Gå til innhold

Prikker i håndflaten

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har det seg sånn at jeg har hatt ME i flere år. Har det siste halvåret lagt merke til at om jeg er ute å går, eller gjør noen form for fysisk aktivitet får jeg hvite prikker i håndflaten og hendene hovner opp.. Lurer på om det er noen som vet hva dette kan være? Orker ikke dra til legen for en sånn liten ting, når jeg ikke har vondt eller noe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg er ikke ekspert men TROR det kan være dårlig blod sirkulasjon.

Røyker du?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, røyker ikke.. Og er bare i midten av 20 årene :/

Skrevet

Ok, for jeg tror personlig det er dårlig blodsirkulasjon. Har du det samme i føttene?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, tror ikke det? Jeg er faktisk ikke sikker. Haha. Du har sikker rett! Vet du hva man kan gjøre med det? Ellers; takk skal du ha for svar :)

Skrevet (endret)

Nei jeg vet ikke hva man bør gjøre med det. Helst gå til lege og forklare det. Helst før enn senere. Grunnen til at jeg snakker om dette er at min mor slet veldig med prikking i føttene. Og jeg selv har noe nå, selv etter flere år etter røykstopp. Skal selv til lege for å få dette sjekket men har ikke gjort det pga det har ikke blitt noe verre. Gå og få det sjekket. Jeg skal gjøre det samme :)

Endret av Beauté
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får prøve å huske på å ta det opp neste gang jeg er til legen da :)

Gjest Pantherinae
Skrevet

Et lite off-topic tips: Kjøp deg en bitteliten skrivebok, der skriver du opp alle ting du tenker å spørre legen om. I perioden mellom legetimene dukker det som regel opp mnge ting som man tenker "det må jeg spørre om neste gang", og så glemmer man det innen man faktisk er hos legen. Med liste får man med seg alt, veldig greit. Løsark forsvinner, så en liten bok som passer i veska er perfekt. :)

Da jeg var langvarig syk og veldig inaktiv, slet jeg med det samme som deg. Når jeg gikk mer enn 10 minutter, begynte det å prikke i hendene, og de hovnet opp. For min del var det dårlig blodsirkulasjon, blod og væske samler seg i hendene. Neste gang, prøv å veiv med armene når du går (det ser helt dust ut, men det hjelper. Også fint for nakke/skuldre, løsner opp litt). Hold hendene opp og veksle mellom å sprike med fingrene og knipe knyttneven sammen flere ganger, slik at sirkulasjonen i hendene også kommer i gang igjen. Gå med staver er også fint, da er hendene i høy posisjon og du vil ikke få væskeansamling i like stor grad.

Men ta det opp med legen neste gang ogå, sånn at du er sikker på at det ikke er noe annet. :)

Skrevet

Har merket selv at hendene blir litt mer rød mens de hvite prikkene kommer (det prikker ikke). Jeg har hatt det siden jeg var barn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også dette,men det feiler meg ingenting=) Spesielt etter lengre løpeturer.

• 1 år senere...
Skrevet

Ok, for jeg tror personlig det er dårlig blodsirkulasjon. Har du det samme i føttene?

gutt, 18 år, har også røde og hvite prikker i håndflaten, kanskje litt mer etter trening. Er i usedvanlig god helse og fysisk tilstand for menn på samme alder. Kan dette bare være dårlig blodsirkulasjon i hendene eller andre tegn?

Skrevet

Røde hunder? Sjarlakensfeber?

Anonym poster: f69b044c21c7d4899313a02767c4217f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...