Gå til innhold

Rottweiler oppdrettere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er ute og titter på hund, og ønsker oss rottweiler. Dette er en rase hele familien er enige om. Vi vil da gjerne ha en hund fra litt seriøse oppdrettere, så jeg lurte på om noen har noen erfaringer og anbefalinger?

Vi ønsker oss først og fremst en familiehund, til turer og kos, men syns jo det er gøy med dressurtrening og slikt også, og vil kanskje stille den ut noe, men har ingen erfaring med det. De fleste vi har snakket med syns jo rottweiler høres bra ut etter våre ønsker. Men en oppdretter vi kontatet kjeftet på oss fordi vi ville ha en rottweiler, men tydeligvis ikke bruke den slik de mente, så nå er vi litt usikre. Er det slik at en seriøs oppdretter ikke vil ønske å selge rottweiler til oss dersom vi ikke skal ha en ren brukshund eller utstillingshund?

Er det forøvrig også slik at finn.no per definisjon er useriøst, og dersom en oppdretter legger ut annonse der bør vi holde oss unna? Hvilken pris bør vi forvente og hva bør vi se etter spesielt?

Takknemlig for alle gode råd og tips =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er ille at dere ble kjeftet på av en oppdretter. Det sier mer om han enn dere!

Mange oppdrettere ønsker at deres valper skal drive med ting som kan markedsføre dem som oppdrettere. Likevel burde det være mulig å få kjøpe en hund til familiebruk.

Vi kjøpte vår hund gjennom Finn.no og det var ingen problemer med det. Men selvsagt må man ta forhåndsregler og sjekke opp selger så godt som mulig.

Håper dere finner den rette snart :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kennel infinity,jeppekroken og stoneweiler kan vært verdt å sjekke ut....mye useriøst på finn.no,men det er også seriøse og ordentlige folk som legger ut annonser der så jeg ville ikke latt meg skremme av den grunn...

rottweilere er fantastiske forresten!!lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rottweiler er en brukshund, og da vil ikke de seriøse oppdretterne selge til dere. Men finnes sikkert noen halv-seriøse som driver oppdrett på eksteriørlinjer også. Jeg tror uansett at rottweiler er feil rase for dere.

Det finnes så mange andre raser som passer bedre til deres "bruk". Hvorfor er det akkurat rottweiler dere vil ha?

Endret av DBM
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt over. Rotweilere er en brukshund! De er nyyyydelige. Jeg skal definitivt ha en en vakker dag, men da når jeg har økonomi, tid å lyst til å bruke så mye tid på det. Bruks hund betyr at den må brukes til noe. Det er ingen tur og kose hund. Det kan være en fantastisk familiehund, men det er en brukshund først. Jeg beklager men jeg vil anbefale dere å se på andre raser;( Jeg synes faktisk det var ganske bra at de ikke ville selge dere hunden, det viser at de er meget seriøse og ansvarbevisste.

Finnes det ingen andre hunder dere synes er flotte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...