AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #1 Skrevet 11. juni 2011 Jeg lurer rett og slett på hva er gode venner? Hvordan skal en god venn være? Er en god venn en som kun tenker på seg selv og gir f**n i andre en god venn? For akkurat det siste fikk jeg en smakebit på i dag. Avtalen var at vedkommende skulle kjøpe med noe fra en butikk til meg i dag og skulle ta det med. Saken var at vi hadde funnet et knalltilbud på en vare som var avslag på så vi bestemte oss for at vi skulle kjøpe det samme. Jeg kunne ikke reise selv så vedkommende skulle legge ut og kjøpe det for meg også. Det som skjer er at vedkommende kjøper varen, men da et dyrere alternativ. Også går det tre timer og da kan vedkommende fortelle at nei, jeg hadde ikke råd, men jeg kjøpte det dyreste selv...og jeg fikk ikke nyte det gode tilbudet som var. En annen venn jeg har var veldig flink til å svare på meldinger (SMS/MSN/mail osv.) før. Nå gir vedkommende blanke *earge*fdagrhe i å svare på meldinger. Det kommer ikke et pip selv om jeg sender meldinger på alle kanaler samtidig. Jeg tror hadde jeg sendt melding til vedkommende på radioen "VIKTIG MELDING LYTT PÅ RADIO" så hadde ikke vedkommende giddet å svart da heller.. Dette gjentar seg gang på gang... Alt dette provoserer meg skikkelig. Og jeg lurer på om det er i hel tatt noe vits å hjelpe de eller svare når det kommer noe fra den ene eller andre kanten.... Hva skal en gjøre sånne folk????? jeg møkka lei disse folkene... :kjefte:
Gjest Consensio Skrevet 11. juni 2011 #2 Skrevet 11. juni 2011 Hæ? Om en person ikke svarer på meldinger så kanskje personen er opptatt. Og alt dette med å kjøpe vare på tilbud skjønte jeg ikke. Personen skulle kjøpe med noe for deg, men kjøpte et dyrere alternativ, men så hadde ikke personen råd likevel og kjøpte noe dyrt til seg selv? 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #4 Skrevet 11. juni 2011 Hæ? Om en person ikke svarer på meldinger så kanskje personen er opptatt. Og alt dette med å kjøpe vare på tilbud skjønte jeg ikke. Personen skulle kjøpe med noe for deg, men kjøpte et dyrere alternativ, men så hadde ikke personen råd likevel og kjøpte noe dyrt til seg selv? Er opptatt hele tiden.....om du sender meldingen meding helg,hverdag, midt på natten, jul,,,vedkommende ikke gidder å svare.... :kjefte: :kjefte:
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #5 Skrevet 11. juni 2011 Hæ? Om en person ikke svarer på meldinger så kanskje personen er opptatt. Og alt dette med å kjøpe vare på tilbud skjønte jeg ikke. Personen skulle kjøpe med noe for deg, men kjøpte et dyrere alternativ, men så hadde ikke personen råd likevel og kjøpte noe dyrt til seg selv? Spørsmålet mitt var da: Er det gode venner folk som tenker på seg selv (og bare SEG SELV) og ikke tenker på andre gode venner????
Gjest Consensio Skrevet 11. juni 2011 #6 Skrevet 11. juni 2011 Vet du hva? Om en person hadde sendt meg meldinger i helgene, hverdagene, midt på natten... da hadde ikke jeg svart heller. Om du gjør dette så skjønner jeg godt at dine venner ikke orker å svare deg. 3
Gjest Consensio Skrevet 11. juni 2011 #7 Skrevet 11. juni 2011 Spørsmålet mitt var da: Er det gode venner folk som tenker på seg selv (og bare SEG SELV) og ikke tenker på andre gode venner???? Nei, det høres ikke ut som gode venner. Kanskje disse vennene dine føler at du bare tenker på deg selv og derfor ikke orker å ta imot meldinger og telefoner? 1
Marionette Skrevet 11. juni 2011 #8 Skrevet 11. juni 2011 Kanskje vedkommende som ikke svarer ikke vil ha noe med deg å gjøre? Vennen som kjøper noe til seg selv har vel lov til det uten at du skal suttre! At du ikke hadde mulighet til å få handlet selv skal vel ikke gå utover din venn?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #9 Skrevet 11. juni 2011 Kanskje vedkommende som ikke svarer ikke vil ha noe med deg å gjøre? Vennen som kjøper noe til seg selv har vel lov til det uten at du skal suttre! At du ikke hadde mulighet til å få handlet selv skal vel ikke gå utover din venn? fire timers kjøring og kunne ha spart 8000kr ??? som kostet 14000 kr...
FrøkenJosefine Skrevet 11. juni 2011 #10 Skrevet 11. juni 2011 Skjønner godt av vennen din ikke hadde råd til å legge ut de pengene! Herre fred.. 1
Gjest Consensio Skrevet 11. juni 2011 #11 Skrevet 11. juni 2011 fire timers kjøring og kunne ha spart 8000kr ??? som kostet 14000 kr... Det trenger vel ikke gå utover din venn uansett. Det er jo tydeligvis mye penger det er snakk om, og ikke alle har 8000kr å legge ut for en venn, selv om man har råd til å kjøpe det selv. Tror du burde roe deg litt ned og tenke deg litt om. Ganske logikken når deg i kveld en gang.
Marionette Skrevet 11. juni 2011 #12 Skrevet 11. juni 2011 fire timers kjøring og kunne ha spart 8000kr ??? som kostet 14000 kr... Spiller ingen rolle hva man kunne spart og ikke spart! Synes ikke du at DU er litt egositisk som blir sur for at din venn kjøper noe til seg selv? ...fortsatt: at du ikke hadde mulighet til å handle selv er kun din egen feil og skal ikke gå utover vennen din? Og om det er en god venn eller dårlig venn kan man vel ikke uttale seg om etter et eksempel som dette... Om DU er villig til å bruke din tid på vedkommende og om DU får noe ut av selskapet må jo DU selv vurdere!
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 11. juni 2011 #13 Skrevet 11. juni 2011 *finne fram trollkrem og smøre i ansiktet på TS* Sånn,ja, nå ble det enklere å forstå deg.. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #14 Skrevet 11. juni 2011 Nei, det høres ikke ut som gode venner. Kanskje disse vennene dine føler at du bare tenker på deg selv og derfor ikke orker å ta imot meldinger og telefoner? Med andre ord et ego som ikke har liker å ta vare på vennene som vedkommende har....hadde det ikke vært en fordel da å sagt til vedkommede at slutt med å sende meldinger for jeg årker ikke å se deg...eller variant 2: slutter du ikke med å sende medlinger så finner jeg frem automatvåpent (tok i litt nå)
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #15 Skrevet 11. juni 2011 Med andre ord et ego som ikke har liker å ta vare på vennene som vedkommende har....hadde det ikke vært en fordel da å sagt til vedkommede at slutt med å sende meldinger for jeg årker ikke å se deg...eller variant 2: slutter du ikke med å sende medlinger så finner jeg frem automatvåpent (tok i litt nå) Fordi folk flest ikke er så tøffe og de håper at du tar et hint?! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå