kommer til ha noe mer enn 2 bokser patroner liggende hjemme. De fleste har ingen... Balltre er bedre enn alt!
Gjest Heloise Skrevet 15. juni 2011 #13 Skrevet 15. juni 2011 WOHO!! Jeg har sett "Shaun of the dead" såpass mange ganger nå at jeg er rimelig sikker på at jeg er godt forberedt! Bring it on!!
Raven Emerald Skrevet 15. juni 2011 #14 Skrevet 15. juni 2011 Har allerede planlagt at når dette skjer, skal veggen mellom vår leilighet og naboens leilighet, ned. Skal nemlig bruke deres leilighet til lager for nødvendigheter som mat, vann og ammo. Naboene må selvsagt ofres, om de ikke allerede er zombier, da. Det er bare en dør og et halvt vindu mellom oss og zombiene (bor i annen og tredje etasje), og det skulle ikke være det helt store problemet å få sperret disse. Vurderer sprinkler, slik at man kan åpne døra og sjekke tilstanden, før man eventuelt stikker ut på ressurs-jakt. Har planlagt dette lenge.
Kamikatze Skrevet 16. juni 2011 #15 Skrevet 16. juni 2011 Så snart eksen føler bare ørbittelittegranne zombisk, står jeg klar... 1
Gjest Tirkes Skrevet 16. juni 2011 #16 Skrevet 16. juni 2011 Ammunisjon kan være et problem ja, men tror ikke jeg ville hatt balltre. Kanskje en armbrøst. Jeg liker å få ting på avstand, føler stor sympati med gutta fra Shaun of the dead når de kaster husholdingsprodukter på en zombie i hagen. ...nå har jeg ikke lyst til å være på jobb mer. Vil hjem og spille left 4 dead. *sadface* 2
Havtorn Skrevet 16. juni 2011 #17 Skrevet 16. juni 2011 Skulle tro Mann 42 har spilt litt vel mye Left 4 Dead eller CoD.. Men hei, har jeg mulighet til å drepe femti zombier med ei handlevogn, ja så gjør jeg det jeg også!
Gjest Tirkes Skrevet 16. juni 2011 #18 Skrevet 16. juni 2011 Noen i denne tråden som vet når vi kan forvente nye episoder av the walking dead? Har lest historien før, så vet jo hvor det bærer, men synes serien var tøff. :-) 1
Mann 42 Skrevet 16. juni 2011 #19 Skrevet 16. juni 2011 Det som er litt merkelig når man begynner å diskutere zombie-apocalypse er at alle går ut i fra at de kommer til å være i live, og ikke være en av zombiene. Med min fantastiske uflaks er jeg sikkert en av de første som blir zombie Men hvis jeg får et par timer på å forberede meg kan jeg hamstre vann og mat til å holde ut i noen måneder, og låse meg inne i leiligheten. Den er plassert langt over gata og har metalldør, så jeg hadde bare ventet der til zombiene har råtnet så lenge at musklene deres har begynt å forsvinne. Hvis du begynner å forberede deg etter at apokalypsen er i GANG, så er du for seint ute, min venn. Du bør ha en evakueringsplan, en GOOD(Get Out Of Dodge)bag med mat og livsnødvendigheter for de nærmeste dagene, i tilfelle du må forlate hjemmet ditt, og en avtale om møtesteder for deg selv og familien, dersom dere separereres. Og ideelt sett bør du ha lagret mat med lang holdbarhet for en brukbart lang periode. Hermetikk, frysetørret mat, og frossen mat. En zombieapokalypse er selvsagt ikke spesielt sannsynlig, men man kunne tenke seg andre omstendigheter der samfunnsstrukturen kollapser, mer eller mindre forbigående. Dette var en av de bekymringene man gjorde seg i fht fugleinfluensaen i sin tid: Den var ekstremt hard, og med høy dødelighet. Dersom den hadde tilpasset seg oss, og blitt like smittsom som en vanlig influensa, med dødeligheten intakt, ville det kunne bety at en stor del av de som vanligvis holder hjulene i gang, ville være enten døde, døende, eller for syke og smittefarlige til å bevege seg blant folk. Og det ville også bety at man selv IKKE burde bevege seg blant folk, om det kunne unngås. I zombiefilmene henger alle zombiene downtown, og man går til supermarkedet for å finne mat, med livet som innsats. I influensa-scenariet, går alle de uforberedte til supermarkedet for å finne mat, friske og smittede om enannen, og det er fortsatt med livet som innsats. I en slik situasjon ville det være bra om man hadde et passende lager av mat og drikke, og tilgang på alternative kilder til lys og varme. For hva skjer dersom de som jobber på e-verket, ligger flate med århundrets influensa, og ingen kan fikse den trafoen som nettopp brant ut? Man klarer seg uten strøm. Hva hvis den pumpestasjonen som sørger for trykk i det lokale vannettet, konker ut? Det rammer ikke deg, for du hadde fremsyn nok til å tappe noen hundre liter vann i de 25-liters plastdunkene som du har stående i kjelleren, stablet i et hjørne, og poppe noen vannrensingstabletter i dem, så det holder seg. Som de sier på Zombie Tools "When you prepare for zombies, you prepare for anything!" Og det er vel litt av poenget til CDC også. 1
Mann 42 Skrevet 16. juni 2011 #20 Skrevet 16. juni 2011 Skulle tro Mann 42 har spilt litt vel mye Left 4 Dead eller CoD.. Men hei, har jeg mulighet til å drepe femti zombier med ei handlevogn, ja så gjør jeg det jeg også! Har ikke spilt noen av de spillene. Men jeg er en hund etter zombiebøker, og særlig da survival-historiene. Filmer? Not so much, egentlig. Jeg så Dawn of the Dead, og den ble jeg bare deprimert av, siden filmen slutter med total zombiefisering. Det er jo ikke noe kult. Horder av snublende, stavrende, stønnende døde er creepy nok, men horder av levende døde som LØPER, er som tidligere sagt, bare FEIL.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå