Gå til innhold

Angrerett?

ara

Anbefalte innlegg

For 3 uker siden solgte jeg min gamle bil til ei venninne. Og nå har plutselig girkassa gått, og bremsene begynt å skurre...

Er det noen her inne som vet om hun har angrerett på kjøpet, eller krav på å få tilbake penger?

Vi skrev ikke kontrakt men jeg nevnte opp til flere ganger at hun får bilen i den stand den er i, og at hun gjerne måtte ta den på NAF-test. Hun har heller ikke levert salgsmeldingen til biltilsynet da jeg misforsto og trodde at det var henne som skulle gjøre det når det egentlig var meg...

Men altså..Et kjøp er et kjøp eller? Dette blir litt vanskelig når vi er venninner og sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er salgsmeldingen signert med begges underskrifter, sted og dato for overtakelse? Er det også skrevet at bilen selges i den stand den er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er salgsmeldingen signert med begges underskrifter, sted og dato for overtakelse? Er det også skrevet at bilen selges i den stand den er?

Jeg har aldri solgt en eneste bil før, og misforsto hele greia med salgsmelding så begge har fylt ut og skrevet under, men jeg sende den med henne slik at hun kunne levere den... Men det har hun ikke gjort enda! :kjefte:

Også har jeg fått vite nå i ettertid at det er selger som skal levere salgsmelding(logisk nok).

Vi har heller ikke skrevet noe kontrakt eller at bilen selges som den er, men jeg har gitt muntlig beskjed om bilens stand opptil flere ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man har en utrolig dårlig angrerett når det kommer til bilsalg.

Men problemet her er jo at salgsmeldingen ikke er levert inn. (Hva med vognkort del 2? Har du det, eller var den dere brukte som salgsmelding?)

Hvis hun ikke leverer den, noe hun sikkert ikke gjør da hun ikke vil ha bilen, blir bilen stående i ditt navn og du vil fortsatt få alle løpende avgifter (spesielt årsavgift er aktuelt her, for den kjører vel ikke gjennom så mange bomringer eller felparkerer uten girkasse).

Her må du nok kanskje bite i det sure eplet og ta bilen tilbake, rett og slett fordi du ikke har levert salgsmelding og fordi dette er en venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har en utrolig dårlig angrerett når det kommer til bilsalg.

Men problemet her er jo at salgsmeldingen ikke er levert inn. (Hva med vognkort del 2? Har du det, eller var den dere brukte som salgsmelding?)

Hvis hun ikke leverer den, noe hun sikkert ikke gjør da hun ikke vil ha bilen, blir bilen stående i ditt navn og du vil fortsatt få alle løpende avgifter (spesielt årsavgift er aktuelt her, for den kjører vel ikke gjennom så mange bomringer eller felparkerer uten girkasse).

Her må du nok kanskje bite i det sure eplet og ta bilen tilbake, rett og slett fordi du ikke har levert salgsmelding og fordi dette er en venninne.

Vi brukte vognkort del 2, og nei, hun kommer ikke til å levere salgsmeldingen. Men hun vil vrake bilen. Så jeg sa til henne nå at hun kan vrake den og få vrakpanten.

Hun har jo kjøpt og betalt bilen! Den er egentlig ikke mitt problem lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Joda, så lenge vognkort del 2 ikke er innlevert er det faktisk ditt problem. Men det ser jo ut til å løse seg vet at hun vraker bilen, men sørg fo at hun vraker den innen 1. juli, for da får du refundert halve årsavgiften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, så lenge vognkort del 2 ikke er innlevert er det faktisk ditt problem. Men det ser jo ut til å løse seg vet at hun vraker bilen, men sørg fo at hun vraker den innen 1. juli, for da får du refundert halve årsavgiften.

Ok.

Heldigvis løste problemet seg :) Salgsmelding er levert og hun beholder bilen. Takk for svar læll!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...