AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #2 Skrevet 12. juni 2011 Jeg kan komme med meg selv som eksempel. Jeg er utbrent nå, og har også vært det tidligere.. Liten tiltakslyst. Orker ikke å trene, orker ikke å ta ut av oppvaskmaskinen eller støvsuge. Orker såvidt å lage meg mat. Lettpåvirkelig. Begynner lett å gråte, for hver minste ting. Kan plutselig bryte ut i gråt, mest fordi jeg er sliten, men også hvis det skjer noe uventet rundt meg. Kan begynne å gråte hvis samboer har glemt å hente posten.. Føle seg utilstrekkelig. Prøve å gjøre alt man kan på jobb, for så å komme hjem og tenke at man ikke fikk gjort nok. Dårlig samvittighet. For å ikke orke ting, for å ikke strekke til, for å la ting gå utover sambo, for at jeg ikke treffer venner ofte nok osv.. Vet ikke om det var svaret du trengte, men det er hvertfall sånn det er hos meg. Håper du ikke har det på samme måte!
Gjest laban Skrevet 12. juni 2011 #3 Skrevet 12. juni 2011 Er det egentlig store forskjellen på å være utbrent og å være deprimert?
Beauté Skrevet 12. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 12. juni 2011 Jeg har det ikke sånn nå. Men jeg opplevde en stund at jeg ikke klarte mye og la meg tidlig men klarte likevel ikke å stå opp tidlig. Det er veldig uvanlig for meg, da jeg er svært utholden som person. Når jeg bare ville sove og det verket i hele kroppen, så begynte jeg å lure veldig.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #5 Skrevet 12. juni 2011 Er det egentlig store forskjellen på å være utbrent og å være deprimert? Ofte henger det vel sammen. Men jeg tenker litt sånn at å være utbrent først og fremst gir seg fysiske symptomer, mens å være deprimert er en psykisk tilstand. Selv om det som sagt kan overlappe, og man kan få psyiske symptomer om man er utbrent, og fysiske om man er deprimert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå