Eplen Skrevet 11. juni 2011 #1 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Hei, jeg har gått på Marvelon i nesten tre måneder nå, og jeg har noen sikkelig humørsvinginger. Det er nesten som jeg er helt ko-ko i hode. Det har gått utover alt sammen. Jeg mistet en som jeg var sammen med. Han sa til meg for en mnd siden at holdningen min har forandret seg. Det skjedde mye, og til slutt klikket det for meg og jeg sendte den styggeste meldingen til han, og jeg har aldri skrevet noe så stygt til en person før nå. I svaret fra han så skrev han at jeg har oppført meg som en dum tenåring og at jeg er depressiv. Jeg prøvde å fortelle at jeg går på p-piller som er kanskje grunnen til at jeg oppfører meg sånn, men han vil ikke høre på meg. Jeg ble sjalu, jeg ble lei meg for ingen ting og jeg hadde problemer å stole på diverse personer. Jeg gråter for alt mulig, bare jeg hører en trist sang så kommer tårene. Jeg overnattet hos en venninne, og da gråt jeg før jeg skulle legge meg og når jeg sto opp dagen etter, så var det første jeg gjorde var å gråte. Jeg har aldri i mitt liv vært så sjalu som nå eller blitt lei meg over en gutt. Det er bare ikke meg. Jeg pleier som regel å være glad og jeg pleier ikke å gråte over små bagateller, og i hvert fall ikke gutter. Jeg vurderer i gå tilbake til Loette. Angrer så grusomt at jeg gikk over til Marvelon. Er det noen andre som har hatt følte det samme som meg når de har gått på Marvelon? Endret 11. juni 2011 av Eplen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Cheetah- Skrevet 11. juni 2011 #2 Del Skrevet 11. juni 2011 Nei, men p-piller virker ulikt på folk. Jeg ble deprimert av Trionetta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #3 Del Skrevet 11. juni 2011 Hei, jeg prøvde ut Marvelon en stund. Jeg hadde ikke humørsvingninger, men ble i skikkelig dårlig humør, og bitched over alt mulig. Jeg innså ikke selv hvor ille det var, men jeg snakket tilfeldigvis med forloveden min om dette et år etterpå. Det han sa da var litt skummelt: hadde vi bodd i lag da (prøvde ut pillene iløpet av en periode på åtte-ti måneder hvor vi ikke bodde i samme by pga studier/jobb), så hadde han gjort det slutt. Og det skumle med det, var at vi allerede hadde vært sammen i ti år på det tidspunktet, og bodd ilag i åtte av dem. Så forholdet var absolutt stabilt. Så nei, du er ikke den eneste som blir småkoko av Marvelon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2011 #4 Del Skrevet 11. juni 2011 Og du vurderer å fortsette på de? Hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplen Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 11. juni 2011 Hei, jeg prøvde ut Marvelon en stund. Jeg hadde ikke humørsvingninger, men ble i skikkelig dårlig humør, og bitched over alt mulig. Jeg innså ikke selv hvor ille det var, men jeg snakket tilfeldigvis med forloveden min om dette et år etterpå. Det han sa da var litt skummelt: hadde vi bodd i lag da (prøvde ut pillene iløpet av en periode på åtte-ti måneder hvor vi ikke bodde i samme by pga studier/jobb), så hadde han gjort det slutt. Og det skumle med det, var at vi allerede hadde vært sammen i ti år på det tidspunktet, og bodd ilag i åtte av dem. Så forholdet var absolutt stabilt. Så nei, du er ikke den eneste som blir småkoko av Marvelon. Jeg vet ikke om jeg skal være lettet eller lei meg. Hvis jeg hadde fortsetet med Loette, så hadde sikkert ikke alt dette skjedd. Da han fortale meg at han kanskje skal til Thailand i noen mnd for å feste, tiltet det også litt for meg. Jeg angrer sikkelig på at jeg åpnet munnen min og jeg angrer på det jeg skrev i meldingen. Det som er bittert er at en uke etter at dette skjedde med meldingen og alt sammen, fikk jeg vite at jeg hadde kommet inn på et universitet som ligger i Israel som han er fra. Jeg gruer meg litt til å dra i tilfelle jeg møter på han mens jeg er ute. Jeg har jo ikke søkt på det universitet pågrunn av han. Jeg hadde bestemt meg lenge før jeg møtte han for å søke et år i Israel uansett, men det hadde vært litt kjekt å ha noen der nede. Jeg møtte han når jeg var i Israel på ferie. Jeg tror jeg skal slutte på Marvelon fordi jeg har merket at jeg føler meg mye bedre når jeg går på sukkerpillene. Venninna mi sa at noen ganger er jeg så sterk, men så plutselig så faller jeg bare sammen. Jeg var litt redd for at det hadde klikket for meg, men litt glad for at det er er Marvelon som gjør meg sånn, og at jeg ikke er så egentlig. =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplen Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 11. juni 2011 Og du vurderer å fortsette på de? Hvorfor? Jeg trodde at det ville gi seg, men det gjorde det ikke. Skal hadde helt glemt at jeg skal til legen snart, så jeg skal snakke med legen min, og i mellom tiden så skal jeg slutte på Marvelon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest p-pilledronninga Skrevet 12. juni 2011 #7 Del Skrevet 12. juni 2011 Jeg har nå brukt marvelon i 13 år, de første tre måndene var et helvete, med grining. Når kroppen ble vant til hormonene roet det seg. Side har jeg hatt et veldig stabilt godt humør. Utrolig nok holdt min da helt nye kjæreste ut, i dag er vi samboere på 13 året. Du må gi p-pillene litt tid, men det er veldig bra p-piller, de er lette å regulere menstruasjonen med. f.eks hvis du skal på ferie eller turer og det ikke passer å ha mensen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #8 Del Skrevet 12. juni 2011 Brukte Marvelon i 9 mnd,ble fryktelig deprimert og konstant vondt i hodet.Da jeg sluttet med de gikk det ca 1mnd så ble alt som normalt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå