Gå til innhold

Katt i forhold til gnagere


Gjest Thessie!

Anbefalte innlegg

Gjest Thessie!

Jeg har nettopp fått to nydelige marsvin. Men jeg har også alltid hatt veldig lyst på katt. Hvordan vil det gå når jeg har marsvin fra før? Har hørt både positive og negative erfaringer. Men dersom det kommer til å skje, vil det nok ikke skje før om ganske lenge.

Jeg lurer også på hvor mye jobb det er med katt i forhold til marsvin. Har egentlig inntrykk av at de krever noen lunde like mye med stell. Stemmer dette eller er det helt feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Jeg hadde marsvin før og har katt nå. Vil si at det er like mye arbeid egentlig, begge deler trenger tømming av dokasser, tilgang til mat og rent vann og masse kos :) Når du har marsvin fra før av vil jeg tro det er lettere å få katten til å akseptere og holde seg unna disse. Hvis katten lærer fra den er liten at den ikke får lov å leke med marsvinene vil den nok respektere dette hele livet. Men ville uansett aldri latt de være alene sammen, viktig å ikke la buret til marsvinene stå åpent. Veit om noen som har begge deler og det går veldig fint hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Heisann.

Jeg hadde marsvin før og har katt nå. Vil si at det er like mye arbeid egentlig, begge deler trenger tømming av dokasser, tilgang til mat og rent vann og masse kos :) Når du har marsvin fra før av vil jeg tro det er lettere å få katten til å akseptere og holde seg unna disse. Hvis katten lærer fra den er liten at den ikke får lov å leke med marsvinene vil den nok respektere dette hele livet. Men ville uansett aldri latt de være alene sammen, viktig å ikke la buret til marsvinene stå åpent. Veit om noen som har begge deler og det går veldig fint hvertfall :)

Okei, det høres bra ut :) Ville selvfølgelig ikke latt de være alene samen eller latt buret stå åpent. Vet jo aldri hva som foregår oppi hodene deres :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har forstått det finnes det katteraser med mindre jaktinstinkt enn andre, tror for eksempel at persere er ganske greie sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har forstått det finnes det katteraser med mindre jaktinstinkt enn andre, tror for eksempel at persere er ganske greie sånn sett.

Jeg har hatt en perser som var utrolig flink til å fange mus, så hadde ikke satset på det, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...