Brunhilde Skrevet 12. juni 2011 #21 Skrevet 12. juni 2011 Jeg blir i godt humør av å trene. Jeg er ikke den som har vært mest glad i fysisk aktivitet, men i løpet av de siste to årene har jeg gått fra å være aktiv 0 dager til å bevege med og/eller trene 6-7 dager i uka. Nå må jeg ut en tur hver dag - noe jeg faktisk setter pris på.
Gjest Mahareth Skrevet 12. juni 2011 #22 Skrevet 12. juni 2011 Jeg blir motivert til å trene av mange ting: -Helsa. For det første merker jeg en stor forbedring på alle punkt, og det var skremmende nødvendig. For det andre ønsker jeg å minske sjansene mine for hjertesykdommer, diabetes og blodpropp. -Utseende. Hvem ønsker vel ikke å se bra ut? -Mer overskudd. De dagene jeg ikke trener merker jeg at jeg orker vesentlig mye mer enn jeg gjorde før. -Mestringsfølelsen. Det er deilig å pushe seg litt ekstra, og kjenne at dette går bedre og bedre! -For å øke sjansene mine til å få et langt og fint liv. Trening blir morsommere når det går greit. I begynnelsen var det pyton, for jeg var i elendig form og orket ingenting. Nå er det faktisk noe jeg får lyst til å gjøre. 1
cena Skrevet 12. juni 2011 #23 Skrevet 12. juni 2011 Akkurat i dag, ingen ting.. Sitter fortsatt i trenings tøyet, og har ikke kommet meg ut på joggetur enda. Og klokken nærmer seg 8. Huff, og for et dritt vær det er i dag.
rrakel Skrevet 12. juni 2011 #24 Skrevet 12. juni 2011 Åh, det er så MYE! :D - Den deilige følelsen av å være sliten! Det er 10x deiligere å slappe av etter trening enn å slappe av etter.... å ha slappet av, hehe. - Stoltheten! Når jeg presser meg mer enn jeg trodde, når nye mål og milepæler, prøver ut ting jeg trodde skulle bli kjedelig, men så viser det seg å være gøy ect. - Å kunne legge på mer vekter. - Å springe lengre/raskere enn sist. - Å gå ned litt, kjenne at kroppen blir strammere. - Folk rundt meg motiverer meg, jeg har nok litt konkurranseinnstinkt. Selv om jeg kanskje ikke er den som løper raskest eller trener mest av de jeg kjenner så er det fortsatt digg å ikke være den som sitter i sofaen lengre. - Overskuddet!! - Søvnkvaliteten. - Å ha en hobby. Har flere år med sofasliting bak meg, for jeg var naturlig slank og så ikke gleden i å trene "på gøy", men nå er det helt andre argumenter som gjelder!
Sekretæren Skrevet 12. juni 2011 #25 Skrevet 12. juni 2011 Vissheten om at jeg en vakker dag skal nå mitt ytterste styrkepotensiale!!
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #26 Skrevet 12. juni 2011 At jeg ikke skal havne i bulimi-fellen igjen.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #27 Skrevet 12. juni 2011 Det eneste som virkelig motiverer meg på den positive måten er at jeg har en kronisk sykdom som forbedres når jeg trener jevnlig. Det gjør at jeg kan ha det yrkeslivet jeg så gjerne vil ha, og det gir meg bedre livskvalitet på små og større ting Vekt og utseende er for meg ikke egentlig en motivasjon, det blir mer en negativ trigger - noe som gjør at jeg aldri føler jeg er "god nok". Jeg får ikke smashing kropp av å trene, blir bare litt strammere. Kroppsfokus gjør meg bare demotivert og litt trist, egentlig. Gjør at jeg helt glemmer bort alle resultatene jeg har oppnådd helsemessig, for ikke å snakke om innsatsen - som er ganske vesentlige. Men i bunn og grunn er jeg generelt ikke veldig motivert før trening, så jeg må bare tenke at trening skal skje på et klokkeslett et fast antall dager i uken - dermed basta med utropstegn.
Sheherasade Skrevet 12. juni 2011 #28 Skrevet 12. juni 2011 Det eneste som virkelig motiverer meg på den positive måten er at jeg har en kronisk sykdom som forbedres når jeg trener jevnlig. Det gjør at jeg kan ha det yrkeslivet jeg så gjerne vil ha, og det gir meg bedre livskvalitet på små og større ting Vekt og utseende er for meg ikke egentlig en motivasjon, det blir mer en negativ trigger - noe som gjør at jeg aldri føler jeg er "god nok". Jeg får ikke smashing kropp av å trene, blir bare litt strammere. Kroppsfokus gjør meg bare demotivert og litt trist, egentlig. Gjør at jeg helt glemmer bort alle resultatene jeg har oppnådd helsemessig, for ikke å snakke om innsatsen - som er ganske vesentlige. Men i bunn og grunn er jeg generelt ikke veldig motivert før trening, så jeg må bare tenke at trening skal skje på et klokkeslett et fast antall dager i uken - dermed basta med utropstegn. Blir jo litt skamfull når jeg ser hvor godt perspektiv dere har som har helseproblemer. For du har jo helt rett i at ønske om "drømmekroppen" egentlig er utrolig overfladisk, og er egentlig et "luksusproblem" man har når man har god helse fra før av. Takk for å minne oss på det! 1
Evelyne Skrevet 12. juni 2011 #29 Skrevet 12. juni 2011 1. Jag ser resultat så himla fort! 2. Jag blir så mycket gladare. 3. Jag får mycket, mycket mer energi i vardagen. Jag älskar att träna!
Sheherasade Skrevet 12. juni 2011 #30 Skrevet 12. juni 2011 1. Jag ser resultat så himla fort! Jag älskar att träna! Heldiggris...
Evelyne Skrevet 12. juni 2011 #31 Skrevet 12. juni 2011 Heldiggris... Haha, det kanske är så.. Men det har inte alltid varit samma visa! Jag har mina nergångar också, jag lovar. Men det är när jag tänker tillbaka på just den här inställningen som jag blir motiverad igen.
Gjest *Maja* Skrevet 12. juni 2011 #32 Skrevet 12. juni 2011 Jeg begynte å trene for å få bedre kondis... Begynte med powerwalking og før jeg visste ordet av det var jeg en treningsjunkie som løper 6-7 dager i uka og klatrer 1-2 ganger i uka...med dette kom selvsagt en strammere og friskere kropp og jeg har som mål å fylle 30 med stil
bergensjenta83 Skrevet 13. juni 2011 #33 Skrevet 13. juni 2011 For det første så elsker jeg å trene.. så har aldri noe problem å komme meg på trening! blir ekstra motivert av : * Mestrings følesen.. blir stolt over meg selv av å kunne pushe meg mer enn jeg tror * den goode følesen av å være sliten * masse ekstra energi * bedre kondisjon * legge på mer vekter * bedre søvn * bedre matlyst.. sunn mat * gøye timer.. greit å variere mellom egen trennig, pt og gruppe timer. * Konkurrase instiktet.. Nye mål i år er målet halv maraton! Alle må finne sine små og store mål og noe en liker å drive med. Lykke til alle sammen!
Gjest Ylva Virvla Skrevet 13. juni 2011 #34 Skrevet 13. juni 2011 For meg handler det mye om å ha rutiner. Jeg synes det hjelper å logge treningen. Jeg trener av vane og fordi jeg for lenge siden har bestemt meg for å trene jevnlig. Å holde meg slank og stram er en god motivasjon. Og ha god kondis. Det hjelper også på motivasjonen dersom jeg gjør ting jeg synes er kjekt, f eks timer jeg liker på treningssenteret.
Igin Skrevet 13. juni 2011 #35 Skrevet 13. juni 2011 - Progresjon i styrke. Fører logg over hvor mye jeg kan løfte, etc. Digg å se at det går framover! - Kroppen blir bare strammere og strammere, kjæresten digger den mer og mer og passer på å si det hver dag. (Var ganske chubby en stund.) - Følelsen i musklene etter å ha trent, deilig. - Følelsen av at "nå har jeg vært FLINK og trent selv om jeg overhodet ikke hadde lyst og egentlig ikke energi til det" - mestringsfølelse. - Komplimenter! - Å være i bedre form enn søstra, som alltid var bedre trent og tynnere enn meg - inntil et år siden :D nå er det jeg som er slank og trent, og hun er overvektig. - Holde depresjon/humørsvingninger i sjakk - Har alltid vært chubby/overvektig. Er ikke det lenger, og skal aldri tilbake dit. Selvbildet er utrolig mye bedre nå enn før - bare det er motivasjon nok til å fortsette. Ikke at jeg har trent på tre uker, da. Men etter eksamen blir det 5gg/uken igjen.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #36 Skrevet 13. juni 2011 Jeg har helseproblemer som bare blir bedre dess mer i aktivitet jeg er. Det startet da jeg fikk meg hest som 9 åring, fordi foreldrene mine fikk beskjed om at om jeg ble stillesittende, kunne jeg en dag bli alvorlig syk. Jeg elsker hester, så de kjøpte ponni til meg. Det resulterte i at jeg som 9 åring var ute og aktiv 6-7 dager i uken med hesten utenom et par ferieuker om sommeren hvor hesten og jeg fikk fri fra hverandre. Som tenåring forstod jeg problemet mitt selv, jeg la opp hardfør trening utenom hesten, som jeg selvsagt beholdt av kjærlighet og glede. Når jeg bikket 20 årene forstod jeg hvor høyt jeg forbedret min egen helse ved å holde kroppen min fit og stram, og SUNN. Jeg kommer aldri til å slutte å trene og være i aktivitet, det kan ødelegge meg. Min elskede hest har mye av takken for at det hele startet, jeg har ham enda :hjerte:
Bolla! Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #37 Skrevet 13. juni 2011 (endret) Takk for at så mange har tatt seg tid til å svare Tror det blir greit å titte innom denne tråden når motivasjonen er fraværende for min del Mange fine svar altså! Endret 13. juni 2011 av -Mala- 1
Gjest Coarvi Skrevet 14. juni 2011 #38 Skrevet 14. juni 2011 Styrketrening: At jeg synes det er gøy og utfordrende. Det får meg til å føle meg barsk... Og at hodet tømmes for alle andre tanker, skikkelig avkobling. Kondisjon (jogging etc): at jeg får høre på musikk! Hver gang jeg hører på typisk løpemusikk får jeg lyst til å hente joggeskoa og sette i gang! For meg er trening blitt en måte å koble av på i hverdagen, å bare være i min egen verden.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #39 Skrevet 14. juni 2011 hva med å samle en vennenegjeng å "leke". slåball, innebandy, osv.... det er jo bare gøy og ikke minst trener du da.. ein time eller 2 i uken, så tar du resten under husvasken. har du huset alene, sette du på høy musikk og danser mens du svinger moppen:)
Gjest Uglefot Skrevet 14. juni 2011 #40 Skrevet 14. juni 2011 (endret) KUN den gode følelsen etterpå; stolt og full av energi. Jeg hater trening,det er det værste jeg vet om. Det er jo dritvondt og slitsomt. Husker i begynnelsen da samboeren dro meg med ut og han spratt bortover veien lett som en fjær med et stor smil om munnen og ropte Kom igjen,dette er gøy Bak han kom jeg pustende og pesende som en strandet hval,dritsur.. :gjeiper: Edit; ser nå at du kanskje var ute etter oppmuntring..ehheeem,svaret mitt var kanskje ikke helt det du ville ha.. Endret 14. juni 2011 av Uglefot
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå