Gjest det er jo bare meg:) Skrevet 13. november 2003 #1 Skrevet 13. november 2003 Etter å ha lest diskusjonen om "fotoposen til det perfekte par" lurer jeg på hva som ligger i deres fotopose? -Vennebilder? -Turer i skog og mark? -Middagsbesøk? -Hageselskap? Fortell,fortell!
Gjest lmari Skrevet 13. november 2003 #2 Skrevet 13. november 2003 Jeg tar bilder i alle mulige anledninger jeg - derfor er det mye rart i mine fotoposer. Tar bilder av alt fra fester til reiser, venners barn, tøysebilder av sambo, bursdager eller vanlige jentekvelder. Synes bilder er koselige minner og elsker å bla i album.. Det eneste du IKKE finner bilder av i mine fotoposer, er meg selv...
ivanka Skrevet 13. november 2003 #4 Skrevet 13. november 2003 det skulle jeg gjerne visst! jeg har en haug ufremkalte filmer fra flere år tilbake, og det blir veldig spennende den dagen jeg får råd til å gjøre noe med det!
Iset Skrevet 13. november 2003 #7 Skrevet 13. november 2003 95 % bilder av datteren min og 5 % av venner og annen familie:) bruker digital kamera vi da, men vi fremkaller jo endel av dem. Iset
philippa starck Skrevet 14. november 2003 #8 Skrevet 14. november 2003 Jeg hentet en fotopose i går, og der var: Lille Frø med ny vinterjakke på Lille Frø med en kosebamse Lille Frø på pappa sin arm utenfor McDonalds Lille Frø inne i en barnestol på McDonalds Lille Frø i badebaljen Lille Frø som står!! Lille Frø i Badeland - masse bilder Mannen som hugger ned et digert tre i hagen sammen med en kamerat (hvorfor tok vi bilde av det egentlig???) Noen bilder fra bryllupet til min søster (har fremkalt en film fra bryllupet før) Et av min venninne og jeg som skravler i sofaen (jeg kan ikke engang huske at det ble tatt?? Vi ser ganske engasjerte ut, så vi merket kanskje ikke at bildet ble tatt...) Et bilde av Lille Frø og mormor på tur Og noen av båten som er på land og blir bunnsmørt - kjekt å ha bilder av det i tilfelle vi skal selge den... Ikke så fantastisk mye spennende, med andre ord! Etter vi ble tre i vår lille familie dreier mesteparten av bildene seg om småtten... Hun sørget også for at vi kjøpte speilreflekskamera - så om bildene ikke er særlig spennende, så er de hvertfall gode!
Gjest Chica Skrevet 14. november 2003 #9 Skrevet 14. november 2003 Er ikke så flink til å ta bilder i det daglige, blir tatt mest bilder på ferie og ved spesielle anledninger, så de siste bildene vi overførte fra digitalkameraet til pc'n var fra sommeren ferie, og fra en barnedåp vi var på i høst. Masse bilder av kjærestens min sine små søte nevøer :D
lillema Skrevet 16. november 2003 #10 Skrevet 16. november 2003 Av det meste, kjærsten og meg på tur, tullebilder, bilder fra kvelder med venninnene, bilder ut av vinduet fordi lyset var så pent... osv osv, skal sies at jeg ikke bruker fotopose og sender inn da, synes ikke kvaliteten blir bra nok... Er nok litt kresen der ja Tar masse bilder, gikk på fhs i fjor, fotolinje. Savner masse å stå i mørkerommet! (det er godt det!) Så når jeg var å besøkte kjærsten sist (han er miljøelev/stipendiat på "vår" gamle fhs) sto jeg ca 10 timer i mørkerommet på en helg. Det var deilig det!
:-) anna Skrevet 16. november 2003 #11 Skrevet 16. november 2003 Er lykkelig eier av et digitalt kamera, og det fører til at jeg ikke fremkaller andre bilder enn de jeg vil ha. Etter å ha jobbet som journalistpotet i lokalavis for noen år siden ble jeg vant til å ta mange eksemplarer av samme motivet. Problemet er bare at jeg gjør det fremdeles... og det er kjedelig å oppdage at en film i grunn bare består av fem forskjellige bilder... (Av og til har jeg til og med prestert å bestille dobbelt sett... da har jeg plutselig åtte eksemplarer av et bilde som egentlig ikke var SÅ kult.) Så digitalkamera er bra for meg.
Gjest sexysadie Skrevet 16. november 2003 #12 Skrevet 16. november 2003 Svært sjeldent jeg bruker fargefilm men leverer jeg en til fotobutikken så er d som oftest "fæstbilder"...
Gjest Dolphina Skrevet 16. november 2003 #13 Skrevet 16. november 2003 Fikk akkurat igjen bilder og der var det litt forskjellig: -Festbilder -Bilder av tanteungen min -Bilder av valpen min + litt annet
Diva Skrevet 16. november 2003 #14 Skrevet 16. november 2003 Sambo har digitalt speilreflekskamera, så vi bruker stort sett det. Men vi tar en del bilder på "gamlemåten" og. Jeg har en 3-4 mnd gammel aps-film som ligger og venter på fremkalling :o Kanskje på tide å gjøre noe ? Vi tar masse masse bilder. Flere ganger i uken stort sett. Tar gjerne med kameraet og stativ på biltur, og vi har tatt mange fine nattbilder her i området. Bl. a av nordlyset som var så meget tilstede for et par uker siden. De ble BRA! Ellers er det jo fra bryllup som vi har vært i, turer, familiebesøk ( spesielt mye av min bittelillebror ) og av pusen vår. Også en del bilder av hverandre. Og smykkene jeg lager Morro!
Crazee Skrevet 16. november 2003 #15 Skrevet 16. november 2003 Har eit vanleg kamera med film, men det blir ikkje brukt mykje - stort sett frå ferie, selskap, og litt - spesielle anledningar. Og så er eg gjerne litt forsiktig med kva eg tek bilete av. (Sløsar ikkje vekk film, vettu.) Digitalkameraet er ein annan sak, der er det lettare å knipsa i veg utan å tenka særleg mykje - og det gjer eg. Av alt muleg. Og det gøye er at det blir ein del vellukka bilete ut av det òg :D
Julie Skrevet 16. november 2003 #16 Skrevet 16. november 2003 Bilder fra fjell/hytteturer, av kjæresten/meg el. kjæresten og festbilder stort sett.
Gjest Zalomine Skrevet 17. november 2003 #17 Skrevet 17. november 2003 Vi har digitalkamera og fremkaller bare det vi vil. Det blir nok mest jul, sommerferie, familiebesøk, familiebegivenheter (barnedåp, konf, 50-årsdag) samt ett og annet av sambos mange eksperimentbilder (stikkord: lys og natt, eviglang eksponeringstid (12 sekunder?)) Enda godt at vi ikke fermkaller at vi tar, som f.eks et par hundre bilder av hver hjemmekamp Brann spiller. Vi er ikke så flinke til å fremkalle ofte heller, så det kommer gjerne minst 100 bilder på en gang. Nå har vi ikke fremkalt noe siden vi flyttet inn her i fjor sommer. Men min dårlige samvittighet er i enda større grad innlimingen, der har jeg ikke kommet lengre enn til sommeren for 2,5 år siden. Vel, årsaken til det ligger delvis i at jeg mangler noen bilder fra akkurat den tiden (da jeg traff han som nå er min samboer) Digitale er er, men borte er de også... skulle gjerne hatt dem med, så de venter på at min kjære skal få tid til å lete gjennom alle mulige plasser de kan være...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå