Gå til innhold

Koble ut airbag


Gjest Gjest_Michelet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Michelet

Nytt bilspørsmål fra meg ;

Noen som vet ca hva det koster å koble ut airbagen framme på passasjersiden? og vet noen om prisene varierer mye fra verksted til verksted? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørn82

Jeg vet ikke hvor mye det koster å få det gjort. Men på bilder der mann kan transportere barn i forsetet så er det ofte en deaktiverings knapp, hvor du kan slå av Airbagen. Nå vet jeg ikke hvilken bil du har, men du kan undersøke om det er mulig å slå av airbagen med en knapp, ved å ringe til et merkeverksted. Der kan du også spørre om hva som må til dersom den må kobles fra, samt spørre om hvor lang tid verkstedet trenger på å gjøre det.

De fleste bilverksteder tar ca. 750kr timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kobler man ut airbagen? Vet dessverre ikke svaret.

Fordi det er en varebil og man skal ha bakovervendt barnesete i den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor mye det koster å få det gjort. Men på bilder der mann kan transportere barn i forsetet så er det ofte en deaktiverings knapp, hvor du kan slå av Airbagen. Nå vet jeg ikke hvilken bil du har, men du kan undersøke om det er mulig å slå av airbagen med en knapp, ved å ringe til et merkeverksted. Der kan du også spørre om hva som må til dersom den må kobles fra, samt spørre om hvor lang tid verkstedet trenger på å gjøre det.

De fleste bilverksteder tar ca. 750kr timen.

Det er en såpass gammel bil at det ikke er slik knapp til å koble ut airbagen dessverre :sukk: Får nok ta en ringerunde på tirsdagen ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Det er en såpass gammel bil at det ikke er slik knapp til å koble ut airbagen dessverre :sukk: Får nok ta en ringerunde på tirsdagen ja :)

Ok. =)

Men ifølge euroncap så bør mann uansett ha barna sittende i baksetet så lenge som over hodet mulig. Det er den tryggeste plassen. (Men ikke vet jeg åsn bil du har, eller om det er pga barn du skal ta den ut heller... Men jeg er en safetyfreak i bil. hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. =)

Men ifølge euroncap så bør mann uansett ha barna sittende i baksetet så lenge som over hodet mulig. Det er den tryggeste plassen. (Men ikke vet jeg åsn bil du har, eller om det er pga barn du skal ta den ut heller... Men jeg er en safetyfreak i bil. hehe)

Det er en varebil med bare 2 seter,så det er dessverre ikke baksete i den. Det er pga barn jeg skal ta den ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...